Gå til innhold

Er det frekt av en veganer å spørre om dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Onkelen min har bursdag neste måned og skal feire bursdagen sin på et hotel hvor det serveres bufee av rett og slett alt mulig. Fikk vite av onkelen min at en av gjestene hadde ringt til han og bedt han om han kunne fikset veganer alternativer tll henne.

Er dette frekt eller syntes dere dette er innenfor? Jeg selv syntes det er småfrekt og at vedkommende heller kunne ringt til hotellet selv og bedt om alternativer eller bare spist maten som ble servert. Dette burde ikke være noe onkelen skal fikse?

Jeg tenker det er annerledes hvis vedkommende hadde vært allergisk mot masse forskjellig men det med veganer velger jo du selv. Det burde ikke derfor gå utover andre og at de skal forlange at de rundt deg skal styre med spesialmat

Anonymkode: f8550...b1c

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Stella Rose
Skrevet

Du henger deg opp i en bagatell.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Stella Rose skrev:

Du henger deg opp i en bagatell.

Så du hadde ringt til hotellet og bedt dem om å lage veganer alternativer?

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er vegansk litt mer spesielt enn "kun" vegetar, en vegetarianer kunne forventes å kunne forsyne seg av en buffet og finne en del å spise, en veganer må jo i tillegg forsikres om at alt de spiser er fremstilt på riktig og etisk måte, i følge dem, og gudene vet annet hva.

Og hvis man kontakter stedet som holder buffeten så vil de jo, hvis de imøtekommer kravet, bare sette frem noe vegeatrisk, som veganeren ikke har mulighet til å kvalitetssjekke etter sine krav, så da er man jo like langt uansett.

Ditt kosthold, ditt ansvar.

Man kan sikkert si at veganeren tar ansvar ved å be om egen mat, men så har man denne fine linjen å balansere på i forhold til når man gjør seg til en urimelig ulempe for andre, og ikke.......

Anonymkode: 56524...a1c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke noe problem for onkelen din å bruke fem minutter på å ringe hotellet. Det er buffet, så da burde de være en enkel sak å få til.

Gjesten kan selvfølgelig ikke selv ringe til hotellet og forandre menyen til en annens bursdag.

Anonymkode: 9b304...d99

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke noe problem for onkelen din å bruke fem minutter på å ringe hotellet. Det er buffet, så da burde de være en enkel sak å få til.

Gjesten kan selvfølgelig ikke selv ringe til hotellet og forandre menyen til en annens bursdag.

koster jo mer dette da hvis de skal lage alternativer

Gjest Stella Rose
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du hadde ringt til hotellet og bedt dem om å lage veganer alternativer?

ts

Nei..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette. Jeg synes veganmoten er noe dilldall, men hadde som vert prøvd å få ordnet med et vegansk alternativ likevel.

Anonymkode: e1393...dfd

• Liker 3
Skrevet

Her ville jeg ringt onkelen og spurt han pent. Jeg ville ikke ringt hotellet selv og fiksa på menyen til en annens bursdag nei. Det er bare enda frekkere.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er superenkelt å legga fram noko vegans når det er buffet. Det er ikkje eit problem. Det er ikkje urimelig.

Anonymkode: ce490...8e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men er det uansett sikkert at hotellet forstår forskjellen på vegetar og vegan, da?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

koster jo mer dette da hvis de skal lage alternativer

Hvis onkelen din ikke har råd til noen få kroner ekstra, så får han be gjesten om å dekke det selv da. Det er hun sikkert villig til, siden hun tydeligvis har lyst til å komme i bursdagen hans.

• Liker 4
Skrevet

Er vel bare å sette frem noen salatblader og gulerøtter det

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hårreisende. Da kan hen spise i forkant eller la være å dra.

Anonymkode: 0e35a...7bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hotellet trenger da bare merke de veganske tingene, dette har de sikkert gjort før. Her er det ikke engang snakk om at onkelen må lage ekstra mat selv, så snakk om å lage storm i vannglass... 

Anonymkode: b41b8...c78

• Liker 11
Skrevet

Er det ikke bare å sette frem noen grønnsaker som ikke er blandet med alt mulig annet?

jeg spiser ofte på buffet og har ikke noe problemer med å finne noe vegansk ( er ikke veganer)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er frekt som faen!

Anonymkode: bdbcf...d5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Pipaluk said:

Er det ikke bare å sette frem noen grønnsaker som ikke er blandet med alt mulig annet?

jeg spiser ofte på buffet og har ikke noe problemer med å finne noe vegansk ( er ikke veganer)

Finner du noe vegansk, eller vegetar?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Finner du noe vegansk, eller vegetar?

Reine grønnsaker og poteter er vel vegansk?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Pipaluk said:

Reine grønnsaker og poteter er vel vegansk?

Spør en veganer om alle grønnsaker er veganske, eller ikke.

Vegetarisk betyr plantebasert, men veganere skal ha med det etiske, miljøbevisste og lignende ting i tillegg, det holder ikke at det bare er grønnsaker.

Og det strekker seg ikke heller bare til mat, det skal jo være vegansk kroppspleieprodukter, vegansk sminke, veganske klær osv osv osv.......

Og nettopp det veganske betyr en hel del ting, som jeg helt ærlig ikke vet alt hva innebærer, som strekker seg langt utover bare det at maten skal være plantebasert......

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...