Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg begynte i en jobb i februar som selger. Jeg blei head-huntet til den jobben og etter en meget lang prosess så sa jeg ja. 
Jeg blei lovet at alt skulle være på plass, en "fet firmabil", en god leder og høy lønn. 

Det tilbud jeg fikk presentert og takket ja til bestod av en fast lønn på ca 30.000,- pr.mnd og høy provisjon. Jeg forventet da å tjene minimum 55.000,- pr.mnd men satte målet på 80.000,- (har mange år av erfaring av denne typen salg og gode resultater, derav høy forventning).

Men når jeg kom for å signere kontrakten så sa dem at det første tilbudet ikke blitt godkjent av HR, og dem ga meg tilbud om 500.000,- i året + bonus som kunne bli opptill 100.000,-. Min nye sjef beklaget seg veldig og sa at det skulle bli gjort små konkurranser for å kompensere og at det etterhvert skulle bli lagd nye rutiner så jeg skulle til å få den lønn som blei lovet. Jeg va meget interessert i denne jobben så jeg sa ja til dette. Tenkte at å investere 6 måneder med en helt OK lønn for å lære meg bransjen og alt ikke va så dårlig. 

Men så begynner jeg jobb. Jeg får ikke en slik firmabil som avtalt. Til historien hører og at jeg va nødt å avbestille en bil jeg hadde bestilt meg siden det va krav på firmabil her. Så der tapte jeg 35.000,- men siden jeg skulle få en fet firmabil så va det ikke så farlig.  I stedet fikk jeg en passat med sommerdekk på (begynte på vinteren). Denne bilen va ikke som lovet. Dem sa jeg skulle få ny bil etter noen måneder, dette endret dem siden på et flertal ganger. 

Jeg har også foreløpig ikke fått noen som helst opplæring etter 6 måneder på faget og produktene. Jeg jobber i en bransje med mye lover og regler som jeg må følge, men sliter når jeg ikke får opplæring eller ikke finner informasjon på nett for å lære meg selv. 

Firma sliter med oppsigelser over alt, og egentlig vil jeg ikke jobbe her fordi jeg vantrives veldig. Men jeg har vært litt frem og tilbake siste årene med ulike jobber. Så er redd for at det skal se altfor dumt ut å enda en gang skifte jobb etter 6 måneder. Dette blir i sånne fall min 3e gang jeg gjør det på 18 måneder og det ser for dumt ut. I tidligere jobb så gikk firma konkurs etter 6 mnd, den andre jobben mistet jeg fulstendig gnisten for siden min far gikk bort i samme periode. Denne jobben er egentlig en bra jobb, men har ingen kontakt med min leder siden han fått nye oppgaver, har ikke noen kolleger og ingen opplæring. Bedriften har vært svært oseriøs og jeg mangler mange redskap for å kunne utføre min jobb. 

Hva skal jeg egentlig gjøre?

Anonymkode: a1b5b...e8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt jobb! 

Du sier du ble headhuntet til denne jobben, det betyr vel at du er en ettertraktet kandidat for en ny jobb? Såkalte «hull» i CV’en ville jeg ikke vært bekymret for, det er en myte at arbeidsgivere er opptatt av det. Uansett kan du forklare at du har havnet hos et useriøst firma og du ikke fikk det du ble lovet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...