Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i å skrive og kunne godt tenke meg å jobbe med å skrive korte eller lange tekster for andre som freelanc. Men problemet er det at jeg vet ikke hvilke sider som er trygge og hvilke sider jeg kan bruke. Noen som jobber med dette? Vet dere om en side som jeg kan prøvde meg på? Kan jeg bygge meg opp en fulltidsinntekt på det? 

Vil virkelig! Men vet ikke hvor jeg kan finne sidene. Så trenger gode tips!

Anonymkode: a4fd6...03f

Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg jobber freelance, men alle mine kunder har jeg skaffet gjennom kontakter og andre som jobber med det samme. Sånne sider betaler alt for lite om man har utdanning og jobber profesjonelt, men man kan tjene noen kroner der. Jeg har fått betalt av folk gjennom Upwork, for eksempel, men det er ikke nok til fulltidsinntekt.

Har du utdanning? Har du profesjonell erfaring? Dette er essensielt om du vil ha gode kunder og få godt betalt.

Gjest Overrasket
Skrevet

Det er lett å kjede seg og tjene dårlig på det jeg vil kalle tulleoppdrag fra f.eks. Upwork som tidligere nevnt. 
Det kreves hardt arbeid, en selvdreven merkantil personlighet og mange lange timer for å selv bygge seg opp et respektabelt varemerke som andre faktisk vil betale bruktbart for. Umulig? Nei. Hardt arbeid? Ja. Blir du rik? Nei. Kan du ha en god, fast inntekt? Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke utdannelse innen det nei. Vil bare klare å tjene en lønn som jeg kan klare meg på. Er ikke snakk om at jeg vil bli stup rik heller🙂 er det serriøs norsk side? For det er norsk jeg er ute etter å skrive🙂

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Upwork er internasjonalt, men det er mulig å få jobber der man skriver på norsk der. Det er ikke mulig å tjene nok til å forsørge seg der, med mindre man har utdannelse/lang erfaring et stort kontaktnettverk fra før.

Ville heller satset på å ta en utdannelse som journalist e.l.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke utdannelse innen det nei. Vil bare klare å tjene en lønn som jeg kan klare meg på. Er ikke snakk om at jeg vil bli stup rik heller🙂 er det serriøs norsk side? For det er norsk jeg er ute etter å skrive🙂

Lær deg å skrive korrekt norsk først. Det skrives seriøs og freelance.

Anonymkode: c9213...5f6

• Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet

Det finnes ingen slike sider der du bare kan få masse oppdrag og tjene nok til å leve av det hvis du ikke har kontaktnettverk, erfaring eller utdanning. En utdanning innen journalistikk er bra både for kunnskap, CV og kontaktnettverk. Og bare for å få oppdrag gjennom Upwork og lignende sider i det hele tatt, må du greie å skille deg ut med søknadene dine, men lønna er så dårlig at det er ikke vits, og det ødelegger for dem som driver med det profesjonelt.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg å skrive korrekt norsk først. Det skrives seriøs og freelance.

Anonymkode: c9213...5f6

Gjerne også frilans.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke å være slem, men jeg tenker du burde bli grammatisk sterkere. Du burde også utvikle et bedre språk, og en mer profesjonell ordlyd.

Anonymkode: d7312...dd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...