Gå til innhold

Greit å drikke seg full med kompis om kvelden når barna hjemme?

Ml_GH

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså at mannen drakk seg på en liten snurr med en kompis i kjelleren en gang i blant - mens jeg var edru og hjemme, hadde jeg godtatt uten videre problem. Barna er jo i trygge, edru hender (dine) og mannen holder seg borte fra dem. Det hadde gått fint her i huset. Hadde dette betydd at han var ubrukelig som familiefar resten av helgen, hadde jeg blitt sur - men ok. Hvis det skjedde en sjelden gang. 

Men hasj hadde jeg ALDRI godtatt under mitt tak! Jeg hadde tatt med meg barna og dratt, på dagen. Hasj er jo røyk, og røyk setter seg i alt! Klær, hår, vegger, tak, har dere ventilasjonsanlegg? I så fall kommer røyken inn der. Han utsetter barna sine og deg for narkotika! Det hadde jeg aldri, aldri funnet meg i. 

I tillegg til de andre problemene med spilleavhengighet og raseri som du nevner, hadde jeg gått. Hvilke forhold er dette for deg, hvilke samliv, og hvilken pappa er han for barna? Tror du og ungene hadde hatt det bedre alene :) Dette må være veldig vanskelig, du får en god klem fra meg!

Anonymkode: b62ca...c12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må si jeg er sjokkert over dagens menn uten moral. Dere er ikke alene. Vet om mange som er slik. Hvorfor vokser ikke menn opp og blir ansvarlige menn? Med 3 barn vil en jo tro at en vil ønske et godt og stabilt hjem. Dette høres ut som en umoden guttunge som ikke ser andres behov. Samfunnet er helt på feil vei. Dagens curlingforeldre hjelper ikke barna sine. De blir hjelpesløs og klarer ikke ta tak i eget liv. Der dop og spilling blir 1.prioritert.

Hvordan kan vi få barna til å bli anstendige borgere når de ser slike foreldre i eget hjem? Rus med barn i hus hører ikke hjemme en plass. Dra han med på familiekontoret og få skikk på familien igjen. 

Anonymkode: bf9a5...f18

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Bøff Eløff skrev:

Han der hadde måttet flytte ut.

Hva om det er hans hus?

Anonymkode: 733b7...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er sammen med en umoden drittunge med avhengighetsproblemer i fleng. Kast han ut og sørg for at han ikke har barna alene så lenge han ruser seg på denne måten. Det er heller ikke uvanlig at de som røyker hasj blir rasende når du konfronterer dem med det. 

Anonymkode: 42fec...1e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spillavhengighet og stor sannsynlighet for avhengighet av narkotiske stoffer også...Her må du snakke med fastlege ASAP. 

Anonymkode: 8b89e...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ml_GH skrev:

Han er en god far til ungene, og stiller opp på mye for dem.

Hvordan kan han det, om han spiller og drikker så mye som du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Ml_GH skrev:

Hei,

Må spørre om andre er enig med meg, eller om jeg er urimelig.

Min mann og jeg har 3 barn på 9 år, 7 år og 17 måneder. Min mann er veldig selvsentrert, og jeg lever stort sett som en alenemor i forholdet vårt. Det viktigste for mannen min er å spille datamskin, spiller gjerne til 4-5 om natten i helgene, når han kommer hjem fra jobb og frem til klokken 12 på natten i hverdagene. Kan nok si at han har et problem med spill avhengighet. 

Det jeg lurer på er.
Han har funnet tilbake til en ungdomskompis fra "trøbbeltiden med stoff og fyll". Selvom jeg vet om bakgrunnshistorien, så synes jeg jo det er kjekt han har en kompis å være med, da vi ikke er så sosiale av oss i vår familie som jeg skulle ønske vi var. Problemet er at når de treffes så er det alltid hjemme hos oss de er og spiller spill sammen nede i kjelleren vår hvor mannen min har sin "oase". Mens de er nede, sitter jeg oppe med ungene og legger dem til leggetid. De holder seg jo der nede, kommer bare opp for å hente øl på kjøkkenet før de kryper ned igjen. 
Men så har jeg funnet ut at de drikker ikke bare noen kamerat øl der nede for å komme "i god form" som de sier. De har et lager med Likør, Whiskey fant jeg ut nå sist fordi mannen min ble ganske full og fyllesyk hele helgen. De har også tatt hasj, og om det er noe annet vet jeg ikke. Men jeg fant en tallerken med en skalpell kniv liggende på under sofaen der nede. 

Konfronterte han med dette, men han reagerer bare med å bli rasende. Det er ikke ofte han er med kompiser eller drikker, og det må jeg bare godta. Jeg har ikke noe med hva de gjør, og om de røyker hasj så er det bare for å kose seg. Det var ingen fare med det og han synes jeg overragerer. 

Selv tenker jeg at man sitter ikke nede i kjelleren å blir full når familien din er hjemme? Skal man drikke seg full så kan de jo gå til kompisen som ikke har små barn, eller ta en helg hvor jeg og ungene ikke er hjemme? 
Om det er stoffer involvert så er det helt uakseptabelt det vet jeg! Men er det greit å bli full når du har små barn hjemme? Jeg synes ikke det, men godt mulig at jeg er urimelig. 🤔

Selv om jeg er for legalisering så er det PR D D ulovlig ergo ville jeg aldri godtatt det.

Å bli brisen er OK, full = N E I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså at mannen drakk seg på en liten snurr med en kompis i kjelleren en gang i blant - mens jeg var edru og hjemme, hadde jeg godtatt uten videre problem. Barna er jo i trygge, edru hender (dine) og mannen holder seg borte fra dem. Det hadde gått fint her i huset. Hadde dette betydd at han var ubrukelig som familiefar resten av helgen, hadde jeg blitt sur - men ok. Hvis det skjedde en sjelden gang. 

Men hasj hadde jeg ALDRI godtatt under mitt tak! Jeg hadde tatt med meg barna og dratt, på dagen. Hasj er jo røyk, og røyk setter seg i alt! Klær, hår, vegger, tak, har dere ventilasjonsanlegg? I så fall kommer røyken inn der. Han utsetter barna sine og deg for narkotika! Det hadde jeg aldri, aldri funnet meg i. 

I tillegg til de andre problemene med spilleavhengighet og raseri som du nevner, hadde jeg gått. Hvilke forhold er dette for deg, hvilke samliv, og hvilken pappa er han for barna? Tror du og ungene hadde hatt det bedre alene :) Dette må være veldig vanskelig, du får en god klem fra meg!

Anonymkode: b62ca...c12

Hasj trenger en ikke å blande med tobakk for å nyte, ei heller trenger det å røykes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenbart nei.
Du kan si at han får ikke drive med ulovligheter i huset, og i alle fall ikke med barna deres der. 
Og om han ikke hører hadde jeg sagt fra til politiet.
Barna skal faen ikke vokse opp med en slik far. Hvis han ikke skikker seg eller skjønner alvoret tror jeg du vet hva neste steg burde være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette blir nok mye verre før det blir bedre. Det er lett for oss å si, men ta med deg ungene og stikk!

Du gjør allerede alt alene, så du kommer nok til å få en lettere hverdag på mange vis. Han høres ut som en forvokst drittunge. Har selv vært borti en sånn, og det var så deilig når jeg endelig fikk kastet han ut! 

Anonymkode: 7946d...9a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns ikke det er greit å drikke seg full og røyke hasj mens ungene sover i etasjen over. Hvis en mann hadde tatt med hasj inn i mitt hus hadde han aldri sluppet inn igjen. Dette er overhode ikke ok

Anonymkode: d816b...d6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er en dårlig mor hvis du tillater bruk av narkotika hjemme. 

Anonymkode: 84765...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...