Gå til innhold

Hva er reglene ifht siste frist å spise frokost på hotell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser ofte at frokost er fra 07-1030 (eksempel). Jeg tenker da at man skal være ca ferdig med å både ha forsynt seg og spist ferdig til senest 1030. Tenker at servitørene skal starte med rydding og fjerne mat kl 1030. 

Men så ser jeg ofte folk som kommer 1025 og forsyner seg masse og sikkert da sitter der til nærmere 11. 

Er det jeg som har misforstått reglene? Jeg prøver å ta hensyn til de som jobber der. 

Anonymkode: 003c6...8cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan sitte der om man absolutt må, det blir nok ikke satt veldig pris på, men maten og alt blir jo fjernet så de må jo bare spise det de har tatt.

Anonymkode: 2a5c0...5e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser ofte at frokost er fra 07-1030 (eksempel). Jeg tenker da at man skal være ca ferdig med å både ha forsynt seg og spist ferdig til senest 1030. Tenker at servitørene skal starte med rydding og fjerne mat kl 1030. 

Men så ser jeg ofte folk som kommer 1025 og forsyner seg masse og sikkert da sitter der til nærmere 11. 

Er det jeg som har misforstått reglene? Jeg prøver å ta hensyn til de som jobber der. 

Akkurat som matbutikken stenger klokken 22, så kommer folk inn 21:57 og skal storhandle.

Jeg tror hotell har tatt i beregningen at mange ikke kan folkeskikk, slik at de tenker at de rydder 10:30, men folk som kommer inn 10:25 bare kan sitte til de er ferdig. Men at det ikke blir påfyll av mat. Men mange spør vel gjerne om påfyll likevel. 

Anonymkode: e7d99...39d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man forsynes seg innenfor fristen er det jeg bruker. Hater tidlig frokost, bruker lang tid på å bli sulten. Men jeg forventer ikke å kunne finne meg mer mat etter fristen for når frokosten er. Ofte planlegger jeg slik at jeg rekker å hente meg en porsjon et kvarter før det stenger, og så en siste rett før stengetid. 

Anonymkode: 6228f...220

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Personlig mener jeg også at da skal man være ferdig med å spise og ute av området til tiden det er angitt at frokosten slutter.

Men jeg ser også at det er mange frekkaser som tolker det slik at så lenge de har satt foten innafor døra før det angitte klokkeslettet så skal de få spise og kose seg så lenge de vil....

Endret av 282_NaughtySpark
skriveleif
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når det er frokost til 10:30 så betyr det at matserveringen stenger da. Men man kan selvfølgelig fortsatt bli sittende en stund etterpå og spise. Poenget er at kokken skal kunne stenge, pakke inn mat o.s.v. De jobber en god stund etterpå og det gjør selvfølgelig ikke noe om folk sitter og spiser etterpå. Det er det samme med restauranter, kafeer o.s.v. Når det annonseres at kjøkkenet stenger/siste bestilling er kl 22 så betyr det ikke at man må gå da.

Sammenligningen med vanlige butikker er helt feil. Der trenger ikke personalet å jobbe lenge etter at de har stengt så der er det mer uhøflig å bli lenge etterpå.

Anonymkode: 9732a...985

• Liker 3
Skrevet

De ansatte rydder vekk til siste frist ja men de tar ikke fra deg kaffekoppen om du vil sitte en halvtime lenger. Allikevel  bør man respektere jobben deres og gå så de får vasket bord og servise 

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet på frokosten på et hotell en gang, og var flere som kom rett før frokosten stengte kl 10 f.eks. Han jeg jobbet med sa at vi begynner å rydde vekk maten etc, noen klagde, men han sto på sitt og at vi hadde masse å gjøre :) 

Man må respektere tiden til andre mennesker..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...