AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Jeg sliter utrolig mye med akne og begynte derfor med Epiduo for rundt 3 uker siden. Fikk beskjed av legen å bruke solkrem spf 50 når jeg skulle ut i sola, og det har jeg vært flink til. Utenom en dag for noen dager siden. Glemte solkrem, og nå sitter jeg her med rød og sviende solskadet hud. Har noen noe tips til å kvitte seg med solskadene? Evt. noen som har vært borti det samme? Har brukt alt for mye penger på slikt, og vil derfor helst unngå behandling hos hudspesialist etc. Anonymkode: ca023...a0a
Professor Orm Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Det er ikke sånn det fungerer, solskader er noe du får over tid. Bare å vente til solbrentheten går vekk og være mer forsiktig fremover 🙂
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 59 minutter siden, Professor Orm skrev: Det er ikke sånn det fungerer, solskader er noe du får over tid. Bare å vente til solbrentheten går vekk og være mer forsiktig fremover 🙂 Går solbrentheten over av seg selv, eller bør jeg dra til legen? Har hørt at krem (usikker på navn) med A-vitamin hjelper. Anonymkode: ca023...a0a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Skolskader får man over tid, ikke en enkelt solbrentskade:) Kjøpt deg aloe vera, gjerne med en kjølende effekt for komfort. Med mindre du er så brent at du har blemmer, så trenger du ikke lege:) Jeg har dessverre vært solbrent mange ganger:\ Anonymkode: f6e42...778
Professor Orm Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går solbrentheten over av seg selv, eller bør jeg dra til legen? Har hørt at krem (usikker på navn) med A-vitamin hjelper. Anonymkode: ca023...a0a Du blander kroniske solskader med akutt solforbrenning. Du kan ikke behandle solbrenthet med A-vitamin, det er for kroniske solskader. Solbrenthet går over av seg selv ja, du trenger ikke dra til legen med mindre solforbrenningen er alvorlig. Har du blemmer i området? Føler deg dårlig? Eller er det bare ubehagelig?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 4 timer siden, Professor Orm skrev: Du blander kroniske solskader med akutt solforbrenning. Du kan ikke behandle solbrenthet med A-vitamin, det er for kroniske solskader. Solbrenthet går over av seg selv ja, du trenger ikke dra til legen med mindre solforbrenningen er alvorlig. Har du blemmer i området? Føler deg dårlig? Eller er det bare ubehagelig? Jeg har ikke blemmer, og føler meg ikke dårlig nei. Det klør, er rødt, svir når jeg tar på krem, og føles veldig tørt. Anonymkode: ca023...a0a
Professor Orm Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke blemmer, og føler meg ikke dårlig nei. Det klør, er rødt, svir når jeg tar på krem, og føles veldig tørt. Anonymkode: ca023...a0a Det er bare å gi det tid, dette går helt fint ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå