Gå til innhold

Katten min blir angrepet av nabokatten, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min er 3 år gammel, og de siste dagene har han begynt å komme hjem full av sår og kutt. Har sett at han har kranglet med nabokatten, og merker også på han at han er mye mer skvetten og nøler med å gå ut.

Er sikkert ikke mye jeg kan gjøre med dette, men det jeg lurer på er om dette bare er en «fase»? Altså, er det sånn at de krangler noen dager for å bestemme hierarki, og deretter lar nabokatten han være eller kommer nabokatten til å angripe katten min hver gang de møtes?

Anonymkode: 122c9...704

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er naboens katt? Hos oss har alle tilfeller med slåssing vært pga streifere. Er katten kastrert? Hvis ikke så ville jeg ha gått til naboen og snakket med h*n om det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Brimi skrev:

Er du sikker på at det er naboens katt? Hos oss har alle tilfeller med slåssing vært pga streifere. Er katten kastrert? Hvis ikke så ville jeg ha gått til naboen og snakket med h*n om det. 

Ja, eller det er en katt i nabolaget i allefall. Katten min er kastrert ja. Men om jeg snakker med naboen er det vel lite h*n kan gjøre med det uansett. Lurer egentlig mest på om det gir seg litt når de avgjør hvem som er den sterkeste eller om det kommer til å fortsette lenge? 

TS :) 

Skrevet

Er ikke noe spesielt du kan gjøre egentlig.  Bortsett fra hvis nabokatten kommer på deres eiendom kan du alltids "skremme" den bort. Da kan iallefall din katt føle seg mer trygg ute. 

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg gjorde i samme situasjon var å kun slippe ut katten hvis jeg var hjemme selv, og tvert jeg hørte ulyder løp jeg ut. Da stakk nabokatten og min ble med inn. Nå har vi flyttet, og det var en lettelse.

Dessverre er det ikke alle katter som bare trenger å "krangle fra seg". Noen krangler i årevis, og andre sloss til døden. Det er skummelt med skadde katter, de har en tendens til å gjemme seg, og de kan få store komplikasjoner når sår og skader ikke behandles med en gang. Kjøp i hvert fall utstyr til å rense sår, og vær ute sammen med katten hvis du kan. 

Anonymkode: c9448...d51

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eller det er en katt i nabolaget i allefall. Katten min er kastrert ja. Men om jeg snakker med naboen er det vel lite h*n kan gjøre med det uansett. Lurer egentlig mest på om det gir seg litt når de avgjør hvem som er den sterkeste eller om det kommer til å fortsette lenge? 

Du kan jo høre med naboen om hans katt er kastrert, og om de kan kastrere han evt.

AnonymBruker
Skrevet

De slåss om samme territorium. D.v.s at begge oppholder seg/kommer på samme plass samtidig. Katter kan fint ha samme territorium, eller at kattens territorium går over en annens katt territorium, men skjer det når den andre katten er der, så blir det fort slåsskamp. 

Er ikke så mye du får gjort med det, men om nabokatten kommer inn på deres tomt, kan du finne en spruteflaske med vann og sprute på den. 

Anonymkode: b7477...ca5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange tips! Skal følge med når katten er ute :) Håper virkelig dette er noe som går over snart!
TS

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mente om nabokatten var kastrert. Hvis du har kattedo så kan du prøve å ta tisseklumpene og legge ut på eiendommen din. Slik markerer du at dette er katten din sitt territorium. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Brimi skrev:

Mente om nabokatten var kastrert. Hvis du har kattedo så kan du prøve å ta tisseklumpene og legge ut på eiendommen din. Slik markerer du at dette er katten din sitt territorium. 

Evt gjøre som eksen min. Han pissa på flaske og spruta på nabokatten om den kom på hans tomt. Skremmende effektivt. Viktig at det er mannepiss i følge bøndene i familien hans.

Anonymkode: d6fa8...7f5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...