Gå til innhold

Slow cooked

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere noen gode oppskrifter på slow cooked mat?

Vi lager somregel bare biff og brokkoli, må finne oss noe nytt snart :fnise:

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Gjest Vanlig fyr
Skrevet

Gryteretter? Ta en stor kasserolle og sleng oppi alt du møtte ønske. La det putre på svak varme i 90 minutter.

Skrevet

slow cooked beef og broccoli? Hva er det for noe?  Slow cooked broccoli blir da bare mos? 

Gå til pinterest og søke på crockpot/slow cooker.  Disse oppskriftene kan du også bruke ved å langtidstekke i ovnen- jeg tenker som regel at langtidssteking er 3-5 timer, ikke 90 minutter. 

Anonymkode: 1c9d0...dde

Skrevet

Mener du langtidskokt? Kok oksehaler. Det er vanvittig godt.

Anonymkode: d16a0...dd1

Gjest Vanlig fyr
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

jeg tenker som regel at langtidssteking er 3-5 timer, ikke 90 minutter. 

Anonymkode: 1c9d0...dde

Her har jeg noe å lære. Får vel prøve meg på noe slikt om noen år. 

Skrevet

Slowcook svineknoke med rotgrønnsaker! 

Skrevet

Coq au vin. Jeg bruker kylling i steden. Kan bruke høne hvis du finner. Og alle oppskrifter sier det skal koke/putre i 60-90 min. Jeg lar det stå 3-4 timer. 

Anonymkode: 69392...bf7

Skrevet
På 16.8.2018 den 13.47, Cwtch skrev:

Jeg elsker slowcookeren min og bruker den jevnlig. Alle rettene jeg lager lar jeg koke i minst 5-8 timer da..

Dette er min favorittoppskrift, men jeg dropper tortelliniene:

https://www.365daysofcrockpot.com/slow-cooker-tortellini-spinach-soup/

Denne suppa så supergod ut! Kan man lage den uten å ha slow cooker? Kan du i såfall gi en kort oversettelse på oppskriften for meg? Er ikke så god i engelsk..

Anonymkode: 1e436...156

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Denne suppa så supergod ut! Kan man lage den uten å ha slow cooker? Kan du i såfall gi en kort oversettelse på oppskriften for meg? Er ikke så god i engelsk..

Anonymkode: 1e436...156

Den må koke så lenge at jeg hadde nok ikke prøvd uten slow cooker..

Oppskrift (Google translate):

1 medium gul løk, hakket

1/3 kopp mel

1 ss tørket basilikum

2 fedd hvitløk, hakket

2 ss tomatpuré

3 ss olivenolje

4 kopper kyllingkraft

2 bokser Hakkede tomater

600g kyllinglår

1 ts salt

1/2 teskje pepper

3 kopper pakket spinat (du kan definitivt legge til mer enn dette hvis du vil)

1/2 kopp parmesanost

1 kopp fløte 

Fremgangsmåte

Legg i løk, mel, basilikum, hvitløk, tomatpuré og drizzle med olivenolje i en mikrobølgeovn. Mikrobølgeovn i 5 minutter, rør rundt 90 sekunder eller så. (Blandingen blir pasty og ser merkelig ut, men ikke bekymre deg, det kommer til å gå bra i slutten). Legg blandingen I slow cookeren.

Tilsett kjøttkraft, tomater, kylling, salt og pepper i slow cookeren. Rør. Dekk til med lokk, og kok på LAV i 4-6 timer eller på HØY i 3-4 timer (eller til kylling er veldig tender). Fjern lokket og legg i spinat, parmesanost og oppvarmet fløte (fløten bør varmes fordi det kan skille seg hvis det blir lagt i kaldt). Bruk en gaffel for å fjerne kyllingen fra slow cookeren. På et skjærebrett skal du bruke to gafler til p dra kyllingen i biter/steimelr. Tilsett kyllingen tilbake i slow cookeren. Sett lokket på igjen og kok på HIGH i ca. 10 minutter.

server og nyt!

Skrevet
På 19.8.2018 den 13.17, Cwtch skrev:

Den må koke så lenge at jeg hadde nok ikke prøvd uten slow cooker..

...

server og nyt!

Hvorfor ikke? Det er da ikke noe problem å ha ei gryte stående og kose seg på lav varme noen timer. Det er jo bare å koke opp, og skru ned til aller laveste varme (evt sette gryta i ovnen på lav varme). Kyllinglår blir jo uansett nesten smørbare etter 2-3 timer. 

Anonymkode: 36d0a...84e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke? Det er da ikke noe problem å ha ei gryte stående og kose seg på lav varme noen timer. Det er jo bare å koke opp, og skru ned til aller laveste varme (evt sette gryta i ovnen på lav varme). Kyllinglår blir jo uansett nesten smørbare etter 2-3 timer. 

Jeg hadde bare ikke latt komfyren stå på så lenge, gjerne uten tilsyn men jeg sover eller er på jobb. Slowcookeren er designet for det, så den stoler jeg på. 

Hvis du føler deg komfortabel med å bruke komfyren på den måten så kjør på 👍

Skrevet
16 minutter siden, Cwtch skrev:

Jeg hadde bare ikke latt komfyren stå på så lenge, gjerne uten tilsyn men jeg sover eller er på jobb. Slowcookeren er designet for det, så den stoler jeg på. 

Hvis du føler deg komfortabel med å bruke komfyren på den måten så kjør på 👍

Godt poeng. :) Men jeg hadde bare laget den en dag jeg var hjemme de timene. Er dessverre uansett ikke typen til å starte middagen kvelden før (unntatt ting som skal bløtlegges) eller før jeg drar på jobb.

Men som sagt trenger ikke kyllinglår stå over natten for å bli smøremøre uansett.  

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Godt poeng. :) Men jeg hadde bare laget den en dag jeg var hjemme de timene. Er dessverre uansett ikke typen til å starte middagen kvelden før (unntatt ting som skal bløtlegges) eller før jeg drar på jobb.

Men som sagt trenger ikke kyllinglår stå over natten for å bli smøremøre uansett.  

Ikke mye mat trenger å tilberedes over så lang tid, men mye av poenget med å slowcooke er at maten gjerne blir bedre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...