hobbykokken Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Jeg veier 87 kg og er 167 høy. Skal begynne prøvingen i august neste år. Spiser helt uhorvelige mengder mat. Kan jeg halvere matinntaket? Og hvordan blir fertiliteten påvirket?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Du sier du spiser «uhorvelige mengder» med mat og spør om du kan halvere inntaket? Vel.... ja?! Overvekt er ikke bra for fertiliteten,jo mindre vekt jo bedre for å bli gravid. Anonymkode: 3f83f...a3c
Tvist Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Ville kanskje ikke direkte halvert inntaket. Reduser mengden og se hvordan det fungerer.
Febmamma Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Både overvekt og undervekt påvirker fertiliteten , så ja , du kan trygt redusere matinntaket om du spiser veldig mye . Ville hatt fokus på å spise jevnlig og god, sunn mat så du ikke får noen vitamin- og mineralmangler. Samt ta folsyre når du starter prøvingen sulting og harde slankekurer er neppe positivt for fertiliteten som for resten av kroppen, så bruk tid og fokuser på sunn mat og jevnlig fysisk aktivitet
hobbykokken Skrevet 6. august 2018 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2018 2 timer siden, Febmamma skrev: Både overvekt og undervekt påvirker fertiliteten , så ja , du kan trygt redusere matinntaket om du spiser veldig mye . Ville hatt fokus på å spise jevnlig og god, sunn mat så du ikke får noen vitamin- og mineralmangler. Samt ta folsyre når du starter prøvingen sulting og harde slankekurer er neppe positivt for fertiliteten som for resten av kroppen, så bruk tid og fokuser på sunn mat og jevnlig fysisk aktivitet Jeg pleier å spise 2 brødskiver til frokost og 4 knekkebrød til lunsj. Så lang idag har jeg spist 2 brødskiver og 2 knekkebrød. Det går fint så langt.
hobbykokken Skrevet 6. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2018 Akkurat nå, hobbykokken skrev: Jeg pleier å spise 2 brødskiver til frokost og 4 knekkebrød til lunsj. Så lang idag har jeg spist 2 brødskiver og 2 knekkebrød. Det går fint så langt. I forhold til sult mener jeg. Er litt sulten, men ikke skrikende.
Febmamma Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 1 time siden, hobbykokken skrev: Jeg pleier å spise 2 brødskiver til frokost og 4 knekkebrød til lunsj. Så lang idag har jeg spist 2 brødskiver og 2 knekkebrød. Det går fint så langt. Syns ikke det var uhorvelige mengder du pleide spise før akkurat ... en helt passe og fin lunsj med mindre du har mye majones og fett pålegg på. Spiser du gjerne mer på kvelden ? Spiser du for lite vil behovet etter søt og fet mat bli større også . Gått på den smellen selv😆 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 Vellykket vektreduksjon skjer når man endrer livsstil, ikke når man sulter seg. Det handler om å gjøre gradvise endringer i kosten og øke aktiviteten. F. eks. å drikke vann til måltider, bytte ut matvarer. Ed lyst mel til grove kornprodukter, spise. Er rent kjøtt og fisk, snacks en dag i uken, gå 10.000 skritt om dagen ++ Å gå brått ned i vekt, resulterer i det store flertallet av tilfellene med at man går raskt opp i vekt igjen, og at vekten gjerne blir høyere enn før slankekuren. Det tar lang tid å få kroppen ned i vekt, studier indikerer at det tar ca 5 år å stabilisere vekten lavere enn dey som har blitt kroppens vedlikeholdsvekt. Anonymkode: 8ab8f...6db 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 Når vi er inne på temaet; Er det noen som har fått beskjed om at de ikke får starte utredning før de har gått ned x antall kg? Jeg er overvektig og har fått beskjed om at vi mest sannsynlig må ha hjelp hvis vi skal ha søsken til mini ( pga skadet eggeledere). Jeg har gått ned noe det siste året, men er redd for at jeg ikke klarer å gå ned enda ytterligere kg hvis jeg får beskjed😏. Anonymkode: e3046...d5e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #10 Skrevet 7. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Når vi er inne på temaet; Er det noen som har fått beskjed om at de ikke får starte utredning før de har gått ned x antall kg? Jeg er overvektig og har fått beskjed om at vi mest sannsynlig må ha hjelp hvis vi skal ha søsken til mini ( pga skadet eggeledere). Jeg har gått ned noe det siste året, men er redd for at jeg ikke klarer å gå ned enda ytterligere kg hvis jeg får beskjed😏. Anonymkode: e3046...d5e De fleste steder, i alle fall i det offentlige, er det vel en bmi-grense på 30 eller 33. Anonymkode: 982b8...6ef
FlyBabe Skrevet 7. august 2018 #11 Skrevet 7. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Når vi er inne på temaet; Er det noen som har fått beskjed om at de ikke får starte utredning før de har gått ned x antall kg? Jeg er overvektig og har fått beskjed om at vi mest sannsynlig må ha hjelp hvis vi skal ha søsken til mini ( pga skadet eggeledere). Jeg har gått ned noe det siste året, men er redd for at jeg ikke klarer å gå ned enda ytterligere kg hvis jeg får beskjed😏. Anonymkode: e3046...d5e Jeg har fått beskjed om det ja. GIkk ned 20 kg til første forsøk (to innsett), men noen kg har sneket seg på igjen, så nå jobber jeg med saken igjen. Jeg fikk beskjed om at grensa var 35, helst under 32 og ideelt sett rundt 28. Jeg hadde vel litt under 32 da jeg fikk prøve sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå