Offred Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Hei det har seg sånn at jeg har angst akkuratt nå. En jævlig indre uro og føler meg så alene. Uansett hvilket aspekt av livet mitt jeg tenker på er alt kaos. forholdet har fått en kraftig dunk iform av samboers dramatiske og plutselige sykdom. jeg er syk selv og kan hende jeg mister jobben nå og står med kun nav. Jeg er feit og føler meg ekkel og at jeg bare tar opp plass. økonomien er i dass for og si det slik. jeg vil bare ikke være her mer. Eller jo, jeg vil for hunden. Han trenger meg. Er knyttet til meg og jeg kunne ikke forlatt ham. Og jeg skal ikke det heller. Jeg er bare så overveldet. Angst. Noen som har teknikker og dele for og føle seg bedre?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #2 Skrevet 5. august 2018 Det eneste som hjelper mot den angsten som jeg er meditasjon og mindfullness og etter hvert når jeg føler meg klar for det å sakte, men sikkert eksponere meg selv for angsten min og det som jeg er redd for. Jeg vil anbefale deg å helst få hjelp fra psykolog til det siste punktet jeg nevner. Anonymkode: c5665...21c
Offred Skrevet 5. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som hjelper mot den angsten som jeg er meditasjon og mindfullness og etter hvert når jeg føler meg klar for det å sakte, men sikkert eksponere meg selv for angsten min og det som jeg er redd for. Jeg vil anbefale deg å helst få hjelp fra psykolog til det siste punktet jeg nevner. Anonymkode: c5665...21c Hvordan eksponerer du deg for den? Skal ikke prøve på egenhånd altså jeg er bare nysjerrig på hvordan man går frem
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Google "diet against anxiety" og husk å puste med magen, aka avspenningsteknikker. Anonymkode: 31edf...16d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 Det den andre sa, er stort sett bare tull. Typisk psykologbabbel. Tenk at alt går bra til slutt. Det ordner seg. Du havner ikke på gaten. Det finnes en løsning. Vi har gode velferdsordninger her. Søk trøst i hunden, stryk den og legg den i fanget, eller legg deg inntil den. Prøv å pust rolig og tenk at det går over når det går over. Det der med eksponering, et forferdelig fagord forresten, kan du eventuelt gjøre i ditt eget tempo, når du føler for det. Ellers kan jeg anbefale litteratur av Dr. Claire Weekes, en psykiater som var nominert to ganger på 1980- og 90-tallet til nobelpris for sitt arbeid mot angst. Men har blitt tiet ihjel og forkastet av psykologer som mener at kun de har "det eneste svaret" og som vil tjene penger ved å gjøre folk sykere og tvinge dem inn i langtidsterapi. Hadde Dr. Weekes' arbeid blitt mer kjent, ville de mistet jobben. Noe som ville vært bra for pasienter og samfunnet, men selvsagt negativt for "fagfolk". Anonymkode: b8ae4...6e4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 6 timer siden, Offred skrev: Hvordan eksponerer du deg for den? Skal ikke prøve på egenhånd altså jeg er bare nysjerrig på hvordan man går frem Jeg er redd for å gå ut av huset for eksempel. Det jeg da gjør da er å gradvis nærme meg utgangsdøren så fort som jeg føler at jeg klarer å håndtere samtidig at jeg øver på puste rolig. Jeg bruker også mye mindfullness når jeg gjør dette, jeg føler i alle fall at det hjelper meg mye da jeg er i øyeblikket og ikke tenker på hva som kan skje, noe som jo er hvor all angsten egentlig kommer fra. Lykke til, jeg håper at du føler deg bedre snart. Anonymkode: c5665...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå