AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Hei! Jeg er nå ferdig med å studere og skal bo hjemme et års tid. Skal nå starte i jobb. Har tilbudt å betale husleie, men foreldrene mine ønsker ikke at jeg skal det. Jeg har tenkt til å bidra på andre måter ved å kjøpe inn mat, hjelpe til med husarbeid osv. Men jeg ønsker også å sette av litt penger hver måned for å spare opp til en fin gave til de, for å vise hvor mye jeg setter pris på dem. Har noen noe forslag til hva det kan være? Jeg tenker litt på å bestille en fin reise til de, men hadde vært veldig fint med flere forslag😊 Anonymkode: 110a4...7db
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Tror de hadde satt pris på om du vasket bilen deres. Anonymkode: 20dc4...f60
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Just now, AnonymBruker said: Tror de hadde satt pris på om du vasket bilen deres. Anonymkode: 20dc4...f60 Med jevne mellomrom, selvsagt. Anonymkode: 20dc4...f60
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Det at du bidrar på daglig basis er mer enn nok. At du ser og skjønner hva det vil si å drifte et hjem. Jeg hadde vært strålende fornøyd med å ha et voksent barn boende hjemme som gjorde sin del av husarbeid og fylte opp kjøleskapet. Mitt tips er å lage en god middag til de med tilhørende drikke og dra ut og bort for kvelden og natta. Anonymkode: f3c76...ea4
Ild Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 At du sparer jevnlig er antagelig mer enn nok for dem. Dette kan du bruke til feks egenkapital senere. Også fint at du vasker, handler og lager mat jevnlig. Du høres ut som en drøm å ha hjemme 💖 håper mine barn vokser opp til å bli slik!
Ulrikke Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 I tillegg til det du nevner, som er supert, vil jeg tro det de ønsker seg mest er at du sparer til egenkapital som gjør det enklere for deg selv senere i livet! Så kan man selvfølgelig gi dem litt ekstra oppmerksomhet innimellom, bake favorittkaka, vaske vinduene uten å ha blitt bedt om det, ta dem med på restaurant, legg en ny bok av favorittforfatteren deres på hodeputa... Ikke veldig ofte, men innimellom. Koster ikke mye, men viser veldig hvor mye du setter pris på dem! Men viktigst av alt : spar til deg selv. Det er nok det de vil du skal!
Oslogs Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 Lag en "date" til de! Dersom du skal være ute ei helg, eller en lørdagskveld - handle inn det de trenger til en middag - evt lag klart litt i forveien. Kjøp biff - legg den i marinaden, kutt opp/forbered en fløtegratinert potetform, kjøp inn vin og øl (eller hva de drikker), og dekk på bordet. Kanskje skjær opp noe honningmelon med spekeskinke de kan ha til forrett mens de lager ferdig det siste av mat Gjorde det til mine foreldre når de var så snille å huset meg et halvt år, de ble kjempeglade!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 Spar heller til deg selv, så "slipper" de kanskje å hjelpe til med egenkapital senere. Lag middag og hjelp til i huset. Du kan jo sette av litt penger og sende dem på en forestilling eller liknende? Hvis de liker sånt. Trenger ikke være dyrere enn det Anonymkode: d56c0...799
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 Tid med "barna" er det som betyr aller mest for både mine og mannens foreldre. Og aller helst alle samlet. Har du søsken? Med barn? Eventuelt besteforeldre? Ville foreslått og organisert en helg sammen. En hytte på fjellet, et hotellopphold, en storbytur. Er dine foreldre som mine ønsker de ikke at "barna" bruker penger på dem i det hele tatt, men det at de bruker tid og planlegger opplevelser sammen betyr veldig mye. Anonymkode: 806f1...0a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå