Gå til innhold

Om Trump blir stilt for riksrett vil han kunne få politisk asyl i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om Trump blir stilt for riksrett vil han kunne få politisk asyl i Norge?

Anonymkode: 61344...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei fordi USA har gode menneskerettighetslover og er et moderne sivilisert demokratisk land.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle han det? Du leser for mye norsk media. Du vet at Trump gjør det bedre enn Bush eller?

Og nei, jeg digger ikke Trump. Er bare så lei av hvordan norsk media skal blusse opp ALT.

Anonymkode: e9e8b...cb6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle han det? Du leser for mye norsk media. Du vet at Trump gjør det bedre enn Bush eller?

Og nei, jeg digger ikke Trump. Er bare så lei av hvordan norsk media skal blusse opp ALT.

Anonymkode: e9e8b...cb6

Dette  har ingen relevans for det jeg spør om i åpningsinnlegget.  Men klart om  man digger Trump så mye som du gjør så har man vel et behov for alltid å spore av tråder om Trump, fortelle at han ikke er så ille, kritisere medias fremstilling av Trump og selvsagt understreke. 

Du kunne i hvert fall vært ærlig og innrømt at du digger  Trump i stedet for å benekte sannheten. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han blir dømt til dødsstraff vil han ikke kunne sendes tilbake. Som med Krekar.

Anonymkode: 49f70...788

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror noen har lest alt for mye VG og Dagbladet, og hvor "forferdelig" de mener at Trump er. 

Og Norge gir vel uansett bare oppholdstillatelse til "flyktninger" fra Midtøsten og Afrika, som ikke har noen utdannelse eller planer om å brødfø seg selv i Norge...

Anonymkode: 29c27...c19

• Liker 1
Skrevet

Det ser ut som om du ikke helt vet hva riksrett er. Å bli dømt i riksrett betyr ikke at man blir puttet i fengsel eller straffet av en vanlig straffedomstol.

Riksrett for presidenten i USA er egentlig bare at to tredjedeler av representantene i Kongressen stemmer for at han er skyldig. I såfall blir han dømt til å forlate presidentembetet - ikke noe mer.

Dette kommer ikke til å skje, med mindre det skjer noe ekstremt, ekstremt usannsynlig og Demokratene får to tredjedels flertall i Kongressen etter valget til høsten. Det er så usannsynlig at det ikke er verdt å tenke på engang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette  har ingen relevans for det jeg spør om i åpningsinnlegget.  Men klart om  man digger Trump så mye som du gjør så har man vel et behov for alltid å spore av tråder om Trump, fortelle at han ikke er så ille, kritisere medias fremstilling av Trump og selvsagt understreke. 

Du kunne i hvert fall vært ærlig og innrømt at du digger  Trump i stedet for å benekte sannheten. 

TS

Dette har nå heller ikke en relevans til åpningsinnlegget. 

Anonymkode: 0f18b...3b3

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Nicathv said:

Det ser ut som om du ikke helt vet hva riksrett er. Å bli dømt i riksrett betyr ikke at man blir puttet i fengsel eller straffet av en vanlig straffedomstol.

Riksrett for presidenten i USA er egentlig bare at to tredjedeler av representantene i Kongressen stemmer for at han er skyldig. I såfall blir han dømt til å forlate presidentembetet - ikke noe mer.

Dette kommer ikke til å skje, med mindre det skjer noe ekstremt, ekstremt usannsynlig og Demokratene får to tredjedels flertall i Kongressen etter valget til høsten. Det er så usannsynlig at det ikke er verdt å tenke på engang.

Tusen takk!

TS

AnonymBruker
Skrevet

VG og Dagbladet er jo sosialistiske blad sies det som støtter typisk venstreside?

Dagbladet het vel før noe Det Norske Arbeiderblad eller noe lignende?

Anonymkode: b9898...7ff

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

VG og Dagbladet er jo sosialistiske blad sies det som støtter typisk venstreside?

Dagbladet het vel før noe Det Norske Arbeiderblad eller noe lignende?

Nei, avisen har hatt samme navnet hele tiden.

Anonymkode: 714a0...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Jeg leste bare akkurat nå at den var en radikal/kulturradikal/sosialliberal avis. Men jaja. Du har sikkert rett foran alle andre.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg leste bare akkurat nå at den var en radikal/kulturradikal/sosialliberal avis. Men jaja. Du har sikkert rett foran alle andre.

Kulturradikal/sosialliberal er langt ifra det samme som sosialistisk eller venstreside. Det beskriver partiet Venstre godt - et sentrum-høyre-parti.

Jeg vil si at Dagbladet støtter Ap i økonomisk politikk og Venstre i sosialpolitikk, sånn omtrentlig. VG er litt lengre til høyre.

Men begge avisene er tabloider, som har mye "sjokkerende" stoff, og mye som prøver å spille på følelsene dine.."clickbait".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...