BMW 5-serie 535D Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Hva er det som får dere til å tro på en spesifikk religion? Har dere fått bevis for at deres religion er sann og at deres Gud lever? Selv er jeg en mellomting mellom ateist og agnostiker. Om Gud/gudene lever, hvorfor kan han/De ikke bevise att de lever? Tror like gjerne på julenissen, han har jeg hvertfall sett 😎
Oddy Skrevet 9. august 2018 #2 Skrevet 9. august 2018 Er selv kristen og hver gang jeg forklarer grunnen min til hvorfor jeg tror på noe som det er null fasit på....vel enkelte får seg en god latter. Det med Gud er det ingen fasit på. Og det er heller ikke bevis som jeg kan komme med. Og det å overbevise noen om å tro på han uten bevis er vanskelig. Men hvorfor tror jeg på han? Jeg har alltid vært kristen. Jeg var født I et kristent hjem. Og likevel om jeg ikke hadde "sett" han. Trodde jeg på han. Jeg kunne kjenne tilværelsen hans. Og jeg føler han er her. For meg føles det rett å si at han eksisterer. Og for meg føles det galt å si han ikke er der. Nesten som det er imot min natur. Jeg skal ærlig innrømme at jeg av og til ler av meg selv når jeg leser all fakta og forskjellig om grunner til at Gud kan umulig eksistere men det er alltid en stemme I hodet mitt som motsier all den faktaen. Min tro, veier mer enn all fakta på kloden. Men jeg tenker han kun eksisterer for de troende. Er vanskelig å forklare, men jeg prøvde 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 17. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2018 På 9.8.2018 den 14.58, Oddy skrev: Er selv kristen og hver gang jeg forklarer grunnen min til hvorfor jeg tror på noe som det er null fasit på....vel enkelte får seg en god latter. Det med Gud er det ingen fasit på. Og det er heller ikke bevis som jeg kan komme med. Og det å overbevise noen om å tro på han uten bevis er vanskelig. Men hvorfor tror jeg på han? Jeg har alltid vært kristen. Jeg var født I et kristent hjem. Og likevel om jeg ikke hadde "sett" han. Trodde jeg på han. Jeg kunne kjenne tilværelsen hans. Og jeg føler han er her. For meg føles det rett å si at han eksisterer. Og for meg føles det galt å si han ikke er der. Nesten som det er imot min natur. Jeg skal ærlig innrømme at jeg av og til ler av meg selv når jeg leser all fakta og forskjellig om grunner til at Gud kan umulig eksistere men det er alltid en stemme I hodet mitt som motsier all den faktaen. Min tro, veier mer enn all fakta på kloden. Men jeg tenker han kun eksisterer for de troende. Er vanskelig å forklare, men jeg prøvde Jeg selv har blitt oppvokst i et ekstrem kristen familie (superkristne) trodde selv på gud(jesus) til ca videregående før alt skar seg da jeg fant ut at jeg aldri fikk svar. Det gikk plutselig opp et lys for meg med at "hvorfor tror jeg egentlig på en Gud som aldri gidder å ta seg bryet til å svare eller gidde å bry seg om å bevise at han lever" Ba og leste i bibelen flere ganger om dagen men aldri noe svar å få. Hvorfor vil han ikke ta vare på de få i verden som tror på han i verden å bevise seg for de så de fortsetter å tro og vite at han lever? Selv lever jeg nå et skikkelig hedensk liv med masse banning og annet synd i følge bibelen og total forskjell på foreldrene mine som absolutt misliker det livet jeg lever og blir ofte truet med at jeg kommer til å havne i helvete og bli pint i all evighet. For meg er kristendommen og ellers alle religioner i seg selv trusler mot et eller annet man er redd for, altså at de som ikke er kristne havner i helvete f.eks.
Veneke Skrevet 17. august 2018 #4 Skrevet 17. august 2018 På 5.8.2018 den 23.54, BMW 5-serie 535D skrev: Hva er det som får dere til å tro på en spesifikk religion? Har dere fått bevis for at deres religion er sann og at deres Gud lever? Kristendommen føler man jo bare intuitivt er sann: Bare kjærligheten kan redde vår onde og fordervede verden. Guds kjærlighet til oss og vår kjærlighet til vår neste. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #5 Skrevet 17. august 2018 Just now, BMW 5-serie 535D said: Selv lever jeg nå et skikkelig hedensk liv med masse banning og annet synd i følge bibelen og total forskjell på foreldrene mine som absolutt misliker det livet jeg lever og blir ofte truet med at jeg kommer til å havne i helvete og bli pint i all evighet. Det der er psykisk vold. En grunn til at jeg misliker all religion sterkt er at det handler mye om å oppnå kontroll gjennom manipulasjon og trusler. Anonymkode: 13e2a...a72 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 17. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er psykisk vold. En grunn til at jeg misliker all religion sterkt er at det handler mye om å oppnå kontroll gjennom manipulasjon og trusler. Anonymkode: 13e2a...a72 Ja, kan nok kategoriseres for psykisk vold, men jeg er sterk nok til å la det gå rett igjennom. For meg er det helt latterlig at de er så desperate at man må dra frem pine i all evighet om man ikke tror på en Gud som ikke vil eller klarer å bevise at han lever. Er hvertfall glad jeg har kommet meg bort fra barnetroen som mange fremdeles dessverre får. En religion skal være noe man tror på selv uten å bli kastet en tro over en. Men som jeg ofte svarer de angående evig pine i helvete " hvis Gud virkelig er så god som han sier så hvorfor skal han da pine de som ikke tror på han, ingen som er gode vil pine noe som helst. Og hvis Gud virkelig er Gud hvorfor måtte han da selv dø på korset for å frelse folk han allerede har skapt"?
Rottenikken1 Skrevet 18. august 2018 #7 Skrevet 18. august 2018 På 5.8.2018 den 23.54, BMW 5-serie 535D skrev: Hva er det som får dere til å tro på en spesifikk religion? Har dere fått bevis for at deres religion er sann og at deres Gud lever? Selv er jeg en mellomting mellom ateist og agnostiker. Om Gud/gudene lever, hvorfor kan han/De ikke bevise att de lever? Tror like gjerne på julenissen, han har jeg hvertfall sett 😎 Ja. Jeg har mer enn nok beviser for at min tro er den eneste sanne religion. Alt må stemme med bibelen, skaperverket vitner om Guds existens og tegnet på Jesu andre nærvær viser seg soleklart. Se Matteus 24:3-14. Besøk JW.org også for mer info
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #8 Skrevet 18. august 2018 1 time siden, Rottenikken1 skrev: Ja. Jeg har mer enn nok beviser for at min tro er den eneste sanne religion. Alt må stemme med bibelen, skaperverket vitner om Guds existens og tegnet på Jesu andre nærvær viser seg soleklart. Se Matteus 24:3-14. Besøk JW.org også for mer info Gud finnes i alle mennesker og i naturen. Gud er kjærlighet og vi er alle Gud barn. Det finnes ingen fordømmelse fra Gud, men det finnes masse fordømmelser fra mennesker som tror på Jehovas vitne og andre fanatiske sekter. Hvis et Jehovas vitne stiller spørsmål med hva som påståes er sannheten, blir dette medlemmet utstøtt . Det er eksempler på at foreldre ikke har kontakt med sine barn fordi de har valgt å gå ut av denne sekten. Det er ikke lov å snakke de de " forfalne". De som velger å gå ut av denne fanatiske sekten mister dermed alle sine " venner". Dette skjer fordi de er redde for at andre også skal begynne å tenke selv og se at denne læren ikke er riktig, men holder deg fanget i noe som er usant. Jeg vil anbefale folk som søker sannheten å lese en bok som heter " de fire leveregler " av Don Miguel Ruiz. Anonymkode: 4f442...0d8
BMW 5-serie 535D Skrevet 18. august 2018 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2018 1 time siden, Rottenikken1 skrev: Ja. Jeg har mer enn nok beviser for at min tro er den eneste sanne religion. Alt må stemme med bibelen, skaperverket vitner om Guds existens og tegnet på Jesu andre nærvær viser seg soleklart. Se Matteus 24:3-14. Besøk JW.org også for mer info Har dessverre inke noe bibel lenger jeg kan lese i, bibelen havnet i søpla etter jeg var kristen
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #10 Skrevet 18. august 2018 Styr unna Jehova vitner, her er et eks på hvorfor; https://hnytt.no/2017/06/.../christina-20-brot-jehovas-vitner-mistet-mamma-pappa-live... Anonymkode: 4f442...0d8 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 18. august 2018 Forfatter #11 Skrevet 18. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Styr unna Jehova vitner, her er et eks på hvorfor; https://hnytt.no/2017/06/.../christina-20-brot-jehovas-vitner-mistet-mamma-pappa-live... Anonymkode: 4f442...0d8 Vet, Jehovas vitner er syke i hue...
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12 Skrevet 18. august 2018 Jeg er kristen og har alltid vært det. For meg føles det rett, og det er ingen bevis på det at Gud har vært her.. Men jeg føler at han er her og eksisterer. Anonymkode: 44699...227
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #13 Skrevet 18. august 2018 32 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Vet, Jehovas vitner er syke i hue... De er hjernevasket. Jeg synes synd på barn som blir født inn i denne sekten Anonymkode: 4f442...0d8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #14 Skrevet 18. august 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kristen og har alltid vært det. For meg føles det rett, og det er ingen bevis på det at Gud har vært her.. Men jeg føler at han er her og eksisterer. Anonymkode: 44699...227 Vi snakker om Jehovas Vitne og alt det onde det fører med seg. Jeg kan også føle Guds kjærlighet. Men det er ikke denne Guden Jehova vitne tror på Anonymkode: 4f442...0d8
BMW 5-serie 535D Skrevet 18. august 2018 Forfatter #15 Skrevet 18. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: De er hjernevasket. Jeg synes synd på barn som blir født inn i denne sekten Anonymkode: 4f442...0d8 Ja, den trosretningen skulle vert forbudt i Norge, har lest mye annet om de før også. Små barn ned til barneskolealder blir kastet ut...
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #16 Skrevet 18. august 2018 2 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev: Vet, Jehovas vitner er syke i hue... Ja Denne "læren" er fryktbaset og har INGENTING med verken Gud eller medmenneskelighet . De lover deg evig fordømmelse hvis du ikke gjør som de sier. Slik holder de kontrollen på sine medlemmer, og derfor stiller de ikke spørsmål. jeg synes veldig synd på de som er født i dette " felleskapet". Anonymkode: 4f442...0d8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #17 Skrevet 18. august 2018 18 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Ja, den trosretningen skulle vert forbudt i Norge, har lest mye annet om de før også. Små barn ned til barneskolealder blir kastet ut... Jeg arbeidet sammen med en dame for noen år siden som betrodde meg at hun ville ut av sekten, men hun var redd for dem og det helvete de sa ville skje hvis hun gjorde det.. De velger sine ofre med omhu, gjerne mennesker som er sårbare av en eller annen grunn, som for eks når du har mistet noen. Jeg brukte 2 år for å sette mot i henne. Tilslutt brøt hun ut, men er fremdeles redd for å møte de på gaten. Anonymkode: 4f442...0d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå