AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Hei godt folk! En venninne fortalte meg her om dagen at hun lenge hadde trodd at I See Fire av Ed Sheeran var en lovsang, dvs en kristen sang. Jeg tenkte først at hun var helt gal, men bevisene er ganske overveldene 😮 Bare hør på teksten!!«Now I see fire, inside the mountain I see fire, burning the trees And I see fire, hollowing souls And I see fire, blood in the breeze And I hope that you'll remember me» Den hellige ånd blir jo i bibelen ofte referert til som en Ild? Noe denne sangen er full av! Ilden kommer ut av fjellene og brer seg over til trærne og videre til sjelene! Akkurat som den hellige ånd skal gjøre? Tror til og med jesu blod nevnes her??? Jeg er ikke kristen eller no, men dette kan jo ikke være noe annet enn en kristen sang??? Er Ed Sheeran kristen??? Anonymkode: 844d5...10d 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #2 Skrevet 5. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hei godt folk! En venninne fortalte meg her om dagen at hun lenge hadde trodd at I See Fire av Ed Sheeran var en lovsang, dvs en kristen sang. Jeg tenkte først at hun var helt gal, men bevisene er ganske overveldene 😮 Bare hør på teksten!!«Now I see fire, inside the mountain I see fire, burning the trees And I see fire, hollowing souls And I see fire, blood in the breeze And I hope that you'll remember me» Den hellige ånd blir jo i bibelen ofte referert til som en Ild? Noe denne sangen er full av! Ilden kommer ut av fjellene og brer seg over til trærne og videre til sjelene! Akkurat som den hellige ånd skal gjøre? Tror til og med jesu blod nevnes her??? Jeg er ikke kristen eller no, men dette kan jo ikke være noe annet enn en kristen sang??? Er Ed Sheeran kristen??? Anonymkode: 844d5...10d Det er ikke en kristen sang. Den er skrevet til en av hobbitt filmene. Anonymkode: bd63a...6fd 3
Calypso Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Diverse informasjon om sangen: "Sheeran added that he was instructed by director Peter Jackson to focus on a particular part of the movie. "Peter said, 'Focus on the last ten minutes. That's what the song needs to reflect.'" He said, "'Write a song that takes the audience by the hand and leads them from Middle Earth back into reality.' So, yeah, I tried to do that."" "Sheeran tried to get into the right mindset when penning the tune. "I've never been a dwarf, but I've wrote a song from the perspective of being a dwarf," he told MTV News." "Sheeran watched the film, wrote the song, and recorded most of it in the same day. "I was allowed complete freedom to create what I thought was fitting for the film, which is very rare, and Peter, Fran and Philippa [Boyens, screenwriter] were always on hand to give notes and pointers," he said. "The entire team down in New Zealand was out of this world."" Med andre ord så har sangen ingenting med religion å gjøre. Om Sheeran er kristen vet jeg ikke, litt kjapp googling tyder på at han kan være det men jeg er ikke interessert nok til å bruke mer tid på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå