Gå til innhold

Jeg trenger fluehjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er så sinnsykt plaget av fluer, både vanlige og bananfluer, at jeg snart blir sprø! Bananfluene kan jeg leve med og kan begrense dem også, men de vanlige fluene ser ut til å ikke bite på NOE! Er det noen som har tips til hjemmelagde fluefeller som faktisk funker? Har googla og testa den eplecider/Zalo/sukker miksen som flere anbefaler, men den funka ikke.

HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fluepapir.

I tillegg bør du finne ut hvor flueplagen kommer fra, og fjerne dette.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Heng opp en brødpose (gjennomsiktig plast) med vann i vinduet.

Anonymkode: 9c96e...57f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åssen virker det? 

Jeg har hørt rådet før men aldri prøvd. Kanskje det virker mot andre insekter og? 

Til TS, hvis det er bananfluer så er det noe mat som ligger og godtgjør seg. Kanskje noe frukt eller lignende. Det kan være sølt brus eller noe annet. Uansett finn kilden. 

Vask grundig med feks eddikvann. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det funker som bare juling. Husk bare på at du ikke henger posene over el-gjenstander som panelovner.

Skrevet

Har vasket og fjerna all mat, frukt ligger i kjøleskapet, rensa sluket, knyter igjen matavfallsposen osv.. og det hjelper mot bananfluene. Men å finne ut hvor flueplagen ellers kommer fra, det vet jeg ikke hvordan jeg skal få til.. Har liksom prøvd og prøvd.

• Liker 1
Skrevet

Brødpose med vann og kun det altså, hjelper det?🙂

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrevet
11 timer siden, Tøytigern skrev:

Fluepapir.

I tillegg bør du finne ut hvor flueplagen kommer fra, og fjerne dette.

Fluepapir finnes ikke lengre. 

Skrevet
11 timer siden, fjellgeita88 skrev:

Har vasket og fjerna all mat, frukt ligger i kjøleskapet, rensa sluket, knyter igjen matavfallsposen osv.. og det hjelper mot bananfluene. Men å finne ut hvor flueplagen ellers kommer fra, det vet jeg ikke hvordan jeg skal få til.. Har liksom prøvd og prøvd.

Vi har de samme plagene hos oss og de kommer inn gjennom vinduene. Det blir derfor veldig vanskelig å skulle finne kilden,siden den kan vere hvor som helst ute. 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, OPIgirl skrev:

Gjør det ikke? Sabotasje! :raven:

Skrevet

Vi har de samme plagene hos oss og de kommer inn gjennom vinduene. Det blir derfor veldig vanskelig å skulle finne kilden,siden den kan vere hvor som helst ute. 

Noen ganger er det en dunge med kvist og kvas. Andre ganger skyldes det en nabo som driver med kompostering.

Skrevet

Hvor har du det fra? Ta et søk på Google så finner du fort ut noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det samme problemet i går og i dag! Store fluer, og mange av dem! Tydeligvis klekket inne i huset.. Testet ut pose med vann både i stuen og på kjøkkenet, men det hadde ingen virkning her i hvert fall. Ikke finner de veien ut med eller uten hjelp heller. Så her måtte mannen ta livet av dem. 30 stykker har måttet bøte med livet i dag, og fremdeles er det sikkert 10 til her inne. Aner ikke hvor de kommer fra.. Aldri hatt problem med det før, men i år har vi hatt både maurinvasjon på kjøkkenet og flueinvasjon.. 

Anonymkode: c03c5...4e3

Skrevet

Er plaget med bananfluer og de liker å surre rundt i matsøppla, så er nøye med å tømme den ofte. Ellers har jeg et glass med vann og zalo på kjøkkenet. Flere lå oppi glasset. Helte ut og satt et nytt på benken. Er heldigvis ikke plaget med vanlige fluer. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan se for meg at det blir et litt for drastisk tiltak, men et tips: få seg en katt 😸 mine to er fantastiske fluefangere. Fluer overlever ikke mange minutter her i huset før de er borte 👍🏻

Anonymkode: 2a86b...bfd

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Rotehodet skrev:

Det var da enda godt å høre :)

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette med vann i plastpose avvises av Mythbusters:

https://mythresults.com/bug-special

Anonymkode: 9227a...03b

Hah det må gjelde amerikanske fluer det da. For jeg forsøkte trikset sist sommer og det funket. Eneste som var negativt var å fortelle naboene gang på gang hvorfor det hang brødposer i vinduet.

Skrevet
10 timer siden, Rotehodet skrev:

Hørte bare noen si det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...