Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går siste året bachelor nå.

De fleste jobber på Finn og NAV er jo ''rask tiltredelse'' og 100 %.

Jeg ønsker å sikre meg en jobb jeg kan gå rett ut i etter at bachelor er levert: altså ''sen tiltredelse'' og 100 %.

Eller må jeg bare godta å ta en fulltidsjobb midt i det travleste semesteret på den varselen du blir gitt?

Anonymkode: ace80...879

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å søke i februar i år når jeg var ferdig i juni. Skreiv i søknadene at jeg ble ferdigutdannet til sommeren. Fikk 100% jobb før påske. 

Anonymkode: 5f64d...a34

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å søke i februar i år når jeg var ferdig i juni. Skreiv i søknadene at jeg ble ferdigutdannet til sommeren. Fikk 100% jobb før påske. 

Altså jeg fikk jobben før påske, men begynte selvsagt ikke før jeg var ferdig med utdannelsen. 

Skrevet

Jeg er også sisteårsstudent og tenker å begynne å søke i februar/mars

AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok litt an på fagfelt vil jeg tro. Jeg jobber i helse der flere sommervikarer blir ansatt rundt nyttår, og så får de vikariatene som blir ledig på høsten. Så hos oss må man søke tidlig, men ellers høres februar/mars bra ut. 

Anonymkode: 497d0...f88

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg begynte å søke rundt februar/mars da jeg var ferdig i august. Fikk jobb i april.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et yrke hvor det er for mange studenter vs. arbeidsplasser, så en ting er å søke tidlig, noe annet er det å tro at jobben er fleksibel for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Begynn nå. Jobbsøk kan ta tid og om du er interessant/riktig person venter de på deg.

Anonymkode: 9fe55...7cd

AnonymBruker
Skrevet

På rene utlysninger ville jeg begynt ca rundt jul, men det er mye som aldri lyses ut. Der er det lurt å legge ut følere allerede nå, hvis du har kontakter. 

Anonymkode: 2e38b...068

AnonymBruker
Skrevet

Altså bruke LinkedIn og foreleserne sitt nettverk i næringslivet?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å søke i mars/april, fikk jobb i mai, avsluttet master i juni, startet å jobbe i august.

Anonymkode: afde1...72c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...