Gå til innhold

Nabo som maser om hvordan jeg skal parkere på min egen plass.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier en biloppstillingsplass i en garasje tilhørende sameiet. Alle plassene er like store. Jeg har en liten bil og har ok med plass på begge sider når jeg står midt på plassen. Naboen har en bred bil og har derfor mindre plass igjen på sin. De går derfor gjerne over på min plass, forbi min bil og så ut. Helt uproblematisk.

Det som forundrer meg er at de nå flere ganger har lagt en lapp på ruta mi, der de ber meg parkere lenger ut til siden på min egen plass (altså lenger unna deres bil). Dette fordi de da lettere får med seg syklene sine ut, som de har valgt å parkere bak bilen. Jeg liker å ta hensyn til andre, men synes det er stressende å måtte lirke bilen min inntil veggen hver eneste gang jeg skal parkere. I tillegg blir det kronglete når jeg har med en passasjer, mye bagasje etc. I starten gjorde jeg som de ba om, men nå synes jeg at jeg skal få lov til å stå der jeg vil på min egen plass. Det er de tydeligvis uenige i, for de har lagt flere lapper på ruta mi. Da jeg møtte dem i garasjen en dag og sa hei, turde/ville de tydeligvis ikke ta det opp og gryntet bare «hei» tilbake.

Er det flere som synes de tar seg vel mye til rette? Eller er det jeg som er urimelig?

Anonymkode: 66a25...6c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skriv lapp til dem: kjøp mindre bil eller flytt til en plass med egen garasje 

Anonymkode: 313f2...ad9

• Liker 36
Skrevet (endret)

Naboene dine er urimelige så det holder, TS. De har ingen rett til å forlange at du skal justere bilen din etter deres behov. Frekke er de!

Endret av Arabella
  • Liker 13
Skrevet

Klart at du kan parkere midt på egen parkeringsplass. Det er ingen grunn til at de skal ha fordel av at du har liten bil. Den fordelen er det du som skal ha.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hadde de skrevet det som en hyggelig oppfordring på lappen, så kunne jeg vurdert å være snill. Men i dette tilfellet - nei.

Anonymkode: f5b50...adc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv en lapp tilbake om at det dessverre blir veldig upraktisk for deg å parkere så nærme veggen av ulike årsaker. Punktum finale!

Anonymkode: c158e...e05

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde skrevet "nei, takk" på lappen og lagt den på frontruta deres neste gang. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt to tomme pappesker mot veggen og parkert en tomme nærmere deres plass for hver lapp. 

Anonymkode: b8a08...af5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stor bil, men kunne aldri i verden ha tenkt tanken at de med mindre bil skulle parkere så det ble mer plass rundt min. Syklene kan de vel sette i boden!

Nei, stå på ditt! Det er din parkeringsplass. Da får de vel flytte sin egen bil om de skal ha ut syklene sine, om de må stå der.

Anonymkode: c0f1a...36d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det syns jeg var utrolig frekt av dem.

Anonymkode: a976a...e2b

• Liker 1
Skrevet

Enig i at dette ikke er noe du bør rette deg etter.

Men, hadde syntes det var litt skummelt for min egen del,

som i, om jeg ikke retter meg etter det dem ber om, kan det tenkes de er mer «uforsiktige» neste gang de skal ta ut syklene sine, og komme til å ripe opp bilen din ..

Og, selv om alle skjønner det er dem som står bak, så kommer man jo ingen vei uten bevis ..

Tenker sånn, fordi folk med slik fremtoning du her beskriver, og forventer at andre skal rette seg etter detes behov, er ofte hevngjerrige om de ikke får det som de vil ..

Ps. sikker på at det er lov oppbevare sykler i fellesgarasje? I mange sameier / borettslag er all annen oppbevaring enn bil forbudt.

• Liker 3
Skrevet

Dersom du hadde klint bilen din på streken til deres plass, synes jeg at det hadde det vært greit om de ba deg om å stå litt annerledes. Men dersom du står midt i, og har en liten bil, bør det ikke være noe problem for dem å komme seg inn og ut av bilen. Det er jo bare å flytte bilen før de henter syklene, eller ha syklene en annen plass.

Skrevet

For noen selvopptatte tullinger. Vurder å kjøp deg en enorm bil, suburban eller lignende.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, puppi skrev:

Men, hadde syntes det var litt skummelt for min egen del,

som i, om jeg ikke retter meg etter det dem ber om, kan det tenkes de er mer «uforsiktige» neste gang de skal ta ut syklene sine, og komme til å ripe opp bilen din ..

Helt enig.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg eier en biloppstillingsplass i en garasje tilhørende sameiet. Alle plassene er like store. Jeg har en liten bil og har ok med plass på begge sider når jeg står midt på plassen. Naboen har en bred bil og har derfor mindre plass igjen på sin. De går derfor gjerne over på min plass, forbi min bil og så ut. Helt uproblematisk.

Det som forundrer meg er at de nå flere ganger har lagt en lapp på ruta mi, der de ber meg parkere lenger ut til siden på min egen plass (altså lenger unna deres bil). Dette fordi de da lettere får med seg syklene sine ut, som de har valgt å parkere bak bilen. Jeg liker å ta hensyn til andre, men synes det er stressende å måtte lirke bilen min inntil veggen hver eneste gang jeg skal parkere. I tillegg blir det kronglete når jeg har med en passasjer, mye bagasje etc. I starten gjorde jeg som de ba om, men nå synes jeg at jeg skal få lov til å stå der jeg vil på min egen plass. Det er de tydeligvis uenige i, for de har lagt flere lapper på ruta mi. Da jeg møtte dem i garasjen en dag og sa hei, turde/ville de tydeligvis ikke ta det opp og gryntet bare «hei» tilbake.

Er det flere som synes de tar seg vel mye til rette? Eller er det jeg som er urimelig?

Ta lappene med deg og gå og snakk med sameiestyret. 

Sykler skal ikke parkeres bak biler i fellesgarasjer. Sykler skal stå i sykkelstativer, brannforskriftene er klare på hva som kan parkeres i en fellesgarasje, det er nemlig bilen og ingenting annet. 

Anonymkode: 98567...6f7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Åh harregud så sykt frekt!

Anonymkode: 3644f...20f

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for mange tilbakemeldinger! Litt lettet over å se at det tydeligvis ikke er jeg som er urimelig. Må understreke at de lappene naboen har skrevet er høflige og hyggelige. Men det er jo kjedelig å ikke få parkere på vanlig måte på en plass jeg har betalt mye for ☹️ Som noen nevnte er det alltids en mulighet for nye riper sånn helt tilfeldig, men jeg følger godt med på det.

Skrevet
På 5.8.2018 den 20.39, Hulderen skrev:

Klart at du kan parkere midt på egen parkeringsplass. Det er ingen grunn til at de skal ha fordel av at du har liten bil. Den fordelen er det du som skal ha.

Enig.

Bare skriv høflig igjen en lapp på deres bilrute:

"Jeg vil så langt det lar seg gjøre prøve å vise hensyn med parkeringen, men noen ganger trenger jeg selv litt plass til diverse ting og vil ha behov for hele plassen min selv. Håper dere forstår det.

Takk :) "

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts: ta bilder som bevis hvis de kommer til å skrape opp bilen din med eller uten vilje. Alltid greit med bilder. Og det er dem som er urimelige her. 

Anonymkode: ab4dd...4de

Skrevet

Heng lapp på deres bil hvor du skriver du har behov for plassen din selv, og om de vennligst kan lagre syklene sine et annet sted, og ikke frakte dem ut mot din bil da du ikke ønsker skader.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...