AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Hei! Holder på å skrive min aller første søknad nå! Har hatt tre jobber før men har sluppet å skrive CV fordi jeg har fått jobbene gjennom folk jeg kjenner. Nå derimot sikter jeg mot en jobb som er i den retningen utdanningen min er (er student) og vil gjerne skrive en bra søknad. Jeg sikter til en jobb innen helsesektoren. Det jeg lurer på først, er hvordan jeg kan starte selve søknaden? Har fått søknaden til ei venninne, og der starter hun med å skrive at hun viser til utlyst stilling (...). Jeg ringte til kontoret, fortalte hva slags jobb jeg siktet til, og spurte om de hadde noen ledige stillinger. Fikk bare beskjed om å komme innom med søknad og CV. Så hvordan ville dere startet søknaden? Har som sagt liten erfaring med dette, og håper derfor noen kan hjelpe meg:) Anonymkode: b6050...705
petterm Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 Feks: Jeg viser til hyggelig samtale her for leden og sender som avtalt en åpen jobbsøknad. Jeg kunne tenke meg ønsker... type stilling. Jeg ønsker å jobbe hos dere fordi.. Jeg har.. utdannelse.. Jeg har praksis... Litt om deg selv. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, petterm skrev: Feks: Jeg viser til hyggelig samtale her for leden og sender som avtalt en åpen jobbsøknad. Jeg kunne tenke meg ønsker... type stilling. Jeg ønsker å jobbe hos dere fordi.. Jeg har.. utdannelse.. Jeg har praksis... Litt om deg selv. Lykke til. Tusen takk! Anonymkode: b6050...705
Tre kopper te Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 Cvnerden.no. Derfinner du tips til både søknad og cv. Ikke start alle setninger med 'jeg' slik som det ble foreslått over. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 21 timer siden, Tre kopper te skrev: Ikke start alle setninger med 'jeg' slik som det ble foreslått over. Og ikke rams opp CVen i søknaden... CV forteller hva du har gjort og personalia. Søknaden forteller hvorfor du ønsker jobben, hva som motiverer det og hva du vil/kan bidra med. Anonymkode: 1cba6...573 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 Trenger hjelp igjen!😁 Jeg har skrevet om hvilke kvalifikasjoner jeg har og hvorfor keg ønsker jobben. Har sett på noen søknader, og mange skriver om fritidsinteresser som kan være et plus, men det har ikke jeg. Har aldri hatt noen deltidsjobber vedsiden av skole, og jeg har holdt på med kunst en stund, men føler ikke det er relevant å ta med. Har heller ikke hatt annen relevant praksis. Hva annet kan jeg skrive? Sitter ganske fast🙄 Anonymkode: b6050...705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå