Gå til innhold

Noen har kjøpt ting med min ebay konto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, var på ferie i Spania for et par uker siden da jeg så i nettbanken at jeg var trekt for 1800 kr på paypal (som jeg ikke har). Sperra selvfølgelig kortet og kom hjem til Norge og logga inn på ebay. Da så jeg at jeg hadde blitt hacket av en fra Belgia (angivelig) og at han også hadde blitt sperret fra siden og fått mange klager mot seg. Jeg sletta meg fra ebay da jeg ble helt nervøs og orka ikke å bli hacket igjen.

Hackeren hadde bestilt dameundertøy til meg 3 ganger, og 1 silketskjorte fra kina. Så fikk jeg noe rart fra kina i posten i dag. Jeg fikk 2 mynter som er litt større enn en 20-kroning, og som det var kinesiske tegn på. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk det når hackeren tydeligvis bestile Bh-sett av denne kinesiske avsenderen. Noen som kan prøve å forklare? Får helt angst av tanken på at noen borti kina kan sende hva som helst til adressen min uten at jeg har noe som helst kontroll på det. Er det eventuelt en måte å forhindre at akkurat DEN avsenderen kan sende meg ting? Eller at noen som helst i Kina kan sende meg ting? 

Blir veldig takknemlig for svar.

Anonymkode: a973b...633

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette virker merkelig. Hvis det er opprettet PayPal med ditt bankkort så må noen ha kopiert info fra bankkortet ditt. Du må gi beskjed til banken din. Du må også gi beskjed til PayPal om at du har blitt svindlet. 

Hvis du vet brukernavnet på PayPal så kan du prøve å resette passordet der. 

Jeg ville også gitt beskjed til ebay om at du er svindlet. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen har brukt bankkortet ditt til å bestille ting, så må du sperre det! Vedkommende kan jo åpenbart kortnummeret ditt. Men er tingene virkelig bestilt til din adresse?

Anonymkode: 678ec...a46

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, var på ferie i Spania for et par uker siden da jeg så i nettbanken at jeg var trekt for 1800 kr på paypal (som jeg ikke har). Sperra selvfølgelig kortet og kom hjem til Norge og logga inn på ebay. Da så jeg at jeg hadde blitt hacket av en fra Belgia (angivelig) og at han også hadde blitt sperret fra siden og fått mange klager mot seg. Jeg sletta meg fra ebay da jeg ble helt nervøs og orka ikke å bli hacket igjen.

Hackeren hadde bestilt dameundertøy til meg 3 ganger, og 1 silketskjorte fra kina. Så fikk jeg noe rart fra kina i posten i dag. Jeg fikk 2 mynter som er litt større enn en 20-kroning, og som det var kinesiske tegn på. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk det når hackeren tydeligvis bestile Bh-sett av denne kinesiske avsenderen. Noen som kan prøve å forklare? Får helt angst av tanken på at noen borti kina kan sende hva som helst til adressen min uten at jeg har noe som helst kontroll på det. Er det eventuelt en måte å forhindre at akkurat DEN avsenderen kan sende meg ting? Eller at noen som helst i Kina kan sende meg ting? 

Blir veldig takknemlig for svar.

Du har ikke tenkt tanken å kontakte ebay for hjelp? Det hele høres ut som en god røverhistorie. 

Anonymkode: 40406...207

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må kontakte både Ebay og PayPal! Om du er heldig vil en av dem refundere beløpet. De tar slike ting på alvor, for det er crazy dårlig pr for dem. 

Anonymkode: d56b3...9e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal kontakte paypal når jeg ikke har konto der? Pluss fikk jo så angst av hele greia at jeg bare sletta meg fra ebay. Er det ingenting jeg kan gjøre i norge for å få stoppet post som kommer til meg med merkelige ting?

Har en mistanke om at varene allerede er sendt, han bestilte jo 3 bh-sett til meg (som tydeligvis er en mynt... ) pluss en annen  tskjorte. skal jeg sende disse tingene i retur når jeg får de eller hva skal jeg gjøre? 

Banken var heldigvis grei og jeg fikk tilbake de pengene jeg var svindla for siden det var så åpenbart svindel. Men det hjelper jo ikke det når en eller annen crazy dude borti kina kan sende meg hva som helst.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal kontakte paypal når jeg ikke har konto der? Pluss fikk jo så angst av hele greia at jeg bare sletta meg fra ebay. Er det ingenting jeg kan gjøre i norge for å få stoppet post som kommer til meg med merkelige ting?

Har en mistanke om at varene allerede er sendt, han bestilte jo 3 bh-sett til meg (som tydeligvis er en mynt... ) pluss en annen  tskjorte. skal jeg sende disse tingene i retur når jeg får de eller hva skal jeg gjøre? 

Banken var heldigvis grei og jeg fikk tilbake de pengene jeg var svindla for siden det var så åpenbart svindel. Men det hjelper jo ikke det når en eller annen crazy dude borti kina kan sende meg hva som helst.

Hvis varene kostet 1200kr så er det vel en sjans for at du får krav om moms og tollgebyr på noe av det. Ring Postens kundeservice og spør om det er mulig å returnere /destruere varene, siden det hele er svindel. 

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de ikke har tilgang på kortet ditt eller kontoene dine er det jo ikke farlige at de sender deg ting. 

Jeg har to-trinns innlogging på både ebay og paypal for å forhindre at noen kan ta over kontoene mine. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...