Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en spalte i podcasten "Wahlgren og Wistam".

1. Fortell om en "synd" du har gjort.

2. Personen etter i tråden evaluerer situasjonen og kommer med en passende "straff".

Jeg kan begynne:

Jeg var kanskje 9 år, og skulle på juleavslutning hos pianolæreren min. På veien går jeg forbi en mann gammel mann på vei opp en bratt og glatt bakke. Etter en stund snur jeg meg og ser at han er ramlet. Jeg skjønner at jeg burde snu og hjelpe ham, men fordi jeg er sent ute og redd for å komme for sent til avslutningen (hater å komme for sent!), går jeg bare videre. 

Nå er dette leeenge siden, men jeg tenker ofte på det.

Hva er straffen?

Skrevet

Straffen for dette skal være at du nekter å ta imot hjelp om du detter og sliter med å komme opp igjen.

Jeg har stjelt en 100 lapp fra foreldrene til en tidligere kamerat på barneskolen

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Subaru xv 95 skrev:

Straffen for dette skal være at du nekter å ta imot hjelp om du detter og sliter med å komme opp igjen.

Jeg har stjelt en 100 lapp fra foreldrene til en tidligere kamerat på barneskolen

Du burde anmeldes

Anonymkode: 60b22...87c

AnonymBruker
Skrevet

Du feiler i å forstå trådens gang, og straffen er 10 timers lesekurs.

Kjøpte én tobakk for min  mor og ved en feil falt det ut tre. Tok alle og stakk(600 kr i verdi).

Anonymkode: 5b587...237

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du burde anmeldes

Og hva er så din synd?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde anmeldes

Du skal ligge 100kr + renter i en konvolutt som du personlig legger i deres postkasse med et lite brev som forklarer hva du har gjort.

Jeg har gitt overstadig berusede mennesker alk fritt øl i vanlige øl glass for å roe de ned

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg har gitt overstadig berusede mennesker alk fritt øl i vanlige øl glass for å roe de ned

Straff: Du må drikke alkoholfritt en hel kveld der andre drikker alkohol, og late som det er alkohol i din drikke også.

Skrevet
10 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Straff: Klapp på hodet :) 

Min forbrytelse: Av og til kjøper jeg godteri midt i uken og gjemmer disse unna til ungene har lagt seg, så spiser jeg opp alt 😈

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 timer siden, Gnå skrev:

Straff: Du må drikke alkoholfritt en hel kveld der andre drikker alkohol, og late som det er alkohol i din drikke også.

Alle vet jeg ikke drikker utenom i jobb sammenheng og er vant til at jeg drikker alk frie drinker, så den blir vanskelig.

Er full på livet 😛

btw du glemte synden din:-)

Endret av Fru Uperfekt
Skrevet (endret)
5 timer siden, matrobot skrev:

Straff: Klapp på hodet :) 

Min forbrytelse: Av og til kjøper jeg godteri midt i uken og gjemmer disse unna til ungene har lagt seg, så spiser jeg opp alt 😈

Den straffen tar jeg lett.

Du må lage fløtekarameller med dine håpefulle, og se at de spiser opp alt 🙂

Synden min

Kjører glatt 20-30km over grensen (om føret, sikt m m tillater det) når jeg skal hjem fra jobb i 4 tiden om morgenen 

Endret av Fru Uperfekt
Skrevet
2 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Alle vet jeg ikke drikker utenom i jobb sammenheng og er vant til at jeg drikker alk frie drinker, så den blir vanskelig.

Er full på livet 😛

btw du glemte synden din:-)

Oh no, sorry! Her er min synd:

I dag stjal jeg tre porsjonsposer med sånne søtningstabletter ved kaffeautomaten på kiosken. Betalte for kaffen, altså! 

Skrevet

Din straff blir å konsumere en hel boks med slike søtningstabletter til du er kurert. ;) 

Min forbrytelse er daglig inntak av alkohol. 

Gjest Stella Rose
Skrevet

Din straff er vannvogna i 5 år.

Min forbrytelse er nedlasting av musikk på nettet,

Gjest mik877
Skrevet

Din straff blir at du må høre vikingarna på cd i 1 time. 

Min forbrytelse er at jeg kjøper barnebilett på bussen 

Skrevet (endret)
13 minutter siden, mik877 skrev:

Din straff blir at du må høre vikingarna på cd i 1 time. 

Min forbrytelse er at jeg kjøper barnebilett på bussen 

Du må stå på bussen selv om det er ledig sitteplass. Spiller ingen rolle hvor langt du skal.

Jeg smakte på smågodt i butikken uten å betale for det.

Endret av Terrasse
  • 8 måneder senere...
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du får ikke spise snop før til høsten igjen.

Jeg tok ikke betalt for en bærepose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...