amygdalas Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Hei! Jeg tok siste p-pille for en uke siden, har "mensen" nå. Har gått på det i noen år nå. Er det sånn at det ikke er noen vits i å prøve og sette i gang med EL-test før jeg får mensen om (forhåpentligvis) en måneds tid? Er det noen annet jeg bør gjøre nå? Kjøpe folat-tilskudd har jeg fått med meg, men har dere noen andre tips til en n00b?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Startet med folat i mai likt som jeg sluttet med pillene etter 11 år(!) Ble gravid i pp1, men mistet dessverre. Ble likevel overraskende kjapt gravid etter så mange år på piller og fikk EL akkurat som normalt/planlagt ift appen. Grunnet reise hadde vi sist sex 3 dager før "høydag" av EL men det funket. Blir derfor å ha mye sex i dager før og etter EL fremover siden det tydeligvis kan gå flere dager 😉 Bli kjent med syklus og bruk app for å ikke glemme viktige dager. Masse lykke til! Anonymkode: 710fc...f76 1
amygdalas Skrevet 7. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Startet med folat i mai likt som jeg sluttet med pillene etter 11 år(!) Ble gravid i pp1, men mistet dessverre. Ble likevel overraskende kjapt gravid etter så mange år på piller og fikk EL akkurat som normalt/planlagt ift appen. Grunnet reise hadde vi sist sex 3 dager før "høydag" av EL men det funket. Blir derfor å ha mye sex i dager før og etter EL fremover siden det tydeligvis kan gå flere dager 😉 Bli kjent med syklus og bruk app for å ikke glemme viktige dager. Masse lykke til! Anonymkode: 710fc...f76 Takk for svar! :) Hvilken app anbefaler du å bruke?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 8 minutter siden, amygdalas skrev: Takk for svar! Hvilken app anbefaler du å bruke? Frem til jeg ble gravid brukte jeg kjempeenkle "min kalender". Sikkert flere andre apper som går mer i dybden på alt mulig, men den var mer enn nok for meg. Kan legge inn notater, humør ++++ 😊 Er bilde av en dagbok med blomst på for Android vertfall. Når du blir gravid kan du legge inn det også, men da brukte jeg Preglife og HiMommy (og HiDaddy for pappan) i stedet. De har jeg fjernet så lenge, men hentes tilbake når vi er der igjen 🌱 Anonymkode: 710fc...f76 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 Jeg brukte microgynon og fikk tilbake mensen etter en mnd. Bruker bare notater og noterer når jeg tror eggløsning er og når jeg får mensen. Lastet ned en app også Anonymkode: 08df8...77d 1
amygdalas Skrevet 8. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2018 Takk for svar! Burde man holde seg unna alkohol og festrøyking mens man prøver, eller kan man vente til man evt tester positivt?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 11 minutter siden, amygdalas skrev: Takk for svar! Burde man holde seg unna alkohol og festrøyking mens man prøver, eller kan man vente til man evt tester positivt? I dagene etter EL og til mensen (forhåpentligvis ikke) kommer blir jeg å holde meg tørrlagt Men det er meg. Ble diskutert i en annen tråd i dag så jeg, mange skrev vel at typisk fylla bør man holde seg unna men et par glass er innafor. Røyk og snus gjør jeg aldri så for meg er ikke det noe å tenke på, men ville nok holdt meg unna eller starta å trappe ned om man gjør det fast Anonymkode: 710fc...f76 1
Febmamma Skrevet 8. august 2018 #9 Skrevet 8. august 2018 52 minutter siden, amygdalas skrev: Takk for svar! Burde man holde seg unna alkohol og festrøyking mens man prøver, eller kan man vente til man evt tester positivt? Jeg tror det beste er å leve som man vil til man har en positiv test - dog med måtehold og ta folsyre 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå