AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Flytter for å studere på universitetet og lurer på om jeg må melde flytting? Skal flyttingen i så fall meldes til kun Lånekassen eller til Folkeregisteret og posten også? Skal studere 12 timer unna der jeg bor nå og kun leie rom i kollektiv. Ønsker maksimalt lån. Har forsøkt å søke på nettet også, men jeg har ikke funnet ut av det. På forhånd takk! Anonymkode: 79aab...275
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 Må ikke nei, jeg ville ikke gjort det. Anonymkode: 6b2c0...95e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Flytter for å studere på universitetet og lurer på om jeg må melde flytting? Skal flyttingen i så fall meldes til kun Lånekassen eller til Folkeregisteret og posten også? Skal studere 12 timer unna der jeg bor nå og kun leie rom i kollektiv. Ønsker maksimalt lån. Har forsøkt å søke på nettet også, men jeg har ikke funnet ut av det. På forhånd takk! Anonymkode: 79aab...275 Les på skatteetaten.no under folkeregister. Anonymkode: 8ee27...9c1
L'amie Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 Nei, så lenge du studerer så kan du velge å la være. Anbefaler deg å endre adressen hos Posten. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 Men for å få stipend må man vel bytte adresse? Bor man hjemme har man kun rett på lån. Anonymkode: 9c85d...59b
Zenhouse Skrevet 5. august 2018 #7 Skrevet 5. august 2018 Ikke meld flytting til folkeregister. For da blir du jo ikke borteboer. Kun endring av postadressen.
Hollie Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 2 timer siden, Christina73 skrev: Ikke meld flytting til folkeregister. For da blir du jo ikke borteboer. Kun endring av postadressen. Man er vel borteboer så lenge man ikke bor hjemme hos foreldre?
Zenhouse Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 5 timer siden, Hollie skrev: Man er vel borteboer så lenge man ikke bor hjemme hos foreldre? Jo,det er sant det. Ser det ble litt feil av meg å si at man MÅ ha folkeregister adresse hos foreldre. Poenget mitt var egentlig at TS ikke trenger å melde flytting til folkeregister også. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå