Gå til innhold

pynte bordene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva pynter dere bordene med? Hva slags lys og hva slags blomster? Trenger masse inspirasjon. Har egentlig tenkt hvite kubbelys med noe ståltråd greier med turkise perler på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skal ha vanlige hvite stearinlys (lange tynne...) som vi skal knytte silkebaand rundt (min lellesoester skal passe paa at det ikke tar fyr.. hun er fyrmester :P )

ogsaa skal vi ha falske roseblader og sikkert noen friske blomster her og der :sjarmor:

Skrevet

Hva slags lysestaker bruker dere da?

Skrevet

der vi skal gifte oss (det er en slags kafe) har de de vanlige lave i glass.. og de er forsaavidt greie for oss, for vi prover aa holde det litt enkelt :wink:

Gjest Brudeberta
Skrevet
Hva pynter dere bordene med? Hva slags lys og hva slags blomster? Trenger masse inspirasjon. Har egentlig tenkt hvite kubbelys med noe ståltråd greier med turkise perler på.

Det syntes jeg hørtes stilig ut!

Selv har jeg ikke fantasi overhode!

Skrevet

Vi har kjøpt kubbelys hos Perfect home, som skal stå må små glassplater som vi har kjøpt på Ikea

Jeg jobber i blomsterbutikk så jeg har gitt ansvaret for og pynte bordene til blomsterdekoratøren i butikken vår.

Hun vil bruke høstfarger og ha sammenhengende dekorasjon over hele bordet. JEG ER VELDIG SPENT!!!

Men hun er kjempe flink så jeg er sikker på at det blir kjempe bra.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bordene hos oss skal være i pyntet i ulike hvitnyanser, antakelig med noen små innslag med rød/burgunder innimellom (fordi det er en enkel burgunder stripe på tallerknene der vi skal ha selskapet). Det blir hvite duker, sølvlysestaker med lange, hvite stearinlys, hvite og evt noen røde/burgunder roser. Skal ha papirservietter (for å spare litt, men de er helt nydelige) med mønster som står sånn ut (altså er de ensfargede), og de hadde jeg tenkt å rulle og feste sammen med hvite satengbånd som igjen er festet med en perle (disse tenkte jeg å ha rød/burgunder dersom jeg finner noen som stemmer med fargen på tallerknene.) Er litt usikker på borkortene, men jeg så et sted (tror det var ditt bryllup) hvor de hadde festet satengbånd rundt stetten på glassene, festet med en perle, og skrevet navn på helt enkelt. Var helt nydelig! Jeg vurderer å gjøre det, men må se om det passer med båndene på serviettene, eller om det blir litt mye. En mulighet er å skrive navnene på båndene runt serviettene i stedet.

Ellers skal bordet være forholdsvis enkelt dekket. Selskapslokalet er fra 1800-tallet, og det samme med stilen på kjolen min, så jeg vil ikke ha noen sånne typisk moderne innslag i pyntingen, selv om jeg synes mye er stilig og fint. Det blir ordentlig gjennomført! :) Gleder meg!

Skrevet

Vi skal ha lave hjerteformede lysestaker med stearinlys formet som sølvhjerter. Disse skal stå i klynger på tre på "sølvfat". Mellom hver "lysklase" skal det være eføy som jeg "vikler" inn perler på tråd som jeg har laget selv. PÅ bordet under eføyen skal det ligge confetti i sølv formet som hjerter.

Vi skal ikke ha oppsatser ,men enkle liljekonvall buketter med sånn tynn sølvtråd viklet over. med to sølvhjerter.

...dette er iallefall planen nå, men dersom jeg er skikkelig uheldig og ikke konvallene har kommet (eller plutselig er avblomstret) kommer jeg til å bruke andre hvite vårblomster eller hvite orkideer.

Når jeg skreiv det virket all pynten egentlig aaaalt for mye, men testa i fjor og det blei driitlekkert :)

Skrevet

Skal ha Vinrøde kubbelys, servietter og kremfarvet duk... Vinrøde callaer og kremfarvede Roser, Sølvfarvede detaljer...

Skrevet

Vi kjøpte lysestaker på ikea som var i tre ulike høyder. Så vi hadde tre og tre stående med en del mellomrom på bordene. Hadde høye smal stearinlys. På lysene var det nesten som en "sølvtråd" tvinnet rundt oppover..

Det pyntet veldig opp på bordet uten å bli for mye, og vi var kjempefornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...