Gå til innhold

Må jeg bytte fastlege om jeg flytter til en annen kommune?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

*kommunen er i samme fylke, men 1 time unna

Anonymkode: 2a0f9...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Du kan bo hvor du vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men du må jo reise til fastlegen din hver gang du må til legen da, kan ikke bare troppe opp til en random lege på det nye bostedet liksom

Anonymkode: 5dccb...f7a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men du må jo reise til fastlegen din hver gang du må til legen da, kan ikke bare troppe opp til en random lege på det nye bostedet liksom

Anonymkode: 5dccb...f7a

Du har rett i det, men jeg liker fastlegen min så godt, har vært gjennom 2 før som jeg ikke gikk så godt overens med, så er veldig skeptisk til å bytte selv om det hadde vært mer praktisk.

Uansett takk for svar til begge to :)

Anonymkode: 2a0f9...a7c

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange i kommunen jeg jobber i som har lege i nabokommunen, av diverse årsaker. Ingen problem! :)

Anonymkode: 8c06d...04d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha fastlege hvor som helst i landet i grunn. Jeg veit folk som har beholdt fastlege i annen landsdel tom.

Det jeg kan komme på som er forskjell, er at du ikke kan forvente hjemmebesøk - og om du har/får behov for å få dekket taxi til lege via pasientreiser (pga for syk/skadet for offentlig transport/kjøre selv), så vil du ikke få det dekket lengre enn til maks kommunegrensen. Men det er vel de færreste som har behov for disse ordningene :)

Anonymkode: 9372b...e06

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...