AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Testa svak positiv på torsdag, og svak positiv hos legen fredag. Skal sånn i utgangspunktet ha mensen nå på tirsdag, jeg tenkte å ta en ny test da. Når går faren over? Om jeg får positiv test på tirsdag og ikke får mensen, er jeg "trygg" da? Anonymkode: c6147...385
Gjest BethD Skrevet 5. august 2018 #2 Skrevet 5. august 2018 Nei man er vel ikke trygg for kjemisk før man er kommet over 5+0 linjen. Fikk mensen 4+3 da jeg hadde kjemisk
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Testa svak positiv på torsdag, og svak positiv hos legen fredag. Skal sånn i utgangspunktet ha mensen nå på tirsdag, jeg tenkte å ta en ny test da. Når går faren over? Om jeg får positiv test på tirsdag og ikke får mensen, er jeg "trygg" da? Anonymkode: c6147...385 Trygg er man vel ikke de første ukene uansett🙁 Anonymkode: 330ba...6e2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 Nja, definisjonen for kjemisk graviditet er en graviditet som kun kan påvises kjemisk. Dvs via urinprøver eller blodprøver. Når du opplever en kjemisk graviditet er det en helt vanlig spontanabort som skjer så tidlig at svangerskapet ikke kunne blitt synlig på ultralyd eller annet. Dvs rundt uke 5-6. Faren for spontanabort minker jo veldig når man nærmer seg 12 uker. Spontanabort før uke 5-6 vil derfor kalles kjemisk pr definisjon, selv om jeg synes det ordet gir en slags vinkling om at det ikke er like ille å "miste i kjemisk" som å ha en tidlig spontanabort. Mange kaller det kun kjemisk om man mister frem til den dagen man skulle hatt mensen. Hvis du ønsker å definere det slik, så vil det jo da etter tirsdag kalles tidlig spontanabort i stedet for kjemisk. Anonymkode: 9aa8e...f9f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå