AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Noen som har testet dette? Betalingsmåten heter "payex", men er det et vanlig bankkort man bruker eller noe nytt som man må starte med? Anonymkode: 239de...d0b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 Vanlig bankkort. Bruker det jevnlig, med hjemmelevering. Sparer oss for mye tid. Anonymkode: d3b1e...de9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Sparer dere noe penger på det? Jeg forstår selvsagt at det er dyrere, så sånn sett er ikke slik handling sparing. Men hvis man vanligvis handler hver dag så sparer man gjerne noe på å f.eks. ukeshandle slik? Unngår gjerne å kjøpe med fristende ting som man gjør når man går fysisk i butikken. Anonymkode: 3040d...0fc
Atea Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 (endret) 51 minutter siden, AnonymBruker said: Sparer dere noe penger på det? Jeg forstår selvsagt at det er dyrere, så sånn sett er ikke slik handling sparing. Men hvis man vanligvis handler hver dag så sparer man gjerne noe på å f.eks. ukeshandle slik? Unngår gjerne å kjøpe med fristende ting som man gjør når man går fysisk i butikken. Anonymkode: 3040d...0fc Jeg bruker mer penger på å bestille matvarer på nettet. Det er så enkelt, mister kontroll over for eksempel datostempling og hva jeg egentlig trenger og må spise først. Trykk på en knapp så er det gjort. En annen ting er at kombiskapet blir overfylt og jeg mister matlysten, hvis det er noen fordel ved det. Trenger heller ikke handleliste. Bare kjøpe det man har lyst på og tror man trenger der og da. Har innsett at for meg er det bedre og rimeligere å oppsøke butikker fysisk selv om jeg handler mest på Meny. Handler fremdeles litt på nettbutikker, men veldig selektivt. Endret 12. august 2018 av Atea 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #6 Skrevet 12. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sparer dere noe penger på det? Jeg forstår selvsagt at det er dyrere, så sånn sett er ikke slik handling sparing. Men hvis man vanligvis handler hver dag så sparer man gjerne noe på å f.eks. ukeshandle slik? Unngår gjerne å kjøpe med fristende ting som man gjør når man går fysisk i butikken. Anonymkode: 3040d...0fc Jeg har spart mye på det. Handler riktignok på Kolonial og ikke Meny. Hver uke setter jeg opp ukens måltider, hvor jeg tar hensyn til holdbarhet. Jeg har ikke bil og har derfor handlet flere ganger i uka tidligere, hvor det gjerne ble med noe ekstra i kurven hver gang. Dessuten er det utrolig deilig å slippe og stå i kø og drasse med seg tunge poser hjem etter jobb. Prisene på Kolonial er forøvrig ikke noe særlig dyrere enn vanlig butikk, det koster stort sett det samme som på Rema Anonymkode: 5b33b...cf0
Atea Skrevet 12. august 2018 #7 Skrevet 12. august 2018 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har spart mye på det. Handler riktignok på Kolonial og ikke Meny. Hver uke setter jeg opp ukens måltider, hvor jeg tar hensyn til holdbarhet. Jeg har ikke bil og har derfor handlet flere ganger i uka tidligere, hvor det gjerne ble med noe ekstra i kurven hver gang. Dessuten er det utrolig deilig å slippe og stå i kø og drasse med seg tunge poser hjem etter jobb. Prisene på Kolonial er forøvrig ikke noe særlig dyrere enn vanlig butikk, det koster stort sett det samme som på Rema Anonymkode: 5b33b...cf0 Det er riktig at det ikke blir stort dyrere å handle på kolonial.no, men de har bare garanti på holdbarhetsdato på en uke, og mange har klaget på at de har fått varer gått ut på dato, inkludert meg. Man får refusjon, men det er kjedelig. Det er også kjedelig å oppdage at den middagsmaten man bestilte går ut på samme dato. Handler man fysisk i en butikk har man mer kontroll. Kolonial tapte 700K hver dag i fjor, i følge en artikkel i Dagens Næringsliv 9.8.2018. En kvart milliard. Selskapet har ikke selv tjent en krone, men regner med å bli lønnsomme etter hvert. Jeg har begynt å tvile på at de kommer seg videre frem, hvis de ikke er mer nøye med sjekk av datostempling, eller begynner å levere færre varer de kan gå god for. Men de er ganske nyoppstartet så jeg håper ikke tilbudet forsvinner.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #8 Skrevet 12. august 2018 4 minutter siden, Atea skrev: Det er riktig at det ikke blir stort dyrere å handle på kolonial.no, men de har bare garanti på holdbarhetsdato på en uke, og mange har klaget på at de har fått varer gått ut på dato, inkludert meg. Man får refusjon, men det er kjedelig. Det er også kjedelig å oppdage at den middagsmaten man bestilte går ut på samme dato. Handler man fysisk i en butikk har man mer kontroll. Kolonial tapte 700K hver dag i fjor, i følge en artikkel i Dagens Næringsliv 9.8.2018. En kvart milliard. Selskapet har ikke selv tjent en krone, men regner med å bli lønnsomme etter hvert. Jeg har begynt å tvile på at de kommer seg videre frem, hvis de ikke er mer nøye med sjekk av datostempling, eller begynner å levere færre varer de kan gå god for. Men de er ganske nyoppstartet så jeg håper ikke tilbudet forsvinner. Meny har rutiner i sine systemer som gjør at det skal være veldig vanskelig og få varer med utgått dato. De får rett og slett ikke lov til og registrere dette i netthandel systemene. Det kommer også opp hva minimumsholdbarhet skal være. Men selvfølgelig enkelte produkter har svært liten holdbarhet i utgangspunktet. Og feil kan skje. Hår brukt netthandelen til meny flere ganger og kun fått produkter eg selv ville kjøpt i butikk 😊 Anonymkode: e8c43...edf 2
Atea Skrevet 12. august 2018 #9 Skrevet 12. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Meny har rutiner i sine systemer som gjør at det skal være veldig vanskelig og få varer med utgått dato. De får rett og slett ikke lov til og registrere dette i netthandel systemene. Det kommer også opp hva minimumsholdbarhet skal være. Men selvfølgelig enkelte produkter har svært liten holdbarhet i utgangspunktet. Og feil kan skje. Hår brukt netthandelen til meny flere ganger og kun fått produkter eg selv ville kjøpt i butikk 😊 Anonymkode: e8c43...edf Jeg har også tenkt å handle mer på Meny selv om det blir litt dyrere. De produktene jeg har hørt om som har kort holdbarhetstid, har ofte cirka tre ukers holdbarhet på fysisk butikk, så en garanti på en ukes holdbarhet synes jeg ikke er godt nok.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #10 Skrevet 12. august 2018 43 minutter siden, Atea skrev: Det er riktig at det ikke blir stort dyrere å handle på kolonial.no, men de har bare garanti på holdbarhetsdato på en uke, og mange har klaget på at de har fått varer gått ut på dato, inkludert meg. Man får refusjon, men det er kjedelig. Det er også kjedelig å oppdage at den middagsmaten man bestilte går ut på samme dato. Handler man fysisk i en butikk har man mer kontroll. Kolonial tapte 700K hver dag i fjor, i følge en artikkel i Dagens Næringsliv 9.8.2018. En kvart milliard. Selskapet har ikke selv tjent en krone, men regner med å bli lønnsomme etter hvert. Jeg har begynt å tvile på at de kommer seg videre frem, hvis de ikke er mer nøye med sjekk av datostempling, eller begynner å levere færre varer de kan gå god for. Men de er ganske nyoppstartet så jeg håper ikke tilbudet forsvinner. Da må jeg ha vært heldig, har aldri fått utgåtte varer. En uke holdbarhet holder for min del, men kjedelig om man ønsker lengre selvsagt. Jeg håper Kolonial overlever, har blitt altfor glad i å få varer levert på døra. Anonymkode: 5b33b...cf0
SPOCA Skrevet 12. august 2018 #11 Skrevet 12. august 2018 (endret) Får hjemlevering fra Meny og Spar ca annenhver uke. Vi opplever å bruke mye mindre penger enn ved vanlig hverdagshandling. Dessuten er det mye mer praktisk for oss som ikke har bil - da kan jeg handle for 2 uker av gangen uten å bære meg ihjel. Dessuten får man jo gjerne kuponger, og jeg timer det gjerne ift Trippel-Trumf, så sparer mye på det. Handler gjerne på Spar og Meny samtidig. Nå har de hatt 10-kronersmarked begge nettbutikker, og da timer jeg det slik at alt blir levert samme dag omtrent samme tidspunkt. Er vanvittig fornøyd med nettbutikk fra Meny og Spar. En gang klarte jeg å trykke på "henting" av varer hos Spar, og da jeg ringte fortvilet og lurte på om jeg kunne betale for levering dagen etterpå (hadde ingen mulighet for henting siden jeg ikke har bil), snudde butikksjefen i Spar-butikken der hentingen var bestilt, og kjørte dem hjem til meg personlig samme dag (og bare 1 time etter jeg ringte, ble veldig imponert)! Med bæring og det hele. Og jeg betalte heller ingenting. Og sånt betaler jeg gjerne for. Har jeg hatt problemer, som er ytterst sjeldent, får jeg alltid pengene tilbake. Opplever også god holdbarhetstid, slik at jeg kan bestille for 2 uker av gangen. Skriver opp matplaner, og legger inn i kjøleskapet etter hva som går først ut på dato. Enkelt og greit! Er superfornøyd, mer fornøyd enn med kolonial.no. De var greie i starten, men følte de gjorde en del feil etterhvert, og da gikk jeg vekk fra dem. Opplevde også dårlige datovarer osv, så da holder jeg meg til Meny. Digger også at jeg kan bestille fra ferskvaredisken til Meny og velge alle godsakene uten å faktisk måtte gå i butikken fysisk. Endret 12. august 2018 av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #12 Skrevet 12. august 2018 Jeg får jevnlig hjem levering fra Meny, og er veldig fornøyd. Er bare en gang jeg har klaget, det var fordi de hadde glemt å putte småis i fryserboks. Så alt var helt smeltet og most. Men så har jeg sikkert bestilt 30 ganger, og vært fornøyd alle de andre gangene. Jeg synes det blir billigere, passer jo på å handle stort av salgsvarer. Og handler inn for hele uken, går kanskje en gang i uken på butikken, da for å kjøpe varer som er billigere andre steder, eller fylle på med noe. Før handlet jeg daglig, og jeg blir for lett fristet, så handlet med meg noe tull hver gang. Er flinkere på netthandelen. Anonymkode: fbfe3...13e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå