Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert? Om å kommentere andres kviser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på en salong i Spania (og snakker spansk) for å ta en dyprens av ansiktet. Dette er en stund siden, og jeg vet at spanjoler kan være en del mer direkte enn oss her i Norge f.eks. Hun som utførte prosedyren med å rense huden og klemme ut kviser sier plutselig, "Du har så mange kviser at jeg kunne ha holdt på med dette til imorgen". 

Jeg tror jeg lo akkurat der og da. En kvise er en kvise. Det er helt normalt. Likevel så syntes jeg jo egentlig at det var en frekk kommentar. Hva synes dere?

Det er ikke noe som preget meg eller som plager meg her og nå. (Til alle dere som har tenkt å kommentere "Get over it"), så har jeg kommet over det for lengst. Ville bare spørre dere hva dere selv hadde tenkt? Hadde dere tatt det frekt eller hadde dere ledd?

Anonymkode: f6dda...a8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på en salong i Spania (og snakker spansk) for å ta en dyprens av ansiktet. Dette er en stund siden, og jeg vet at spanjoler kan være en del mer direkte enn oss her i Norge f.eks. Hun som utførte prosedyren med å rense huden og klemme ut kviser sier plutselig, "Du har så mange kviser at jeg kunne ha holdt på med dette til imorgen". 

Jeg tror jeg lo akkurat der og da. En kvise er en kvise. Det er helt normalt. Likevel så syntes jeg jo egentlig at det var en frekk kommentar. Hva synes dere?

Det er ikke noe som preget meg eller som plager meg her og nå. (Til alle dere som har tenkt å kommentere "Get over it"), så har jeg kommet over det for lengst. Ville bare spørre dere hva dere selv hadde tenkt? Hadde dere tatt det frekt eller hadde dere ledd?

Jeg var hos utenlandsk hudpleier i Norge og fikk høre at jeg hadde veldig mange kviser, ikke så mange hadde det visstnok 🙄 flott det liksom.  Tok Roaccutan kur 10 år etter og der forsvant de gitt. Burde gjort mye før, eneste som funket.

Anonymkode: 612e4...222

Skrevet

Næh, ikke når du er på en salong. Jeg hadde kanskje brydd meg hvis en random person sa det..ute på gata eller lignende.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med kviser, og folk kommenterer det. Ikke sånn stygt ment da. Men ja, jeg har kviser, det er ikke forbudt å snakke om. Jeg syns det er fint at man kan være åpen om sånt.

Jeg hadde nok ikke ledd av det hvis en behandler kom med en sånn kommentar til meg. Hadde sikkert bare slengt noe tull tilbake også glemt det. 

Hun mente nok ikke noe vondt med det. Det er jo der det ligger. Skjønner du at de mener noe vondt med det de sier, så er det greit å reagere. 

Anonymkode: 15d4e...ece

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke frekt? Dere begge vet jo hvorfor du var der. Hadde vært noe annet om hun var frisøren din.

Anonymkode: 2ce78...739

• Liker 10
Skrevet

Nei, jeg synes det var veldig frekt. Har selv et kviseproblem og jeg ville blitt veldig lei meg om noen hadde kommentert dette.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun konstanterte bare fakta, i klar tale. Verken mer eller mindre. 

Og uansett å se ut som et "kvisetryne" er aldri særlig morsomt eller behagelig. Det er bare fryktelig på alle måter. 

Anonymkode: b05db...38b

AnonymBruker
Skrevet

Samme som hvis noen kommenterer at du er feit... De tror ikke du har speil hjemme vet du.

Anonymkode: 93e70...65e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, SnoopyBoy skrev:

Nei, jeg synes det var veldig frekt. Har selv et kviseproblem og jeg ville blitt veldig lei meg om noen hadde kommentert dette.

Ja. Er helt enig i at det var veldig frekt. Var flere venninner som reagerte da jeg fortalte det rett etter det skjedde

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme som hvis noen kommenterer at du er feit... De tror ikke du har speil hjemme vet du.

Anonymkode: 93e70...65e

Det er i slike situasjoner man får lyst til å svare, "fortell meg noe jeg ikke vet".

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor foreslår behandler for meg hver gang jeg er der. Legen har sagt det ikke er mer å gjøre, har prøvd alt - men kan ikke ta roaccutane pga andre helseproblemer. Tingene svigermor foreslår er som regel åndssvakt dyre og for det første er jeg skikkelig syk for tiden og for det andre har jeg dårlig økonomi (det vet hun), så det svir litt ja.

Anonymkode: 16a0e...bd0

Skrevet
På 6.8.2018 den 0.38, AnonymBruker skrev:

Svigermor foreslår behandler for meg hver gang jeg er der. Legen har sagt det ikke er mer å gjøre, har prøvd alt - men kan ikke ta roaccutane pga andre helseproblemer. Tingene svigermor foreslår er som regel åndssvakt dyre og for det første er jeg skikkelig syk for tiden og for det andre har jeg dårlig økonomi (det vet hun), så det svir litt ja.

Anonymkode: 16a0e...bd0

Men det er litt forskjellig når svigermor sier slike ting kontra en behandler du er hos, nettopp pga ansiktet. Den første er bedreviter med fasiten, den andre er nettopp en behandler. Som antakeligvis faktisk har grunnlag og kunnskap om nettopp problemstillingen.

• Liker 1
Gjest Stella Rose
Skrevet

Du overreagerer. Blir det samme som at frisøren skulle si du har tørr hodebunn. 

Skrevet
7 timer siden, Stella Rose skrev:

Du overreagerer. Blir det samme som at frisøren skulle si du har tørr hodebunn. 

du har åpenbart ikke kviser .. :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, tåpelig sagt. Men tror ikke hun mente å være frekk. Kanskje et litt klønete forsøk å si litt morsom frase. Eller en måte å unnskylde seg på at hun ikke ble ferdig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha tenkt over det. Du er nå på en hudsalong og i tillegg i Spania. 

På 6.8.2018 den 0.28, SnoopyBoy skrev:

Så HVORFOR oppsøke en hudsalong? 

Anonymkode: d03cf...98e

• Liker 3
Skrevet

Er det bare jeg som ikke hadde tatt meg nær av det? Selv hadde jeg nok ledd av det og tatt det med godt humor. Tenker at hun som gjorde det prøvde sikkert bare å få en mindre formell stemning og kanskje gjøre en person mindre anspent. Men det er meg da. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 5.8.2018 den 15.44, AnonymBruker skrev:

Som du sier, spanjoler har en annen måte å snakke på. Jeg hadde ikke følt det var særlig frekt, men hadde jo blitt lei meg, mest pga kvisene. 

En venninne av meg hadde en spansk mannlig kunde som kom innom på jobben hennes, var en stund siden (og noen kg) sist de møttes. Han smilte mot henne og halvveis ropte ut, åhhh, så stor rumpe du har fått siden sist 🤣 Jeg hørte dette og reagerte litt lattermildt og forfjamset, men venninnen min bare lo og sa, det er jo sant 😄 

AnonymBruker
Skrevet

På en hudsalong hadde jeg ikke tatt meg nær av det, det er er en HUDsalong.....en tilfeldig person på gata, ja. 

Anonymkode: c1cd1...d9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå forstår jeg virkelig ingenting. Du var jo hos en HUDPLEIER?! Hvordan i alle dager kan du ta deg nær av sånt da? Du betalte for at hun skulle nistirre på kvisene dine og få dem ut. 

Jeg er helt enig i at det kan sammenlignes med at en frisør, men kanskje heller «du har så flokete hår at jeg kunne vært her til i morgen». Jeg har en venninne som har helt skrekkelig flokete hår og mye usikkerhet rundt det - likevel er det jo nettopp frisøren som hjelper henne! 

Anonymkode: 71736...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...