Gå til innhold

Kan sjefen kreve at jeg bruker koffert??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg startet opp i fjor fikk jeg utdelt en koffert som vi skal bruke på jobb. Har aldri vært særlig begeistret ovenfor kofferter, så jeg benyttet meg av det jeg selv synes er mest komfortabelt, altså en handlepose. Rema, coop, kiwi, hva enn jeg har liggende hjemme. Har gått helt fint nesten ett år nå, inntil vi fikk ny sjef som tilkalte meg til en samtale på kontoret tidligere denne uken. Han sa at det så veldig uprofesjonelt ut at jeg gikk rundt med en handlepose på jobb, og at det ikke var bra at våre kunder så at jeg gikk rundt med den og tok opp mapper og diverse papirer fra den. Jeg mener at dette ikke er noe problem, men sjefen forlanger at jeg bruker kofferten vi har fått. Men kan han virkelig gjøre det? Hvilke rettigheter har jeg her? 

Anonymkode: 6006d...844

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt rimelig irritert hvis mine ansatte gikk rundt med handlepose til papirer altså. 

Anonymkode: fc969...066

• Liker 15
Skrevet

Du bruker det du har fått tildelt fra jobben, selvfølgelig. Du har ikke noen "rettigheter" med hensyn til valg av pose....

Herregud, det er sommer og høytid for idiotiske problemstillinger på KG.......

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det ser så dust ut å gå rundt med en pose med dokumenter på jobb. Gjør som sjefen sier du. 

Anonymkode: dbe28...1a1

• Liker 10
Skrevet (endret)

Om det så skulle vise seg at du strengt talt har rett til å gå rundt med denne plastposen på jobb. Er dette da virkelig noe du ønsker å komme med kant med sjefen for? Å ha litt goodwill tilgode hos sjefen kan vise seg svært nyttig ved en sener anledning. Velg dine kamper med omhu sier bare jeg. 

Endret av Traktor
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan umulig være en situasjon som har skjedd annet enn i TS sitt hode. Ingen med jobb der det kreves dokumentkoffert ville brukt bærepose, så fremst man ikke er ti år

Anonymkode: b9b79...42d

• Liker 11
Skrevet

Koffert? Hvor mye papirer går du egentlig rundt med? Mener du stresskoffert?

I såfall skjønner jeg at du ikke er så begeistret for å gå rundt med den, jeg er heller ikke begeistret for stresskofferter. Jeg vil tippe at deler av problemet her er at det du velger i stedet - en handlepose - ser utrolig uprofesjonelt ut, og hvis du møter kunder i din jobb, er du jobbens ansikt utad. Ditt valg av handlepose påvirker hvordan kundene ser på bedriften.

Hva hvis du valgte noe annet, som fortsatt ser profesjonelt ut? Det finnes da mange andre vesker eller dokumentmapper der ute, som fortsatt ser profesjonelle ut. Hos oss er det ikke noe problem - hør med sjefen. Handlepose derimot - det bør være «no-go»

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan sjefen mene noe om dette. Du presenterer selskapet. Og å dra frem dokumenter fra en handlepose (!!!) fremstår useriøst. 

Må si at jeg selv ikke bruker selskapets PC-veske, den er alt for traust for meg. Men har da kjøpt meg en pen PC veske for egne penger i stedet. 

(og jeg ser dere som ikke helt trur på dette... etter 10 år på min arbeidsplass vet jeg positivt at to personer har fått skriftlig advarsel. Ikke for bæreposer. Men for bekledning.)

Anonymkode: 441e0...2e6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen din er pompøs som krever at man bruke selskapets kofferter. Det finnes da mange andre sekker/vesker/dokumentmapper som er mer egnet, og som beskytter dokumentene. Men man beskytter viktige dokumenter, man bør ikke ha dem i en plastpose. 

Anonymkode: 2efc7...d74

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, såklart kan sjefen kreve det. Hadde aldri tatt deg seriøst om du dro opp papirer fra en handlepose fra rema. Bruk enten stresskofferten du fikk, eller spør om det er greit at du bruker egen dokumentveske, om du heller vil kjøpe det.

Anonymkode: d0e16...889

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg startet opp i fjor fikk jeg utdelt en koffert som vi skal bruke på jobb. Har aldri vært særlig begeistret ovenfor kofferter, så jeg benyttet meg av det jeg selv synes er mest komfortabelt, altså en handlepose. Rema, coop, kiwi, hva enn jeg har liggende hjemme. Har gått helt fint nesten ett år nå, inntil vi fikk ny sjef som tilkalte meg til en samtale på kontoret tidligere denne uken. Han sa at det så veldig uprofesjonelt ut at jeg gikk rundt med en handlepose på jobb, og at det ikke var bra at våre kunder så at jeg gikk rundt med den og tok opp mapper og diverse papirer fra den. Jeg mener at dette ikke er noe problem, men sjefen forlanger at jeg bruker kofferten vi har fått. Men kan han virkelig gjøre det? Hvilke rettigheter har jeg her? 

Anonymkode: 6006d...844

Bare gjør som sjefen sier så er problemet løst

Skrevet

Enig med sjefen din, det ser uprofesjonelt ut. 

Skrevet

Kjøp deg en pen pc-veske el. Rema-pose ser teit og uprofft ut. Ærlig talt. 

AnonymBruker
Skrevet

Remapose i stedet for koffert. Takk for dagens latter! 😂

Anonymkode: e1f53...612

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Serafin skrev:

Bare gjør som sjefen sier så er problemet løst

Tja. Hadde sjefen vært så pompøs at h*n hadde krevd å kun bruke bedriftens koffert (som ofte er klumpete og upraktisk å dra på, siden bedrifter egentlig kjøper inn billig dritt til sine ansatte) i stedet for egen sekk eller dokumentmappe, så kunne jeg funnet på å ta dokumentene i en pose fra kondomeriet eller Victorias Secrets neste gang. 

Anonymkode: 2efc7...d74

Skrevet

En tråd etter min smak. :arwen:

AnonymBruker
Skrevet

Du er en slave for kapitalen. Du har bare å gjøre som du blir fortalt. Skynd deg å ta opp kofferten og løp av gårde nå min lille arbeidsmaur.

-Sjefen

Anonymkode: 278ec...9f0

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en slave for kapitalen. Du har bare å gjøre som du blir fortalt. Skynd deg å ta opp kofferten og løp av gårde nå min lille arbeidsmaur.

-Sjefen

Anonymkode: 278ec...9f0

Det handler ikke om det. Det finnes mange jobber der man kan ha tingene sine i plastposer, men det høres ikke ut som om dette er den type jobb.

Kjøp en finere dokumentmappe e.l, og dette er ikke noe å krangle over engang. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke spørre om du kan bruke en slags veske? Nå vet ikke jeg hva du jobber med, men må si meg enig i at det ser litt uprofesjonelt ut med et handlenett. En koffert blir derimot litt for voldsomt. Om det er en sånn jeg ser for meg.

Anonymkode: 0466d...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...