AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Vi fikk nye naboer i 2017 og jeg redd det er i ferd med å utvikle seg til et klassisk dårlig naboforhold. Det er en kjernefamilie med mor, far og to barn i barneskolealder. De er en typisk middelklassefamilie med fine jobber, biler og hus. Ingen rufsete trashy familie som det kan fremså av dette inlegget. La tidlig merke til hvor mye kjefting det var internt i familien, nå i sommer som de har kommet ordentlig på plass har det vært kontinuerlig kjefting og krangling fra morgen til kveld fra mai måned. De har vinduene og verandadøren åpen i varmen så vi hører all larmen godt selv om familien er innendørs. Barna lager mye støy når de leker sammen, når barna leker alene sammen ute er det lekelyder som er hyggelig å høre på. Men så fort en av foreldrene setter seg ut vil det bli kjeft, tonen mellom barna endrer seg og det tar ca 2 minutter til et av barna starter å grine for å få oppmerksomhet. Mens jeg har skrevet dette har jeg hørt; "NEI", SKJERP DEG", "SLUTT!" "DU FÅR IKKE LOV HAR JEG SAGT", om barna gjør noe som å leke med pinner for nære bilen blir det bare masse skriking og vag kjefting som "KOM DEG BORT!!" virker ikke som barna får noe input på hva faktisk de har gjort galt og det ender med hyling fra begge sider. For å være helt tydelig ovenfor KG; vi er glad i lyder fra barnelek, vi har barnefamilier på alle kanter i nabolaget og kan se 4 trampoliner fra verandaen vår og synes det er veldig trivelig med alle barnelydene spesielt nå på sommeren. Det er hvordan de voksne i nabofamilien kjefter på barna, og måten barna reagerer med å skrike, kjefte og grine tilbake som vi reagerer på. Videre krangler mor og far så busta fyker hver dag, de har drevet med vedlikehold av boligen sin i sommer og de har en sur, skarp og høylytt tone mellom seg fra morgen til kveld som gjør det veldig utrivelig for oss å være ute. De fikk en hund tidligere i år, den bjeffer og piper kontinuerlig da den er hjemme alene, når familien kommer hjem blir den satt ut i luftegården ute og skriker de mest hjerteskjerende pipene for den vil inn, noen ganger avbrutt at far kommer ut og kjefter på hunden "HOLD KJEFT!" Det er vanningsforbud men vannsprederen har gått siden mai, de fyller bassenget til ungene hver dag, selv om barna ikke bader. Vi bor mot en skogkant som er eksplosivt tørr denne sommeren, men familien griller ofte med kullgrill på verandaen mot skogen. Har snakket med far i huset om dette, men de hadde handlet så mye grillmat at det måtte grilles. Mens jeg har skrevet dette inlegget har jeg telt 4 raseriutbrudd fra nabohuset. Vi prøver å være hyggelige og hilser hver gang vi sees, men de hilser aldri tilbake og bare ignorerer oss. Har snakket med naboen på andre siden av denne naboen og de sitter med samme oppfatning. Hva kan gjøres? vi er så maktesløse, vi unngår å gå ut med søppel på dagtid fordi vi har søppelkassa på deres side. Vi sitter ute på skyggesiden for vi blir sittende å måpe og stirre på sirkuset som utspiller seg hver dag. Jeg blir sint for den manglende respekten de har for felleskapet ved å la vannsprederen gå hele sommeren med den største tørka på mange år, grilling nære skogen setter et stort område med boliger i fare. Jeg er konfliksky og går og gnager på dette isteden for å konfrontere naboen i frykt mot at noe av all aggresjonen vi hører skal bli rettet mot oss. Anonymkode: 20a46...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #2 Skrevet 5. august 2018 Først og fremst ville jeg ha kontaktet barnevernet, det kan neppe være sunt for barna og vokse opp i et slikt hjem som du beskriver, selv om "alt" er på stell av det materalistiske. Nr 2 ville jeg også ha ringt inn en bekymringsmelding til politi eller brannvesen når de driver å griller så åpenlyst med grillforbud og holder på med vanningen som de gjør. De tenker kanskje ikke på konsekvensene nå, men den dagen det plutselig er tomt for grunnvann kommer problemene, eller verre, den dagen et glør antenner hele nabolaget. Men først og fremst, barna er alfa omega. Send inn en anonym bekymringsmelding, du kan neppe være den eneste som har hørt eller sett noe fra dem. Anonymkode: 41d53...bcd 10
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk nye naboer i 2017 og jeg redd det er i ferd med å utvikle seg til et klassisk dårlig naboforhold. Det er en kjernefamilie med mor, far og to barn i barneskolealder. De er en typisk middelklassefamilie med fine jobber, biler og hus. Ingen rufsete trashy familie som det kan fremså av dette inlegget. La tidlig merke til hvor mye kjefting det var internt i familien, nå i sommer som de har kommet ordentlig på plass har det vært kontinuerlig kjefting og krangling fra morgen til kveld fra mai måned. De har vinduene og verandadøren åpen i varmen så vi hører all larmen godt selv om familien er innendørs. Barna lager mye støy når de leker sammen, når barna leker alene sammen ute er det lekelyder som er hyggelig å høre på. Men så fort en av foreldrene setter seg ut vil det bli kjeft, tonen mellom barna endrer seg og det tar ca 2 minutter til et av barna starter å grine for å få oppmerksomhet. Mens jeg har skrevet dette har jeg hørt; "NEI", SKJERP DEG", "SLUTT!" "DU FÅR IKKE LOV HAR JEG SAGT", om barna gjør noe som å leke med pinner for nære bilen blir det bare masse skriking og vag kjefting som "KOM DEG BORT!!" virker ikke som barna får noe input på hva faktisk de har gjort galt og det ender med hyling fra begge sider. For å være helt tydelig ovenfor KG; vi er glad i lyder fra barnelek, vi har barnefamilier på alle kanter i nabolaget og kan se 4 trampoliner fra verandaen vår og synes det er veldig trivelig med alle barnelydene spesielt nå på sommeren. Det er hvordan de voksne i nabofamilien kjefter på barna, og måten barna reagerer med å skrike, kjefte og grine tilbake som vi reagerer på. Videre krangler mor og far så busta fyker hver dag, de har drevet med vedlikehold av boligen sin i sommer og de har en sur, skarp og høylytt tone mellom seg fra morgen til kveld som gjør det veldig utrivelig for oss å være ute. De fikk en hund tidligere i år, den bjeffer og piper kontinuerlig da den er hjemme alene, når familien kommer hjem blir den satt ut i luftegården ute og skriker de mest hjerteskjerende pipene for den vil inn, noen ganger avbrutt at far kommer ut og kjefter på hunden "HOLD KJEFT!" Det er vanningsforbud men vannsprederen har gått siden mai, de fyller bassenget til ungene hver dag, selv om barna ikke bader. Vi bor mot en skogkant som er eksplosivt tørr denne sommeren, men familien griller ofte med kullgrill på verandaen mot skogen. Har snakket med far i huset om dette, men de hadde handlet så mye grillmat at det måtte grilles. Mens jeg har skrevet dette inlegget har jeg telt 4 raseriutbrudd fra nabohuset. Vi prøver å være hyggelige og hilser hver gang vi sees, men de hilser aldri tilbake og bare ignorerer oss. Har snakket med naboen på andre siden av denne naboen og de sitter med samme oppfatning. Hva kan gjøres? vi er så maktesløse, vi unngår å gå ut med søppel på dagtid fordi vi har søppelkassa på deres side. Vi sitter ute på skyggesiden for vi blir sittende å måpe og stirre på sirkuset som utspiller seg hver dag. Jeg blir sint for den manglende respekten de har for felleskapet ved å la vannsprederen gå hele sommeren med den største tørka på mange år, grilling nære skogen setter et stort område med boliger i fare. Jeg er konfliksky og går og gnager på dette isteden for å konfrontere naboen i frykt mot at noe av all aggresjonen vi hører skal bli rettet mot oss. Anonymkode: 20a46...dfc Kan det tenkes at dette er en ulykkelig familie? Av ulike årsaker. Har selv hatt en forferdelig periode i livet hvor jeg kjeftet mer enn jeg vanligvis gjør. Min erfaring er at krangling og kjefting er symptom på noe. Det beste du kan gjøre som medmenneske og god nabo er å hilse, smile og vise at du bryr deg. ikke gå i den fellen å tro at dette bare er slemme eller sure naboer. Ikke vær de som øker trykket på en tydelig presset familie. Kanskje de merker det kritiske blikket deres? Folk som er «bekymret» for naboen, tror de er usynlige. Men fakta er at naboen merker de granskende blikkene og den stilltiende kritikken. Du er sikker på at de ikke har merket din «usynlige» holdning da, og det er derfor de ikke er imøtekommende ? når man har det vanskelig, er det ikke til å unngå at man blir mer obs på reaksjonene rundt seg. De har sikkert tanker om dere som «gode perfekte naboer,» som mestrer det dere ikke gjør. ikke glem å være snill i dette, og husk at det alltid er en grunn til at jeppe drikker.. Anonymkode: 9dc12...7e3 2
puppi Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 Sett en lapp på postkassa deres, der du skriver at du mistenker det foregår barne og dyremishandling. Anonymt, selvfølgelig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 Hadde lagt info om circle of protection-kurs i postkassa påskrevet at de nok trenger denne. Anonymkode: d1a3d...671
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 Det første du må gjøre er å melde fra til politi/brannvesen neste gang de griller. Det setter både dem og hele nabolaget i fare nå når det er så tørt. Anonymkode: a1208...c1c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå