AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Har hatt en roadtrip (med egen bil) fra Norge - Frankrike / italia. Har ikke gått helt smertefritt med kjøringa.. Først tror jeg at en fotoboks blinka i Tyskland. Var veldig dårlig skilting, men tror det var 100 der. Tror jeg lå under, men kom blitz så tror den tok bilde.. Deretter kjørte vi i Milano som var et rent helvete.. de hadde en haug med lyskryss og jeg så grønt, så jeg gassa på. Men det grønne lyset var ikke for meg. Var et ganske travelt lyskryss så ble mye tuting.. de tar sikkert bilde av dette? Vet også de har mange soner i Italia der man ikke kan kjøre inn. TROR ikke vi gjorde det, men har hørt om mange som har fått bot for dette i ettertid uten å være klar over at de gjorde det. I Belgia dreit vi oss ut veldig.. fulgte GPS og akkurat i det vi kjørte inn en gate så jeg at det stod et sånn skilt med rød kant og hvitt inni. Tror det betyr forbudt for motorvogn.. men var for sent.. var også enveiskjørt (for sykler) så kunne ikke snu.. havnet i en gågate, alle stirra. Pinlige greier.. Bliket også i en fotoboks på motorveien i Frankrike. I tillegg en regning på 16 euro for bomring i Italia.. spørsmålet er egentlig om jeg kan la vær å betale alt dette? Kan de kreve det inn? Har lest at de ikke kan det Anonymkode: 39b8d...957
accobra Skrevet 5. august 2018 #2 Skrevet 5. august 2018 Er ikke helt sikker på hvilke muligheter de har for å kreve det inn, men dere kan jo la være å betale hvis f.eks. jeg legger ut i stedet
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 Har man brutt lover og regler, og får et krav, da gjør man opp for seg. Særlig når man har oppført seg som inkompetente idioter gjennom halve Europa. Hvis du har et så sterkt ønske om å skjemme ut nordmenn, kan du ikke bare joine russen på Kos? Ja, man kan få krav. Ofte lang tid i etterkant da det tar tid å spore opp. Det stemmer at de ikke har gode kanaler for inndrivelse, men dette jobbes det aktivt med innen EØS. Imens økes kravet med straffegebyrer og renter, og kan mangedobles. Anonymkode: 704d4...59e 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har man brutt lover og regler, og får et krav, da gjør man opp for seg. Særlig når man har oppført seg som inkompetente idioter gjennom halve Europa. Hvis du har et så sterkt ønske om å skjemme ut nordmenn, kan du ikke bare joine russen på Kos? Ja, man kan få krav. Ofte lang tid i etterkant da det tar tid å spore opp. Det stemmer at de ikke har gode kanaler for inndrivelse, men dette jobbes det aktivt med innen EØS. Imens økes kravet med straffegebyrer og renter, og kan mangedobles. Anonymkode: 704d4...59e Haha. Shit happens. Ser hvor mange som får bøter fra spesielt Italia hele tiden. Det er faktisk ikke lett å sette seg inn i alt. Og jeg driter i om jeg «skjemmer ut nordmenn», det klarer folk flest helt fint selv. Anonymkode: 39b8d...957 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha. Shit happens. Ser hvor mange som får bøter fra spesielt Italia hele tiden. Det er faktisk ikke lett å sette seg inn i alt. Og jeg driter i om jeg «skjemmer ut nordmenn», det klarer folk flest helt fint selv. Anonymkode: 39b8d...957 Deg om det. Du velger selv hva slags menneske du vil være. Anonymkode: 704d4...59e 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Deg om det. Du velger selv hva slags menneske du vil være. Anonymkode: 704d4...59e Jepp hva godt får man ut av å være så ekstremt lovlydig at man skal betale flere tusen for små «lovbrudd»? Anonymkode: 39b8d...957
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #7 Skrevet 5. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp hva godt får man ut av å være så ekstremt lovlydig at man skal betale flere tusen for små «lovbrudd»? Anonymkode: 39b8d...957 1. Slippe å få innreiseforbud i landet 2. Slippe å betale gigabot når renter og gebyrer er lagt til Anonymkode: 704d4...59e 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #8 Skrevet 5. august 2018 Ja, de kan kreve det inn. Jeg har opplevd det selv, og måtte betale til slutt. Anonymkode: 4029c...ab3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå