Gå til innhold

Bin bil er skadet på annen manns eiendom. Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stått parkert på campingplass (plassert av ansatte på campingen)  hvor gjerdet til campingplassen er veltet over bilen min. Eier av campingplassen mener dette må tas på min forsikring? Kan dette stemme ? Er jo deres eiendom som har gjort skade på min eiendom.. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke har forårsaket at gjerdet datt over bilen din er de de som skal ta det på sin forsikring. Du bør kontakte ditt forsikringsselskap og ta det gjennom dem

Anonymkode: 4fcb4...b58

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar 😊

Skrevet

Tror det avhenger av hva som har skjedd, og om campingen kan lastes for det som skjedde. 

https://www.gjensidige.no/privat/nytt/05-17/darlig-sikring-ditt-ansvar

"Det kan virke urettferdig at den som har fått en skade som han eller hun mener er forårsaket av andre skal måtte dekke denne selv eller gjennom sin egen forsikring. Men slik er norsk erstatningsrett. Hvis ingen er skyld i skaden, er hovedregelen at ingen får ansvaret for den"

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, LILLELULL skrev:

Jeg har stått parkert på campingplass (plassert av ansatte på campingen)  hvor gjerdet til campingplassen er veltet over bilen min. Eier av campingplassen mener dette må tas på min forsikring? Kan dette stemme ? Er jo deres eiendom som har gjort skade på min eiendom.. 

Håper du har bilder av hendelsen? Forsikringsselskapet ditt hjelper deg. 

Anonymkode: 8ec7a...d40

AnonymBruker
Skrevet

Et gjerde på en campingplass skal normalt ikke velte. Mye som tyder på uaktsomhet her, og da blir campingplassen ansvarlig. De har nok ansvarsforsikring. Hvis du har kaskoforsikring kan du overlate krangelen til ditt forsikringsselskap.

Anonymkode: 713db...fa8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...