Gå til innhold

Therese Johaug og doping.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som folk flest sannsynligvis har fått med seg, så ble jo Therese Johaug dømt for doping. Men hun er allerede ferdig sonet. Men i den perioden hun var utestengt, så fortsatte hun å trene med tanke på fremtidige  konkurranser. Men ble det foretatt noen doping-kontroller av henne, i den perioden som hun var utestengt? Eller ble ikke dette undersøkt, ettersom hun uansett ikke skulle være med på noen konkurranser iløpet av utestengelsen? 

Dersom ingen gjennomfører noen kontroller iløpet av slike utestengelser, så kan vel utøverne fortsette å dope seg. Dermed kan de komme enda sterkere tilbake, når de igjen får muligheten til å delta ved idrettsarrangementer... 

Anonymkode: bdcdc...12b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes folk som har brukt hormoner burde vært utestengt for alltid. Jukshaug også.

Anonymkode: ca764...eb5

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes folk som har brukt hormoner burde vært utestengt for alltid. Jukshaug også.

Slikt som hormonell prevensjon også?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Selv synes jeg man bør få livstid i fengsel ved å gå på rødt lys. Om vedkommende er under 13 så kan vi si 21 års fengsel er passende. 

Anonymkode: 98e94...37a

• Liker 4
Skrevet

Dopingtestene er en vits.

Jeg er overbevist om at alle utøverne på det norske skilandslaget bruker dopingmidler, i regi av forbundet. Derfor har jeg mistet interessen for langrenn som konkurranseidrett. Det er ikke lenger gøy å heie på de norske utøverne.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hopper glatt over Johaug-pizzaene når jeg går forbi fryseboksen. Sikkert proppa full av diverse den også, men det er jo heilt greitt for hun er jo norsk.

• Liker 2
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet (endret)
19 minutter siden, T-Rex said:

Dopingtestene er en vits.

Jeg er overbevist om at alle utøverne på det norske skilandslaget bruker dopingmidler, i regi av forbundet. Derfor har jeg mistet interessen for langrenn som konkurranseidrett. Det er ikke lenger gøy å heie på de norske utøverne.

Jeg trodde ikke det før, men etter denne saken tror jeg det. Det er ganske åpenbart at historien om denne leppekremen ikke holder vann. I hvert fall er den totalt usannsynlig, spesielt fra legen sin side. Noe som er mye mer sannsynlig er at teamet til Johaug fikk panikk i anledning en kommende dopingtest, og med vilje gikk til anskaffelse av "feil leppekrem" for å dekke over tidligere dopingbruk i mellom sesongene. Man ble altså sittende fast i en situasjon hvor alt man hadde å velge i var om dopingen var overlagt eller uaktsom, og da gikk man for uaktsomhetshistorien.

Dette er rett og slett det eneste scenarioet som kan forklare situasjonen uten at man er avhengig av å totalt ignorere all den kompetansen som fantes i temaet, fra Johaug selv, via lagledelsen og helt til idrettslegen. Og med tanke på hvordan et samlet forbund har kastet seg på denne historien, fremstår det for meg som nokså tydelig at her har man vært opptatt av å holde skjult et dopingprogram som har vært organisert (eller i det minste kjent) fra sentralt hold. Det har man jo på sett og vis også lykkes med.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som folk flest sannsynligvis har fått med seg, så ble jo Therese Johaug dømt for doping. Men hun er allerede ferdig sonet. Men i den perioden hun var utestengt, så fortsatte hun å trene med tanke på fremtidige  konkurranser. Men ble det foretatt noen doping-kontroller av henne, i den perioden som hun var utestengt? Eller ble ikke dette undersøkt, ettersom hun uansett ikke skulle være med på noen konkurranser iløpet av utestengelsen? 

Dersom ingen gjennomfører noen kontroller iløpet av slike utestengelser, så kan vel utøverne fortsette å dope seg. Dermed kan de komme enda sterkere tilbake, når de igjen får muligheten til å delta ved idrettsarrangementer... 

Anonymkode: bdcdc...12b

Nei sikkert ikke.  Hvis de skulle gjøre det så må dopingteste alle utøverne på hjemmebane og når de er ute og trener i privat regi

Skrevet

Heldigvis er Therese Johaug tilbake. Nå blir det en spennende skisesong på tross av at Bjørgen har lagt opp!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er jo dokumentert at skiforbundet gir astma-medisin til friske unge løpere. Som forebygging de så fint sier. Dette er doping.

Anonymkode: 296d4...87b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er bevist at de som bruker anabole steroider har nytte av det også lenge etter at de sluttet å bruke det aktivt.

Men for å svare på TS sitt spørsmål. Nei, utestengte blir ikke testet mens de er utestengt. Johaug har dyktige folk rundt seg, som vet meget godt akkurat nå hun må slutte med steriodene for at det ikke skal dukke opp på tester når hun begynner å konkurrere igjen.

Anonymkode: 4219a...760

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For øvrig er dopingtestene en vits.

Lance Armstrong dopet seg med alt du tenke deg gjennom hele karrieren, uten å bli tatt en eneste gang.

Han ble kun tatt fordi han innrømmet det selv, etter at vitner hadde avslørt han. Ingen dopingtest klarte altså å avsløre en utøver som dopet seg hele karrieren.

Johaug ble tatt på en tabbe. En tabbe av Bendiksen. Hadde ikke legen tabbet seg ut hadde Johuag aldri blitt tatt, og kunne fortsette å bole ufortrødent.

Anonymkode: 4219a...760

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo dokumentert at skiforbundet gir astma-medisin til friske unge løpere. Som forebygging de så fint sier. Dette er doping.

Anonymkode: 296d4...87b

Astmamedisin står ikke på WADA's, dopingliste 

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Papirfly, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jo, astmamedisiner med salbutamol, som er det utøverne bruker, står på dopinglista:

https://www.felleskatalogen.no/medisin/ventoline-glaxosmithkline-565092

"Salbutamol forbudt iht. WADAs dopingliste, med visse unntak/restriksjoner"

Hvis du tviler på effekten, kan du prøve selv. Det er særs liten tvil om at preparatet øker yteevnen også for friske utøvere.

Anonymkode: d1008...39e

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, astmamedisiner med salbutamol, som er det utøverne bruker, står på dopinglista:

https://www.felleskatalogen.no/medisin/ventoline-glaxosmithkline-565092

"Salbutamol forbudt iht. WADAs dopingliste, med visse unntak/restriksjoner"

Hvis du tviler på effekten, kan du prøve selv. Det er særs liten tvil om at preparatet øker yteevnen også for friske utøvere.

Anonymkode: d1008...39e

Hvis ventoline øker yteevnen er man i utgangspunktet ikke frisk. 

Anonymkode: 236b1...d64

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...