AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Hva avgjør hvem du leier ut til? Hva skal til for at du leier ut til de første du møter? Hilser du alltid på flere uansett hvor godt inntrykk den første gir? Anonymkode: 12388...caf
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Kredittsjekk, godt inntrykk, om de virker til være i en naturlig livssituasjon til å leie boligen. Jeg har flere små 1-roms hybler, da leier jeg ikke ut til folk over 50. Men aller mest går det vel på magefølelsen. Anonymkode: cc165...fa2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Jeg skal leie ut sokkelen i huset mitt. Barnet mitt har akkurat begynt å sove gjennom natten, så for meg er det viktig å ikke leie ut til noen med små barn/babyer. Det hadde vært typisk å bli vekket av andre unger om natten når min egen akkurat har begynt å sove... Jeg leier ikke ut til studenter, da leiligheten er for stor/dyr. Så et par med større barn eller en voksen enslig person passer for meg. Anonymkode: 2f051...f39
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Jeg brukte bare magefølelsen. Det ble begge gangene til alenemødre. Begge var i fast jobb. Flotte og ansvarlige leietakere. Anonymkode: f8a6d...8c1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kredittsjekk, godt inntrykk, om de virker til være i en naturlig livssituasjon til å leie boligen. Jeg har flere små 1-roms hybler, da leier jeg ikke ut til folk over 50. Men aller mest går det vel på magefølelsen. Anonymkode: cc165...fa2 Det er ikke lov til å drive aldersdiskriminering eller andre former for diskriminering i et leiemarked. Hva som er naturlig livssituasjon for deg behøver ikke være naturlig livssituasjon for andre. Det er ikke deg som setter standard for hva som er normalt eller ikke. Folk over 50 kan havne i livskriser, dette være skilsmisser der de trenger et sted å bo til noe mer passende kommer på markedet. Eller de venter på skilsmisse oppgjør etter salg av hus, at de har blitt " tvangsflyttet " på grunn av tekniske kommunale årsaker som bygging av en flyplass/vei/kjøpesenter eller at bygget de bor i skal rives etc. etc. Hilsen ei som ikke er 50! Anonymkode: 602b8...eed
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov til å drive aldersdiskriminering eller andre former for diskriminering i et leiemarked. Hva som er naturlig livssituasjon for deg behøver ikke være naturlig livssituasjon for andre. Det er ikke deg som setter standard for hva som er normalt eller ikke. Folk over 50 kan havne i livskriser, dette være skilsmisser der de trenger et sted å bo til noe mer passende kommer på markedet. Eller de venter på skilsmisse oppgjør etter salg av hus, at de har blitt " tvangsflyttet " på grunn av tekniske kommunale årsaker som bygging av en flyplass/vei/kjøpesenter eller at bygget de bor i skal rives etc. etc. Hilsen ei som ikke er 50! Anonymkode: 602b8...eed Jeg leier også ut og er faktisk ikke interessert i å leie ut en kort stund til en nyskilt 50-åring som venter på skilsmisseoppgjøret før de sier opp leiligheten igjen. Anonymkode: be864...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 Jeg leier ut flere leiligheter, eier noen bygårder. Kommer an på størrelsen på leligheten, men krever referanse fra tidligere leieforhold, ønsker langtidsleie og at de virker skikklige. Par, alene boere , alene foreldre eller gå på NAV (tar ikke NAV garanti), men ser at folk trenger og ønsker et sted å bo. Har leid ut i flere år, og det er ikke klager på hverken husbråk eller rot eller misnøye hos noen . Tenker alle fortjener mulighet til å leie om du har husdyr eller er alene med barn. (Leier ikke ut til som er misbrukere ), men møter vedkommende som ønsker å leie og danner meg et inntrykk. Kredittsjekker ingen, holder lenge at de kan betale depositum og har fine referanser. Har folk som er over 60 som leier to-roms , liten leilighet som trives med å bo lite og ikke har mange ting, de reiser en del og er mye på farten. Men har alt fra små toroms- større toroms - fire roms, så da blir det mange forskjellige som ønsker å leie også Anonymkode: 7bab1...e90 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå