Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyet mitt er  grovt forsinket det fører til at jeg mister et anna fly til Oslo. Så rekker ikke jobb imorgen 8-1600, siden jeg lander 15 imorra. Jeg er ikke sikker om jeg kommer til å lande imorgen engang. Ringte arbeidsgiveren og sa ifra, de ba meg oppdatere og takket for at jeg ringte.

Kommer jeg til å få noe advarsel eller sparken her?

Anonymkode: ee519...ebe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må i alle fall gi beskjed med en gang. Om dette er helt uforskyllt får det nok ikke noen konsekvenser

Flyet forsinket med nesten ett døgn? 

Anonymkode: 747ed...259

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må i alle fall gi beskjed med en gang. Om dette er helt uforskyllt får det nok ikke noen konsekvenser

Flyet forsinket med nesten ett døgn? 

Anonymkode: 747ed...259

Har du i det hele tatt lest innlegget? 

Anonymkode: 2f6bf...099

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel sett på som en ubetalt fridag da? eller ?

Anonymkode: f5f32...67d

AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd med flere på jobben min, fikk ikke noen konsekvenser. Det er jo ikke din skyld.

Anonymkode: c6cb7...14f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Neida, du får ikke sparken. Slikt skjer og det er utenfor din kontroll. Du har gitt beskjed og arbeidsgiver virker tilfreds med det.

Anonymkode: 3d5a4...7b8

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Flyr du tilfeldigvis med SAS??? De har jo hatt bare kaos lenge nå.....

Det er jo ikke din skyld at flyselskapet roter det til!

Anonymkode: da45a...2e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo utenfor din kontroll. Ta vare på dokumentasjon, dersom du må fremvise for arbeidsgiver. Lykke til😀

Anonymkode: c3474...da4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt personalansvar for 20-30 personer i snart sju år. Dette har skjedd før og lignende situasjoner. Det som vi har gjort da er å bruke en ekstra feriedager, eventuelt en feriedag uten lønn, dersom den ansatte ikke har hatt overskudd av timer til avspasering. 

Ingen advarsel, ingen sparken. Jeg hadde blitt irritert om jeg ikke fikk beskjed før dagen det gjaldt, men om du ringte når du fikk vite om forsinkelse og ombooking, ville jeg vært fornøyd. Du kan jo ikke akkurat fly selv, så det enste du kunne gjort som min ansatt var ditt aller beste, samt holde åpen dialog med meg. 

Anonymkode: 2e7ed...7be

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke noe for flyforsinkelser, så det går sikkert bra siden du har sagt fra, og du har jo fått bekreftet det også. Likevel burde du nok ha lagt inn en margin på en dag eller to på lengre flyreiser. Å beregne å komme hjem dagen før når man er på lengre tur er gambling, for det er ofte ting som kan dukke opp, det gjelder ikke bare de særskilte problemene SAS har hatt i sommer. Som kollega ville jeg blitt irritert på deg hvis vi hadde felles oppgaver, og jeg da måtte jobbe dobbelt opp dagen etter. Jeg har nok å gjøre på jobb (mer enn mine kolleger allerede), om jeg ikke skulle ha tatt på meg jobben til kolleger som absolutt skal insistere på å komme hjem dagen før for å "får så mye ut av ferien som mulig". 

Anonymkode: e112a...2cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke noe for flyforsinkelser, så det går sikkert bra siden du har sagt fra, og du har jo fått bekreftet det også. Likevel burde du nok ha lagt inn en margin på en dag eller to på lengre flyreiser. Å beregne å komme hjem dagen før når man er på lengre tur er gambling, for det er ofte ting som kan dukke opp, det gjelder ikke bare de særskilte problemene SAS har hatt i sommer. Som kollega ville jeg blitt irritert på deg hvis vi hadde felles oppgaver, og jeg da måtte jobbe dobbelt opp dagen etter. Jeg har nok å gjøre på jobb (mer enn mine kolleger allerede), om jeg ikke skulle ha tatt på meg jobben til kolleger som absolutt skal insistere på å komme hjem dagen før for å "får så mye ut av ferien som mulig". 

Jeg tror de fleste er glad for å ikke ha en kollega som deg som er så lite raus. Du vet heller ikke noe om årsak til reise, reiserute eller hvorfor TS hadde planlagt hjemreise i dag. 

Det er heller ikke andre kollegaer sin feil at din arbeidsplass ikke har en god organisering hva gjelder fravær på jobb. 

• Liker 29
Skrevet

Det har skjedd meg før. Ble over 2 døgn forsinket og måtte ringe jobben og si at jeg ikke kunne komme to dager på rad. Fikk ikke noe advarsel for det - jeg kunne jo ikke noe for det. Fikk permisjon uten lønn :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de fleste er glad for å ikke ha en kollega som deg som er så lite raus. Du vet heller ikke noe om årsak til reise, reiserute eller hvorfor TS hadde planlagt hjemreise i dag. 

Det er heller ikke andre kollegaer sin feil at din arbeidsplass ikke har en god organisering hva gjelder fravær på jobb. 

Du vet jo fint lite om hvor raus jeg er. Men jeg tør påstå at det å steppe inn for kollegaer på kort varsel uten spørsmål (når det er varslet på forhånd), jobbe overtid fordi noen andre går tidlig ganske ofte, steppe inn i helger osv. fordi folk har blitt syke er ganske raust. Det er ikke mange av oss som er like fleksible som meg og to andre personer. 

Dårlig organisering? Vel, kanskje hvis man har en jobb der noen kan sitte og tvinne tommeltotter mens andre faktisk gjør jobben. Men hos oss må alle jobbe 100% for å rekke over alt. Det er en spesialisert bransje med små marginer, så det kan ikke ansettes folk "bare i tilfelle". Men alle som jobber der er inneforstått med det, og det er noe som bla. blir tatt opp før man ansettes. Så da er det faktisk irriterende når folk ikke legger inn nok marginer når de skal reise noe sted. Forsinkelse i seg selv kan man ikke noe for, men å planlegge hjemkomst dagen før er likevel tynt. Det er faktisk lov å legge opp til at man kommer hjem et par dager før man begynner på jobb, så man har litt å gå på. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flyet mitt er  grovt forsinket det fører til at jeg mister et anna fly til Oslo. Så rekker ikke jobb imorgen 8-1600, siden jeg lander 15 imorra. Jeg er ikke sikker om jeg kommer til å lande imorgen engang. Ringte arbeidsgiveren og sa ifra, de ba meg oppdatere og takket for at jeg ringte.

Neida, men du får nok ikke betalt for denne dagen. Men ellers skjer det ikke noe. Det er jo ikke din feil og dette kan skje med alle

• Liker 1
Skrevet

Det ville ikke fått noen konsekvenser hos oss annet enn at det ble regnet som en permisjonsdag uten lønn (lærere har jo normalt sett ikke ferie annet enn i juli). Men viktig at du gir beskjed så tidlig som mulig, og det har du gjort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke din skyld at flyene ikke går når de skal 😛 du får ikke advarsel eller noe, da har du i så fall en særdeles useriøs arbeidsgiver. 

Anonymkode: 3ab6d...04c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette kan jo ikke du noe får. Og du har sagt fra. Det får nok ingen konsekvenser annet enn at du må bruke feriedager/jobbe inn de timene du gikk glipp av på jobb. 

Anonymkode: 8bbbd...bcd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nrp du har gitt beskjed så kan du ikke få advarsel eller andre reakajoner, bortsett fra trekk i lønn. Håper du har en reiseforsikring som dekker både trekk i lønn og andre ekstrautgifter du har/får. 

Husk og at du kan ha rett på kompensasjon fra flyselskapet.

Anonymkode: acd37...822

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo fint lite om hvor raus jeg er. Men jeg tør påstå at det å steppe inn for kollegaer på kort varsel uten spørsmål (når det er varslet på forhånd), jobbe overtid fordi noen andre går tidlig ganske ofte, steppe inn i helger osv. fordi folk har blitt syke er ganske raust. Det er ikke mange av oss som er like fleksible som meg og to andre personer. 

Dårlig organisering? Vel, kanskje hvis man har en jobb der noen kan sitte og tvinne tommeltotter mens andre faktisk gjør jobben. Men hos oss må alle jobbe 100% for å rekke over alt. Det er en spesialisert bransje med små marginer, så det kan ikke ansettes folk "bare i tilfelle". Men alle som jobber der er inneforstått med det, og det er noe som bla. blir tatt opp før man ansettes. Så da er det faktisk irriterende når folk ikke legger inn nok marginer når de skal reise noe sted. Forsinkelse i seg selv kan man ikke noe for, men å planlegge hjemkomst dagen før er likevel tynt. Det er faktisk lov å legge opp til at man kommer hjem et par dager før man begynner på jobb, så man har litt å gå på. 

Ja det er også driiiit irriterende med folk som faller på isen og brekker beinet og blir sykemeldt! Hvorfor måtte de gå på isen liksom? Kunne de ikke ha planlagt litt dagen før? Helt varmt vann på den strekningen de skal gå så sånne opphøyde og viktige personer som meg og deg ikke må ta høyde for at shit happens?

Vi har tross alt superviktige jobber! Ja,man kan nesten si at vi utfører Guds oppgaver der Gud selv ikke strekker til. 

Og sånne arbeidsplasser som har god organisering er jo bare sånne lavstatusgreier. Det vi jobber er vi alle spesialister og uerstattelige. Ja faktisk er jeg den eneste i hele verden som kan min jobb så kom faen ikke her og vær forsinka eller sykemeldt assa!!

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Ja det er også driiiit irriterende med folk som faller på isen og brekker beinet og blir sykemeldt! Hvorfor måtte de gå på isen liksom? Kunne de ikke ha planlagt litt dagen før? Helt varmt vann på den strekningen de skal gå så sånne opphøyde og viktige personer som meg og deg ikke må ta høyde for at shit happens?

Vi har tross alt superviktige jobber! Ja,man kan nesten si at vi utfører Guds oppgaver der Gud selv ikke strekker til. 

Og sånne arbeidsplasser som har god organisering er jo bare sånne lavstatusgreier. Det vi jobber er vi alle spesialister og uerstattelige. Ja faktisk er jeg den eneste i hele verden som kan min jobb så kom faen ikke her og vær forsinka eller sykemeldt assa!!

😂😂😂

Anonymkode: 9032b...165

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...