AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #21 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja verden har blitt et stusselig sted Anonymkode: 40329...c48 Ja det er helt forderlig at man ikke lenger kan trakassere kvinner, kalle afrikanere nigger og banka barna sine. Hva har skjedd med verden? Anonymkode: ca5af...811 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #22 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det er helt forderlig at man ikke lenger kan trakassere kvinner, kalle afrikanere nigger og banka barna sine. Hva har skjedd med verden? Anonymkode: ca5af...811 Så du mener at å plystre etter noen på gata er det samme som å banke barna sine?? trakassere.. LMAO! Get a grip Anonymkode: 40329...c48 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #23 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at å plystre etter noen på gata er det samme som å banke barna sine?? trakassere.. LMAO! Get a grip Anonymkode: 40329...c48 Verden går fremover. Det som ble ansett som greit før, er ikke lenger greit fordi vi nå vet hva det egentlig er. Du lever fortsatt i den gamle "hysteriske" verden som vil forby uskyldige ting som å banke barna sine i oppdragelsesøyemed, eller kalle den afirkanske naboen for nigger, som jo bare er å fastslå fakta. I den moderne opplyste verden vet vi nå at det ikke er greit å banke barna sine, kalle noen for nigger eller trakassere kvinner. Uheldigvis er det ikke alle som henger med i utviklingen. Anonymkode: ca5af...811 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #24 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Verden går fremover. Det som ble ansett som greit før, er ikke lenger greit fordi vi nå vet hva det egentlig er. Du lever fortsatt i den gamle "hysteriske" verden som vil forby uskyldige ting som å banke barna sine i oppdragelsesøyemed, eller kalle den afirkanske naboen for nigger, som jo bare er å fastslå fakta. I den moderne opplyste verden vet vi nå at det ikke er greit å banke barna sine, kalle noen for nigger eller trakassere kvinner. Uheldigvis er det ikke alle som henger med i utviklingen. Anonymkode: ca5af...811 Men det er ikke trakassering å plystre etter noen, det er kun et uttrykk for at man liker det man ser. Det må da fortsatt være lov å prøve å sjekke opp noen man finner interessant Anonymkode: 40329...c48
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #25 Skrevet 5. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er ikke trakassering å plystre etter noen, det er kun et uttrykk for at man liker det man ser. Det må da fortsatt være lov å prøve å sjekke opp noen man finner interessant Anonymkode: 40329...c48 Nei. Les om street harassment så forstår du hvorfor det ikke er greit. Mange stilte de samme spørsmålene når det ble forbudt å slå sine barn. - "men det må da være greit å slå de når de ikke oppfører seg, hvordan skal de da ellers lære? Verden har blitt gal når foreldre ikke lenger får lov til å disiplinere sine egne barn" Kjenner du igjen resonnementet? Det kunne like gjerne kommet fra det. Anonymkode: ca5af...811
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #26 Skrevet 5. august 2018 nei jeg tenker at likestillingen og frigjøringen har gått litt for langt.. kvinner har gitt seg selv en litt vel opphøyd rolle og blitt mer snerpete enn hva noen kunne forutse. Anonymkode: 40329...c48
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #27 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: nei jeg tenker at likestillingen og frigjøringen har gått litt for langt.. kvinner har gitt seg selv en litt vel opphøyd rolle og blitt mer snerpete enn hva noen kunne forutse. Anonymkode: 40329...c48 Du tenker vel at anti-rasismen også har gått for langt. At afrikanere "...har gitt seg selv en litt vel opphøyd rolle og blitt mer snerpete enn hva noen kunne forutse". Anonymkode: ca5af...811 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #28 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tenker vel at anti-rasismen også har gått for langt. At afrikanere "...har gitt seg selv en litt vel opphøyd rolle og blitt mer snerpete enn hva noen kunne forutse". Anonymkode: ca5af...811 nei jeg bryr meg ikke så mye om dem altså.. de drar kanskje rasismekortet litt kjapt, men Anonymkode: 40329...c48
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #29 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, Almond skrev: Ja faktisk når retningslinjene hans fra arbeidsgiver tilsier at dette ikke er greit/tillatt. Dersom en person, uavhengig kjønn, opplever det som svært ubehagelig så er det rett og slett ikke en enkel «å bli sjekket opp» han prøvde nok bare å være hyggelig skal man melde til arb.giver at en ansatt er en trivelig fyr?? Anonymkode: 40329...c48
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #30 Skrevet 5. august 2018 Slutt å ta taxi. Glem saken. Men tillatt at han aldri får komme noen millimeter innpå deg igjen. Gå videre. Gjør det som du bedriver som alltid. Ha fokus. Anonymkode: b2f91...f31
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #31 Skrevet 5. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette er ganske vanlig blant våre nye landsmenn. De ser på kvinner som fritt vilt. Det problematiske er at det ikke er "lov" å advare kvinner mot å ta taxi med utenlandske sjåfører. Det er heller ikke "lov" å si klart fra til alle kvinner at de aldri aldri aldri skal sitte i passasjersetet. For det er rasisme. Og på grunn av det må alle jenter selv erfare voldtekter, nesten-voldteketer, befølinger og seksuell trakassering før de slutter å sette seg i passasjersetet. Men for taxi-sjåførene spiller dette ingen rolle for de vet det hele tiden kommer nye jenter som ikke vet om dette som de kan misbruke. Anonymkode: ca5af...811 Det er helt vanlig å anbefale at man ikke setter seg i forsetet når man tar taxi alene. Anonymkode: a24b9...242 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #32 Skrevet 5. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: han prøvde nok bare å være hyggelig skal man melde til arb.giver at en ansatt er en trivelig fyr?? Anonymkode: 40329...c48 Jeg har meldt fra om mye rart til det lokale taxiselskapet jeg, men så har det skjedd utrolig mye ubehagelig og ulovlig i de taxiene også. En taxisjåfør sleiket meg i øret engang, mens han hvisket grisete kommentarer om kroppen min. En annen tok meg på låret flere ganger under turen. En tredje fiklet med mobilen og vinglet over hele veibanen. Så har vi en som brukte hele turen på å klage på sin ene (det er bare en her) iranske kollega og hvor kjipt det var at de hadde tillatt sånne «svartinger» som attpåtil lukter vondt (aldri merket vond lukt fra vedkommende) og få løyve i hans distrikt. I tillegg har de et veldig løst forhold til den taushetsplikten de faktisk har. En gang ringte jeg midt på natten og ba om å bli kjørt til legevakten fordi jeg datt ned trappen og hadde et dypt kutt i beinet. Dagen etter fikk jeg en bekymret telefon fra min far som hadde hørt at jeg hadde vært full og ruset og havnet i slåsskamp. Hvilket jeg jo ikke hadde, men uansett skal ikke taxisjåfører snakke om navngitte kunder i det hele tatt! Ærlig talt er det haugevis av grunner til å melde fra, spesielt når de er nærgående og ubehagelige. Taxisjåfører har som alle andre yrkesgrupper retningslinjer å forholde seg til. De skal ikke legge an på kundene, eller opptre ubehagelig, de har taushetsplikt og de skal kjøre som folk. Anonymkode: 45d82...52e 3
Luckiness Skrevet 5. august 2018 #33 Skrevet 5. august 2018 Ville sendt en Mail til taxiselskapet. Informer i hvilket tidsrom du tok taxi og taxinr eller hva det heter. Står på kvittering evt på SMS/app om du bestilte via nettet. Mener det også står under transaksjon i nettbank. Det er ikke greit at en taxisjåfør bruker sitt yrke for å legge an på folk. De skal være profesjonell. Ser noen skriver at taxisjåfører selv blir lagt sn på ofte. Dette skjer nok. Men da må de levere avvik (feks innunder trakassering) om dette til arbeidsgiver og arbeidsgiver må bidra til å finne metoder for å unngå dette. 3
Suits Skrevet 5. august 2018 #34 Skrevet 5. august 2018 4 minutter siden, Luckiness skrev: Ville sendt en Mail til taxiselskapet. Informer i hvilket tidsrom du tok taxi og taxinr eller hva det heter. Står på kvittering evt på SMS/app om du bestilte via nettet. Mener det også står under transaksjon i nettbank. Det er ikke greit at en taxisjåfør bruker sitt yrke for å legge an på folk. De skal være profesjonell. Ser noen skriver at taxisjåfører selv blir lagt sn på ofte. Dette skjer nok. Men da må de levere avvik (feks innunder trakassering) om dette til arbeidsgiver og arbeidsgiver må bidra til å finne metoder for å unngå dette. Riktig. Og til de trolleguttene som tror at dette er akseptabel oppførsel: Med mindre arbeidsgiver har helt ræva retningslinjerog opplæring, så kvalifiserer forholdet til en advarsel. Ett eller to lignende tilfeller til, så står denne sjåføren på gata uten arbeid. Er dere villig til å risikere jobben for å hevde retten til å plage damer, eller er dere bare tøffe som anonyme bak tastaturet? 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #35 Skrevet 5. august 2018 12 minutter siden, Suits skrev: Riktig. Og til de trolleguttene som tror at dette er akseptabel oppførsel: Med mindre arbeidsgiver har helt ræva retningslinjerog opplæring, så kvalifiserer forholdet til en advarsel. Ett eller to lignende tilfeller til, så står denne sjåføren på gata uten arbeid. Er dere villig til å risikere jobben for å hevde retten til å plage damer, eller er dere bare tøffe som anonyme bak tastaturet? her skal vi faktisk gjøre så en person mister jobben og ikke kan forsørge seg selv mer? kun fordi han ga inntrykk av at han likte ei dame. dere som skriver her har virkelig et glorifisert bilde av dere selv og hadde fortjent et møte med den virkelige verden. og nei jeg er ikke gutt/mann, men jeg får mer og mer sympati med den mannlige rase Anonymkode: 40329...c48
Suits Skrevet 5. august 2018 #36 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: her skal vi faktisk gjøre så en person mister jobben og ikke kan forsørge seg selv mer? kun fordi han ga inntrykk av at han likte ei dame. dere som skriver her har virkelig et glorifisert bilde av dere selv og hadde fortjent et møte med den virkelige verden. og nei jeg er ikke gutt/mann, men jeg får mer og mer sympati med den mannlige rase Anonymkode: 40329...c48 Jeg skrev nettopp at det ikke ville skje den første gangen i et slikt tilfelle. Et hovedpoeng her er hva man skal kunne forvente av de som driver offentlig transport. Jeg, og samfunnet for øvrig vil jeg tro, forventer nok noe annet enn det du forventer av standard kundebehandling i denne bransjen. Dette dreier seg ikke om sjekking på et vors. Og ja, jeg befinner meg absolutt i den virkelige verden. Deler av temaet som tas opp her er faktisk delvis min verden deler av arbeidsdagen. I dette tilfellet kommer du derfor ikke så langt med billige hersketeknikker - som å prøve å utdefinere meg fra «det virkelige liv». Sorry. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #37 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, Suits skrev: Jeg skrev nettopp at det ikke ville skje den første gangen i et slikt tilfelle. Et hovedpoeng her er hva man skal kunne forvente av de som driver offentlig transport. Jeg, og samfunnet for øvrig vil jeg tro, forventer nok noe annet enn det du forventer av standard kundebehandling i denne bransjen. Dette dreier seg ikke om sjekking på et vors. Og ja, jeg befinner meg absolutt i den virkelige verden. Deler av temaet som tas opp her er faktisk delvis min verden deler av arbeidsdagen. I dette tilfellet kommer du derfor ikke så langt med billige hersketeknikker - som å prøve å utdefinere meg fra «det virkelige liv». Sorry. men han har jo ikke gjort noe galt! han ga kun uttrykk for at han likte henne og det skjedde ikke noe mer, hva er problemet? Anonymkode: 40329...c48
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #38 Skrevet 5. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: her skal vi faktisk gjøre så en person mister jobben og ikke kan forsørge seg selv mer? kun fordi han ga inntrykk av at han likte ei dame. dere som skriver her har virkelig et glorifisert bilde av dere selv og hadde fortjent et møte med den virkelige verden. og nei jeg er ikke gutt/mann, men jeg får mer og mer sympati med den mannlige rase Anonymkode: 40329...c48 Den virkelige verden? Jeg har ikke lov til å sjekke opp kunder på min arbeidsplass, den jeg har «i den virkelige verden», virkelig ikke noe problem å følge den regelen. De som ikke evner å følge reglene på min arbeidsplass vil også få advarsler, og til slutt sparken hvis de ikke skjerper seg. Det er forøvrig på ingen måte noe problem å la være å sjekke opp noen når jeg jobber, jeg har fritid jeg kan bruke til sånt. Hva som er galt og ikke i en slik situasjon er faktisk opp til kunden, det er derfor det finnes regler og retningslinjer. Det meste oppleves mye mer ubehagelig når man er alene i en taxi midt på natten med en vilt fremmed, ofte en del eldre person, enn på en fest med mange mennesker rundt og alle muligheter til å trekke seg bort fra personen. Greit at du ikke opplever det sånn, men for de fleste vil det være ubehagelig. Det faktum at det dessuten ikke er greit for arbeidsgiveren (taxiselskapet) burde faktisk gi deg et lite hint om at det ikke er så OK som du virker til å tro. Anonymkode: 45d82...52e 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #39 Skrevet 5. august 2018 og hvorfor sette seg foran hvis man ikke innerst inne liker oppmerksomheten ? hehe kanskje ts var helt med men angret i dag? Anonymkode: 40329...c48
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #40 Skrevet 5. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette normalt? Satt bak i taxi og han ba meg flytte frem.. For å snakke med han. Spurte om jeg hadde kjæreste mm. Han sa jeg kunne få rabatter hos han!? Når jeg gikk av ville han ha en klem. Utenlandsk opprinnelse. Følte dette var litt ekkelt. Anonymkode: 5a46c...509 Opplevd det samme selv. Han befølte meg på låret mens han tok seg på pikken og fortalte at den var veldig stor og at han elsket å slikke norsk fitte. De var best. Æsj! Jeg ble redd!:( Anonymkode: 78bc7...b18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå