AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Er dette normalt? Satt bak i taxi og han ba meg flytte frem.. For å snakke med han. Spurte om jeg hadde kjæreste mm. Han sa jeg kunne få rabatter hos han!? Når jeg gikk av ville han ha en klem. Utenlandsk opprinnelse. Følte dette var litt ekkelt. Anonymkode: 5a46c...509
Almond Skrevet 5. august 2018 #2 Skrevet 5. august 2018 Send en Mail til selskapet han jobber for! Dette er ikke greit og selskapene ønsker å få slike tilbakemeldinger asap 13
Hjärtat Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 Har du noen som helst tro på at dette er normalt? 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 Er det virkelig sånn verden har blitt? Man kan ikke lenger bli sjekket opp av en fyr uten at man skal sutre om det på KG og bli anbefalt å melde i fra til arbeidsgiveren hans? Krisemaksimering med en gang! Anonymkode: 40329...c48 4
Almond Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig sånn verden har blitt? Man kan ikke lenger bli sjekket opp av en fyr uten at man skal sutre om det på KG og bli anbefalt å melde i fra til arbeidsgiveren hans? Krisemaksimering med en gang! Anonymkode: 40329...c48 Ja faktisk når retningslinjene hans fra arbeidsgiver tilsier at dette ikke er greit/tillatt. Dersom en person, uavhengig kjønn, opplever det som svært ubehagelig så er det rett og slett ikke en enkel «å bli sjekket opp» 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig sånn verden har blitt? Man kan ikke lenger bli sjekket opp av en fyr uten at man skal sutre om det på KG og bli anbefalt å melde i fra til arbeidsgiveren hans? Krisemaksimering med en gang! Anonymkode: 40329...c48 Du sjekker ikke opp fulle folk i jobben din. Tviler på sjefen synes det er greit Anonymkode: 5a46c...509 2
Suits Skrevet 5. august 2018 #7 Skrevet 5. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig sånn verden har blitt? Man kan ikke lenger bli sjekket opp av en fyr uten at man skal sutre om det på KG og bli anbefalt å melde i fra til arbeidsgiveren hans? Krisemaksimering med en gang! Anonymkode: 40329...c48 Dette er ikke greit i det hele tatt. Hun tar et offentlig transportmiddel, alene med en fremmed mannsperson som har en eneste fordømt jobb, nemlig å få henne trygt og effektivt dit hun skal. TS bør melde fra til taxiselskapet og bymiljøetaten som gir drosjeløyver (hvis det er i Oslo - andre steder er det fylkeskommunen). Denne gangen var det en oppegående 29-åring som satte seg inn i drosjen. Neste gang er det en full 18-åring. 11
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #8 Skrevet 5. august 2018 5 minutter siden, Almond skrev: Ja faktisk når retningslinjene hans fra arbeidsgiver tilsier at dette ikke er greit/tillatt. Dersom en person, uavhengig kjønn, opplever det som svært ubehagelig så er det rett og slett ikke en enkel «å bli sjekket opp» hvis man opplever dette som ubehagelig har man vel et ansvar om å si ifra om dette selv.. ikke sutre på nettet dagen etter. ta det som et kompliment at fyren likte deg, si takk men nei takk og gå videre i livet. ikke lag så mye drama ut av alt!! Anonymkode: 40329...c48 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #9 Skrevet 5. august 2018 Har skjedd med meg! Han hadde utenlandsk opprinnelse. Han fortalte meg at han hadde en sønn... og en kone tror jeg. Spurte meg om jeg hadde kjæreste. Jeg rakk ikke å tenke, og svarte at jeg var singel. Han ville at vi skulle utveksle nummer, og han ville kjøre meg gratis hvis vi tok kontakt. 😖 Hele greia var creepy. Etter den hendelsen, hører jeg på musikk med ørepropper for å slippe å snakke mye med sjåføren når jeg skal ta taxi. Anonymkode: c1e69...69d 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #10 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, Suits skrev: Dette er ikke greit i det hele tatt. Hun tar et offentlig transportmiddel, alene med en fremmed mannsperson som har en eneste fordømt jobb, nemlig å få henne trygt og effektivt dit hun skal. TS bør melde fra til taxiselskapet og bymiljøetaten som gir drosjeløyver (hvis det er i Oslo - andre steder er det fylkeskommunen). Denne gangen var det en oppegående 29-åring som satte seg inn i drosjen. Neste gang er det en full 18-åring. han gjorde jo ikke noe galt.. han ga uttrykk for at han likte henne men hun ga ikke noe inntrykk tilbake og ingenting skjedde. Anonymkode: 40329...c48 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #11 Skrevet 5. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig sånn verden har blitt? Man kan ikke lenger bli sjekket opp av en fyr uten at man skal sutre om det på KG og bli anbefalt å melde i fra til arbeidsgiveren hans? Krisemaksimering med en gang! Anonymkode: 40329...c48 Dette er IKKE sjekking. "Du kan få rabatt hos meg". Tenk om TS ikke hadde vært en voksen kvinne på 29, men heller en usikker og uerfaren jente på 18? Hva om hun var redd for å provosere han ved å si nei. Hva om hun ble redd han skulle gjør noe verre om hun ikke sa ja til å suge han? Hva skal hun anmmelde? En usikker 17-åring vil helst glemme, ikke studere finjuss på politistasjonen. Dette skjer hver dag. Men det er rasisme å snakke om det. Anonymkode: ca5af...811 3
Suits Skrevet 5. august 2018 #12 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: han gjorde jo ikke noe galt.. han ga uttrykk for at han likte henne men hun ga ikke noe inntrykk tilbake og ingenting skjedde. Anonymkode: 40329...c48 Når du har et offentlig drosjeløyve, forvalter du samfunnets tillit. Når du ber en kvinnelig passasjer om å sette seg i forsetet, samtidig med at du mer enn indikerer at du liker henne, så har du faktisk gått over en grense. Ingen som tar offentlig transport skal være bekymret for hva som er sjåførens hensikt. Det er mange som har yrker der vi må legge bånd på oss i møte med andre mennesker. Hvis ikke taxisjåførene klarer det, må de finne seg noe annet å gjøre. 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #13 Skrevet 5. august 2018 jeez kanskje dere heller skal holde dere hjemme, så stakkarslige og ømfintlige dere er🙄 Det var ingen som tvang henne over i forsetet, og når det gjelder sjåførens hensikt er det vel ikke en slem/vond/gal ting å gi inntrykk av at man liker en person så lenge det ikke skjer noe mer.. såpass får man tåle hvis man skal ut i det offentlige rom Anonymkode: 40329...c48 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #14 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jeez kanskje dere heller skal holde dere hjemme, så stakkarslige og ømfintlige dere er🙄 Det var ingen som tvang henne over i forsetet, og når det gjelder sjåførens hensikt er det vel ikke en slem/vond/gal ting å gi inntrykk av at man liker en person så lenge det ikke skjer noe mer.. såpass får man tåle hvis man skal ut i det offentlige rom Anonymkode: 40329...c48 Nei, det er menn med forvaklet kvinnesyn som skal holde seg hjemme. Du er vel blant de som mener at jenter som plystret etter på gata burde være glad for komplimentet. Anonymkode: ca5af...811 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #15 Skrevet 5. august 2018 Hva med dere kvinnfolk som legger an på sjåføren da? Skjer oftere enn man skulle tro. Tilbyr seg på sølvfat for å få en gratis tur hjem eller litt rabatt... Dere hører ikke sjåfører klage og henge ut løssluppne norske damer på vei hjem fra byen. Skjer det andre veien er det rasistiske undertoner i tråden, damen gjorde aldri noe feil. Jo, du gjorde en stor feil-du satte deg foran og igangsatte en samtale med sjåføren. Skulle hold deg i baksetet og ikke sagt noe mer. Anonymkode: e5bf7...7e2 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #16 Skrevet 5. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er menn med forvaklet kvinnesyn som skal holde seg hjemme. Du er vel blant de som mener at jenter som plystret etter på gata burde være glad for komplimentet. Anonymkode: ca5af...811 ja hvorfor ikke sette litt mer pris på småtingene? det er jo et kompliment Anonymkode: 40329...c48
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #17 Skrevet 5. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja hvorfor ikke sette litt mer pris på småtingene? det er jo et kompliment Anonymkode: 40329...c48 Nei, det er ikke kompliment. Det er street harrasment og er ulovlig i blant annet Frankerike, og flere land er på vei. Anonymkode: ca5af...811 2
Gjest making.a.mess Skrevet 5. august 2018 #18 Skrevet 5. august 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig sånn verden har blitt? Man kan ikke lenger bli sjekket opp av en fyr uten at man skal sutre om det på KG og bli anbefalt å melde i fra til arbeidsgiveren hans? Krisemaksimering med en gang! Anonymkode: 40329...c48 Ikke krisemaksimering. Han manglet litt antenner og må ha visst at å be om klem er upassende i den situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #19 Skrevet 5. august 2018 2 minutter siden, making.a.mess skrev: Ikke krisemaksimering. Han manglet litt antenner og må ha visst at å be om klem er upassende i den situasjonen. njaa.. nå vet vi ikke hvilket inntrykk Ts har gitt han da. Anonymkode: 40329...c48
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #20 Skrevet 5. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke kompliment. Det er street harrasment og er ulovlig i blant annet Frankerike, og flere land er på vei. Anonymkode: ca5af...811 Ja verden har blitt et stusselig sted Anonymkode: 40329...c48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå