Gå til innhold

Hvordan vite dop noen bruker? Brukere eller pårørende søkes for råd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For min del er mine eldre søsken på dop, og den ene har mer eller mindre "Kjøpt" dop for å gi sånt til meg. 
Dette fordi jeg ser så "stakkarslig ut" uten noe "godt". 

I ettertanke, siden jeg aldri spurte om dette, har jeg vurdert det sånn at det søskene ønsket å gjøre meg avhengig. 
Jeg merket ingen forskjell fra normalen (er resistent mot dop), men føler meg betenkt over at denne personen omtrent har presset meg til dop, omtrent som personen ville at jeg skulle bli avhengig eller noe.
Det andre søskene mitt ble ufattelig sint på den som ga meg dop når de fant det ut. 
Jeg har ikke vært innom dop mer en 4-5 gangen, 3 av de var bare canabis røyking. Ikke akkurat noe dramatisk, og siden jeg ikke er interessert i dop, så har jeg ikke akkurat oppsøkt det igjen (foruten når folk presser på med sånt på fest og da er det alltid dette søskene mitt). Har ikke festet på noen år. 

Noe av tankene mine er hva slags dop mine søsken driver med.
Jeg vet om MDMA og Cannabis, og muligens meth (var noe blått på cannabisen en gang? og jeg er ikke akkurat dop ekspert). 
Det ene søskene mitt er noe ekstremt aggressiv, og denne personen røyker hele tiden cannabis og tar mdmda, men jeg er redd det er mer en mdma i bildet for denne personen, grunnen at personligheten har endret seg så ekstremt. Ja personen var sint av seg før, men er nå så ekstremt sint og ender i sloss kamp om personen mener de har rett. 
Selv det andre søskene er bekymret for utviklingen, og man vet jo ikke hva personen driver med. 

Hvordan vet man hva slags dop personen eventuelt tar? 
Ingen sprøyte sår, så antar det kan være andre ting man tar igjennom nese eller munn lik mdma. 

Hva slags farer er det med mdma? 
Har hørt at det er ganske trygg, men også hørt at folk dør av en syntetisk versjon av dette (noe jeg mistenker er mulig søskene mitt bruker, da de bor i en by kjent for syntetisk mdma som dreper folk). Har prøvd å lese litt online, men er ikke ekspert av meg. Så håper noen med erfaring kan hjelpe meg. 

Anonymkode: 024af...85e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En av tegnene er at hukommelsen virker svekket hos den personen som er storforbruker.
Så kan plutselig bli sint om de ga deg noe og sa du kunne ha den tingen, for så å klikke og slå etterpå fordi man hadde tatt noe de ga deg. 
Personen har gått mye ned i vekt, ser anorektisk ut. 
Aggresjon. Omtrent beskytter misbruket som om det skulle være normalt.
Flere venner har jeg hørt trekker seg unna fra å hjelpe fordi de vil ha et "godt" forhold til dette søskene mitt, tror de er redd for aggresjon.
Personlighetsmessig, utenom aggresjon, så har det vært endring i logikken til personen. 
Personen tenker ikke så klart som før, personen var veldig flink på diskusjoner, og var veldig smart før. Det fremstår som ekstrem faltring  på det mentale plan. Har hørt noen dop kan gi hull i hjernen (er det virkelig mulig?), så litt bekymret det kan være et sånt dop??? 

Anonymkode: 024af...85e

AnonymBruker
Skrevet

Blir vanskelig å si bare ut i fra informasjonen her, men kan i hvert fall si at meth ikke er blått i virkeligheten. :) Mye av det du nevner kan være bivirkninger av mye forskjellig narkotika, men en stor endring i personlighet kan også for eksempel være psykose utløst av misbruk. Igjen, det blir vanskelig å si.

Anonymkode: 5aacb...8c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...