Gå til innhold

Noen som vil fortelle om sitt enkle bryllup (vigsel og Thats it)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker da på den aller enkleste måten med vigsel med vitner og ikke stort mer.

Vi vurderer å gjøre dette. Ta med vitner, bli gift, spise middag og ikke mer.

Ønsker å høre erfaringer. Hvor, hjemme eller utenlands, hvor mange var dere, hva hadde dere på dere (brudekjole eller enklere variant?, dress eller vanlig jeans?), liten middag eller stor fest, osv.

Anonymkode: 7f949...acd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss på en ambassade i utlandet, kun vi to. Jeg hadde en enkel kremfarget kjole, mannen min dress. Ambassaden stilte med en vigsler og et vitne. Jeg var i forkant redd for at vielsen ikke skulle være hverken rørende eller høytidlig, men det var en nydelig vielse på tross av at det ikke var i en kirke. Viglseren leste et nydelig dikt, det var tent lys i rommet og var en veldig fin opplevelse. Vi hadde bestilt middag på restaurant og fikk et flott opplegg der. Vi valgte ikke å ha fest hjemme etterpå. For oss var det viktigst å bli gift, og vi ønsket hverken stort opplegg eller fest, og fikk på denne måten kombinert vielse med bryllupsreise, dette passet oss perfekt og jeg er veldig glad vi gjorde det så enkelt <3 

Anonymkode: 828be...ade

AnonymBruker
Skrevet

Giftet oss på tinghuset med kun forlovere. Etterpå dro vi ut til Oslo og spiste middag. Hadde en rockabilly inspirert brudekjole og mannen hadde skjorte, sort olabukse, bukseseler og sløyfe. Helt perfekt dag. Vi informerte familie og venner dagen etterpå.

Anonymkode: 7dafc...ff3

AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss på rådhuset hjemme. Jeg hadde en kort hvit kjole og blomsterkrans. Han hadde skjorte med slips. Vi viet oss med de aller nærmeste og gikk ut å spiste etterpå. Så hadde vi en suite for helgen. Kjempe fornøyd og akkurat slik vi ønsket at dagen skulle være. 

Anonymkode: 4d415...d3d

Skrevet (endret)

Vi giftet oss på Tinghuset i Oslo. Da Rådhuset ikke var åpent for det når vi giftet oss. Det var lys og friske blomster i lokalet. Stemningsfullt.

Tilstede var bare forlovere med partner. Så kom vi ut etterpå og der stod plutselig kolleger og venner gitt. Veldig koselig. Så gikk vi videre, bare med forlovere, til Grand Hotel.

grand_cafe.jpg?resize=563,353

52119_binary_9388_full_article.jpg

Spiste buffet. Det er ingen tvil om at Grand Café var mest kjent for den bugnende smørbrødbuffeten, og ett av de beste, i følge kjennere, var det med gravlaks og sennepssaus. Å få ta flere av disse har være grunn nok til å velge buffeten, også fordi man da kan sitte ekstra lenge. 

Vi valgte også Grand Café pga. dessertbuffeten, i overdådig stil med resten av lokalet. Her skulle du ha rutinert dessertmage for å fått plass til en smak av alt - men det var faktisk verdt å ligge i fosterstilling et par timer i etterkant for å gjøre nettopp det.

2406872.jpg

Etter dette tok vi litt bilder Ved Spikersuppa

2724511.jpg

Så dro vi hjem til hver vårt. Bare få måneder etterpå så lukket Grand Hotel dørene etter over 100 år i drift. Flott sted, enkelt og greit.

Jeg hadde brudekjole fra ebay til ca 400. Bestillte brudebukett, og til forloveren min, samt knappenål til brudgom og forlover på Mester Grønn på kjøpesenteret i nabolaget. Hadde da sittet på pinterest å laget album på hva jeg ville. Brudgommen hadde dress og slips.

(bilder er fra ebay/pinterest)

6E269CAA-9BB2-4DE2-8B2C-5C997B608702.thumb.jpeg.11dd663129521c6af6c7682339e5c8c0.jpeg

ee813d2feb9add7dca99f91f5b5558fa.jpg

2f56937d4c4773e0390c83f17e3a2773.jpg

Blomsten var tett og rund, men uten orkide

bebc37161936e8b391f6516b0679b809.jpg

Vi brukte en del penger på gifteringer.

IMG_0281.PNG.207fa49c0e91263a98f1bcaf47a196d1.PNG

VI tenker å ha en fest etter noe år. We Still Do, det er mer passende for oss. Jeg var høygravid på bryllupsdagen, og 18 måneder etterpå kom baby nummer to. Så det er hektisk. 

Mulig vi feirer i utlandet...Hmmmm

Endret av Wonders
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss alene på ambassade i utlandet. Jeg hadde en enkel, hvit kjole og mannen hadde dress. Ambassaden stilte med vitner og det var virkelig hyggelig. De hadde satt frem blomster og tent lys. Var mye mer høytidelig enn jeg så for meg. Etter vielsen tuslet vi litt rundt i byen og bare hygget oss. Vi hadde reservasjon på en fin restaurant samme kveld. 

Anonymkode: 2eab6...d47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i et veldig enkelt bryllup i fjor, hvor jeg var forlover. Var på tinghuset. Bruden hadde dyr kjole, og de dro rett derfra, til dyrt hotell. Forloverene fikk ikke middag en gang. Det ble ikke veldig varmt snakket om i familien.. Helt ok med enkelt bryllup, men hun sa rett ut at hun gadd ikke bruke penger på familie eller forlovere, det var hennes dag, så det så hun ikke poenget med. Må si at jeg ikke syns det er helt måten å gå frem på med et enkelt bryllup, selv om jeg ikke har noe i mot et enkelt bryllup.. 

Anonymkode: 31b7a...2ce

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i et veldig enkelt bryllup i fjor, hvor jeg var forlover. Var på tinghuset. Bruden hadde dyr kjole, og de dro rett derfra, til dyrt hotell. Forloverene fikk ikke middag en gang. Det ble ikke veldig varmt snakket om i familien.. Helt ok med enkelt bryllup, men hun sa rett ut at hun gadd ikke bruke penger på familie eller forlovere, det var hennes dag, så det så hun ikke poenget med. Må si at jeg ikke syns det er helt måten å gå frem på med et enkelt bryllup, selv om jeg ikke har noe i mot et enkelt bryllup.. 

Her tok hun ikke noe hensyn, det var dårlig gjort! Når fikk dere forlovere mat da???

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Wonders skrev:

Her tok hun ikke noe hensyn, det var dårlig gjort! Når fikk dere forlovere mat da???

Vi fikk ikke mat den dagen, men det ble gryterett med ris (som vi måtte hente fra kjelen selv) og salat dagen derpå, i en såkalt vennefest. Utenom det måtte vi ha med drikke selv, og et par av gjestene måtte stå å ta oppvasken, da bruden ikke ville ta den selv, og den skulle heller ikke bli stående. Merkelig opplegg.. 

Skrevet

Vi hadde et veldig enkelt, men veldig fint, bryllup. Vi giftet oss på tinghuset, med noen få venner tilstede. Deretter bar det hjem, hvor vi på forhånd hadde dekket langbord, og laget diverse retter som kunne lages i forkant. Vi hadde da åpent hus for venner som ville komme. Det ble fullt bord, og god stemning. Også noen spontane taler, men veldig uformelt og ledig. 

Vi hadde ikke gjort noen planer ut over middag, men det var strålende vær, og de fleste trakk ut på terrassen, hvor vi satt og hygget oss til sene kvelden. 

En fantastisk fin dag! 

Jeg hadde en enkel hvit brudekjole. Fikk den faktisk av min mann før han fridde. Stusset litt da, for jeg trodde han tenkte at den skulle brukes til vanlig fest, og hvit kjole, brudekjoleaktig... hva skulle jeg med den liksom? :)

Han har god smak og godt øye for hva jeg kler, så den var perfekt. :)

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk ikke mat den dagen, men det ble gryterett med ris (som vi måtte hente fra kjelen selv) og salat dagen derpå, i en såkalt vennefest. Utenom det måtte vi ha med drikke selv, og et par av gjestene måtte stå å ta oppvasken, da bruden ikke ville ta den selv, og den skulle heller ikke bli stående. Merkelig opplegg.. 

Dette virker veldig merkelig:klem:

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres mest ut som et gavesamlings-opplegg. Vil ikke spandere noe på noen, men alle må komme likevel...

Anonymkode: 64c0c...b43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...