AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Hei alle prøvere! Hvordan lever dere i lutealfasen, i forhold til mat og alkohol? Drikker dere/drikker ikke? Er dere mer forsiktig med ting enn ellers? Har et utdrikningslag og et bryllup i lutealfasene mine. Tenkte og ikke drikke. Ville ikke startet et svangerskap med bekymring for at jeg har vært på "fylla". Er jeg helt hønemor? Anonymkode: 94e6a...6cf
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #2 Skrevet 5. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei alle prøvere! Hvordan lever dere i lutealfasen, i forhold til mat og alkohol? Drikker dere/drikker ikke? Er dere mer forsiktig med ting enn ellers? Har et utdrikningslag og et bryllup i lutealfasene mine. Tenkte og ikke drikke. Ville ikke startet et svangerskap med bekymring for at jeg har vært på "fylla". Er jeg helt hønemor? Anonymkode: 94e6a...6cf Lever som normalt. Skal tidsnok leve uten spekeskinke, alkohol etc. Plutselig tar der lang tid før man er gravid og jeg tror det er viktig å prøve å leve så normalt som mulig i prøve prosessen. Hilsen 4 barns mamma Anonymkode: 2aaa1...83a 1
Febmamma Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 Lever som normalt frem t positiv test , jeg vært usikker på dette , men velger foreløpig å gjøre det sånn
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 Satt meg inn i kostholdsrådene, og hvorfor de var slik. Og modererte meg i prøvetiden med dette utgangspunktet. Herunder hva som også kan være skadelig under den første celledelingen. En fyllekule er unødvendig, og kan gi langtidsskader da det skjer mange kritiske prosesser de første dagene/ukene. Mat som kan inneholde listeria eller toxo vil være like fatalt før positiv test som etter, og er lett å unngå. Men når det gjelder for eksempel tungmetaller i fisk er det volum over tid som er skadelig. Altså noen små grep, som det heller ikke var feil å være godt innkjørt i den dagen testen var positiv. Anonymkode: 468e0...517 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Satt meg inn i kostholdsrådene, og hvorfor de var slik. Og modererte meg i prøvetiden med dette utgangspunktet. Herunder hva som også kan være skadelig under den første celledelingen. En fyllekule er unødvendig, og kan gi langtidsskader da det skjer mange kritiske prosesser de første dagene/ukene. Mat som kan inneholde listeria eller toxo vil være like fatalt før positiv test som etter, og er lett å unngå. Men når det gjelder for eksempel tungmetaller i fisk er det volum over tid som er skadelig. Altså noen små grep, som det heller ikke var feil å være godt innkjørt i den dagen testen var positiv. Anonymkode: 468e0...517 Dette er hysteri!!! Å si at alkohol før positiv test gir langtidskader🙄 Anonymkode: 2aaa1...83a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 Jeg ble gravid da jeg slappet av, tok meg en fest etter lang prøving. Så anbefaler på det sterkeste å prøve å leve så normalt som mulig😁 Anonymkode: 2aaa1...83a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #7 Skrevet 5. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er hysteri!!! Å si at alkohol før positiv test gir langtidskader🙄 Anonymkode: 2aaa1...83a Jeg må da få lov til å gjøre det som føltes riktig for meg. For meg gikk den grensen ved fyll. Men nå er jeg heller ikke avhengig av å drikke alkohol for å kose meg, så valget var heller ikke vanskelig. Anonymkode: 468e0...517 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #8 Skrevet 5. august 2018 Helsedirektoratets anbefaling er avhold, jf deres informasjonsbrosjyre om alkohol og graviditet; De fleste vet ikke at de er gravide før de sitter med en positiv test i hånden. Da er barnet allerede i ferd med å vokse og utvikle seg. For at du ikke skal forstyrre denne utviklingen, er det klokt å endre alkoholvanene allerede når dere planlegger barn. Og om langtidsskader, og når barnet er sårbart; Hjernen er særlig sårbar fordi den utvikler seg gjennom hele svangerskapet. Alkoholen kan skade celler og hemme danning av nye celler. Endringene i en hjerne kan være små, men de kan medføre at barnet mister noe av mulighetene det ellers hadde hatt. Barnet kan få lære- og konsentrasjonsvansker eller bli hyperaktivt. Anonymkode: 468e0...517 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #9 Skrevet 5. august 2018 Røyker og snuser ikke (aldri gjort), drikker ikke, begrenser kaffe/koffein, tar ikke smertestillende som kan påvirke, tar ikke andre legemidler som kan påvirke, fks betakaroten osv, spiser ikke matvarer som spekeskinke, salami... Veldig nøye på det. Tenker at dersom man prøver på barn og ønsker det nok så er man i stand til å holde seg unna i 2 uker 😊 fra mens til eggløsning spiser jeg det jeg ønsker. Anonymkode: b1c88...9f5 4
Gjest BethD Skrevet 5. august 2018 #10 Skrevet 5. august 2018 Vel... jeg har drukket så og si annenhver dag nesten i lutealfasen min med denne i magen, såååeeee... Heh! Sommeren og været har gjort sin innsats for å si det sånn... nektet å sitte å ikke drikke I TILFELLE det var noe der. Dessuten har jeg lest såpass mye at om det skjer noe galt så gjør det det uansett og mest sannsynlig ikke pga at jeg tok meg noen glass mellom EL og mens.. på doktoronline sto det at man ikke deler blod med noe som helst så tidig pg skulle det komme noe alkohol i kontakt med det så er det ytterst lite.. om det er sant aner jeg ikke men... uansett,hvor mange narkomane er det ikke som skyter kokain og verre ting å får «friske» barn... så jeg lever som normalt i lutealfasen
frk.Sanna Skrevet 5. august 2018 #11 Skrevet 5. august 2018 54 minutter siden, BethD skrev: Vel... jeg har drukket så og si annenhver dag nesten i lutealfasen min med denne i magen, såååeeee... Heh! Sommeren og været har gjort sin innsats for å si det sånn... nektet å sitte å ikke drikke I TILFELLE det var noe der. Dessuten har jeg lest såpass mye at om det skjer noe galt så gjør det det uansett og mest sannsynlig ikke pga at jeg tok meg noen glass mellom EL og mens.. på doktoronline sto det at man ikke deler blod med noe som helst så tidig pg skulle det komme noe alkohol i kontakt med det så er det ytterst lite.. om det er sant aner jeg ikke men... uansett,hvor mange narkomane er det ikke som skyter kokain og verre ting å får «friske» barn... så jeg lever som normalt i lutealfasen 🙏🏻😀 Drikker uansett ikke ekstreme mengder alkohol når jeg en sjelden gang drikker. Skal vi på fest og det er i lutefasen. Ja da drikker jeg med god samvittighet. Sist jeg ble gravid gikk det galt og jeg drakk ingenting. Gangen før der var jeg på fest og ble gravid og det gikk bra. Alt med måte!
pippip Skrevet 5. august 2018 #12 Skrevet 5. august 2018 De 2 første måndene med prøving spiste/drakk jeg som om jeg var gravid ukene før IKM. Men det gjør skuffelsen bare enda verre når mensen dukker opp. Nå har vi prøvd i 1,5 år og jeg orker ikke å holde på sånn. Det er ille nok å få håpet knust hver eneste måned om man ikke skal leve som om man er gravid halve tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #13 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Satt meg inn i kostholdsrådene, og hvorfor de var slik. Og modererte meg i prøvetiden med dette utgangspunktet. Herunder hva som også kan være skadelig under den første celledelingen. En fyllekule er unødvendig, og kan gi langtidsskader da det skjer mange kritiske prosesser de første dagene/ukene. Mat som kan inneholde listeria eller toxo vil være like fatalt før positiv test som etter, og er lett å unngå. Men når det gjelder for eksempel tungmetaller i fisk er det volum over tid som er skadelig. Altså noen små grep, som det heller ikke var feil å være godt innkjørt i den dagen testen var positiv. Anonymkode: 468e0...517 Dette er kun et godt råd om man har prøving som hobby. Lev som en metalt fungerende menneske i stedet. Anonymkode: 9fa09...0c5
Gjest BethD Skrevet 5. august 2018 #14 Skrevet 5. august 2018 7 minutter siden, frk.Sanna skrev: 🙏🏻😀 Drikker uansett ikke ekstreme mengder alkohol når jeg en sjelden gang drikker. Skal vi på fest og det er i lutefasen. Ja da drikker jeg med god samvittighet. Sist jeg ble gravid gikk det galt og jeg drakk ingenting. Gangen før der var jeg på fest og ble gravid og det gikk bra. Alt med måte! Nettopp... jeg orker ikke leve som gravid når jeg ikke er det,og så få mensen smelt i trynet og så har man sittet der å levd som gravid. Nei takk... så får folk bare si hva de syns om det, jeg bryr meg ikke så veldig
frk.Sanna Skrevet 5. august 2018 #15 Skrevet 5. august 2018 3 minutter siden, BethD skrev: Nettopp... jeg orker ikke leve som gravid når jeg ikke er det,og så få mensen smelt i trynet og så har man sittet der å levd som gravid. Nei takk... så får folk bare si hva de syns om det, jeg bryr meg ikke så veldig Jeg er helt enig med deg☺️ Jeg sto på konsert og hadde så lyst på en øl sist jeg var gravid. Da jeg kom hjem begynnte jeg å blø..
Gjest BethD Skrevet 5. august 2018 #16 Skrevet 5. august 2018 2 minutter siden, frk.Sanna skrev: Jeg er helt enig med deg☺️ Jeg sto på konsert og hadde så lyst på en øl sist jeg var gravid. Da jeg kom hjem begynnte jeg å blø.. Ikke sant !! Ting går galt uansett,om det er meningen at det skal gå galt... er det meningen at ting skal gå bra så gjør det det selv om du har kost deg med alkohol i tiden før positiv test. Trist å høre at du opplevde det
frk.Sanna Skrevet 5. august 2018 #17 Skrevet 5. august 2018 2 minutter siden, BethD skrev: Ikke sant !! Ting går galt uansett,om det er meningen at det skal gå galt... er det meningen at ting skal gå bra så gjør det det selv om du har kost deg med alkohol i tiden før positiv test. Trist å høre at du opplevde det Ikke sant!. Takk, det går fint og glad det skjedde såpass tidlig som i uke 6☺️
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #18 Skrevet 5. august 2018 Takk for svar alle sammen! Skjønner at det er mye delte meninger rundt dette. Det er jo såklart ikke noe fasitsvar på hvordan man bør gjøre det i fasen mot IKM. Man burde nok gjøre det som er best for seg selv. Men det er veldig moro og høre deres erfaringer og meninger rundt det! 😊 sist ble jeg gravid etter 4 måneder, hadde et kjempefint svangerskap, men bekymringene var store selvom. Derfor vet jeg med meg selv at om jeg hadde drukket før en eventuell positiv test, så hadde den bekymringen vært for stor for meg. Derfor blir jeg nok en av de som lever som gravid mellom EL og IKM. Er ikke veldig glad i alkohol heller, så det er ikke et veldig tungt valg. Så får jeg heller krysse fingrene for at det går like raskt denne gangen 🙏🏼 TS Anonymkode: 94e6a...6cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå