AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Dere som har skallfasetter, hvordan er prosessen? Tenker da på hvor lang tid det tar, hva som gjøres første tannlegetimen, hvor mange tannlegetimer man må gjennom osv. Setter stor pris på svar Anonymkode: 79cf8...c09 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere som har skallfasetter, hvordan er prosessen? Tenker da på hvor lang tid det tar, hva som gjøres første tannlegetimen, hvor mange tannlegetimer man må gjennom osv. Setter stor pris på svar Anonymkode: 79cf8...c09 Først slipes eventuelt tannen ned, så taes det et ekkelt avtrykk. Tannen midlertidig lages til slik at det ser ok ut i ventetiden på ny tann. Eventuelt rotfylles tannen, ta må du en eller to ekstra timer til tannlegen. Så må du til tannteknikkeren gormå ta ut farge på tannen, før tannlegen får tannen og setter drn på den gamle Er det tenner bak i munnen trenger du neppe til tannteknikkeren for å ta ut farge. Og alle tannleger sender heller ikke pasienten avsted. Anonymkode: 11c89...a28
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 Tusen takk for svar Slipes tennene ned første timen da, så får man på midlertidige fasetter der og da, eller? Hvor lang tid må man regne med at det tar derfra og til man får på de endelige fasettene? Jeg har normale tenner, men en del skadet emalje, så trenger bare å file ned for å tilpasse fasettene som skal på Anonymkode: 79cf8...c09
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar Slipes tennene ned første timen da, så får man på midlertidige fasetter der og da, eller? Hvor lang tid må man regne med at det tar derfra og til man får på de endelige fasettene? Jeg har normale tenner, men en del skadet emalje, så trenger bare å file ned for å tilpasse fasettene som skal på Anonymkode: 79cf8...c09 Skal du ha fasetter, så slipes tennene ned første gangen. Hvor lang tid det tar kommer litt an på tannteknikkeren. Skallfasetter skal gjerne brennes 4 - 5 ganger eller mer før de er ferdige. Så det tar sin tid, 7 - 10 dager har jeg ventet etter at tanntek ikkeren har tatt ut farge. Anonymkode: 11c89...a28
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 Takk igjen for svar, settes veldig pris på Men, om tennene files ned første timen får man vel på noen form for midlertidige fasetter, så man slipper å gå rundt med nedslipte tenner i påvente av permanente fasetter? Anonymkode: 79cf8...c09
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 Jeg var på konsultasjonstime først og da tok tannlegen ut riktig farge. Så fikk jeg time til nedslipning, og på den timen fikk jeg også satt på de midlertidige fasettene. Så tok det mellom tre uker og en måned før fasettene ble satt på. De midlertidige fasettene er av akryl og blir ekstremt lett misfarget, så du må passe på hva du spiser hvis du ikke vil gå rundt med mørkegrå tenner. Anonymkode: c1f9e...a32
Djungelvrål Skrevet 5. august 2018 #7 Skrevet 5. august 2018 Hva koster dette, 100 000-200 000 tusen??
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #8 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, Peonjenta skrev: Hva koster dette, 100 000-200 000 tusen?? Prisen er avhengig av antall tenner. Jeg har fått satt på en og en. Fra 10 - 20 tusen avhengig av om tannen må rotfylles og hvor i munnen tannen sitter. Anonymkode: 11c89...a28
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #9 Skrevet 5. august 2018 5 minutter siden, Peonjenta said: Hva koster dette, 100 000-200 000 tusen?? Jeg fikk mesteparten dekket fordi jeg har en medfødt feil som gjorde at jeg ikke utviklet skikkelig emalje på alle tennene. Betalte ca. 1000 kr per tann. Anonymkode: c1f9e...a32
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #10 Skrevet 5. august 2018 Betalte ca. 20 000 for mine porselensfasetter her i Oslo (mener jeg bestemt å huske i allefall). Det var for de fire fremste tennene oppe. Anonymkode: bccbe...9e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå