Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. og etter at det så ut til at gjerningsmennene skulle bli dømt ... slippes de nå fri.

Stakkars kvinne .. jeg er glad jeg bor i et land med hvertfall noe bedre rettssikkerhet.

Dagbladet

Endret overskriften i og med at den ikke var tydelig nok for noen

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Pakistan er gjennomsyret av korrupsjon, så egentlig så er det ikke så veldig overraskende.

Skrevet

Satt akkurat og leste om henne.. Utrolig tøff dame, rett og slett, men en påminnelse om at det skjer mye vondt mot kvinner rundt i verden fremdeles.

Skrevet

Jeg satt også akkurat og leste om henne.

Hun viser et mot og en vilje til å reise seg som jeg ikke har hørt om tidligere. Et eksempel for andre kvinner og undertrykte i den 3,dje verden.

Var også innom hjemmesiden hennes og så hun hadde en beskrivelse av hvordan vi kunne støtte arbeidet hennes. Desverre forstod ikke så mye av hvordan jeg kunne donere en slant til dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke uten grunn at Pakistan har den tvilsomme æren av å være landet det er verst for kvinner å leve i.

Skrevet

Stiller spørsmålstegn ved denne formuleringen

Ifølge nettsidene til Mai er ikke denne formen for straffereaksjon svært vanlig i Pakistan, men den er heller ikke ukjent.

Hvorfor ikke si at det rett og slett ikke er vanlig???

Forøvrig en barbarisk dom.

Ikke uten grunn at Pakistan har den tvilsomme æren av å være landet det er verst for kvinner å leve i.

Sier hvem?

Gjest Valhalla
Skrevet

Den er ikke så uvanlig heller Melk. Pakistan har områder man kan kalle usivilisert der styret ikke har så stor kontroll.

Skrevet
Den er ikke så uvanlig heller Melk. Pakistan har områder man kan kalle usivilisert der styret ikke har så stor kontroll.

Jeg vet det. Poenget mitt er at journalister bør være seg bevisst bruken av terminologi.

Ikke svært vanlig

Svært vanlig

Ikke uvanlig

Uvanlig

Vanlig

Ikke ukjent

...betyr vidt forskjellige ting. Såpass finesse bør journaliter ha at de bruker det som er rett.

At noe er ikke ukjent betyr sjelden at det er VANLIG. Det betyr at det er kjent at det forekommer.

At en straffeform er KJENT, er ikke det samme som at den er vanlig.

Skrevet

Om denne typen straff skjer i ca 300 tilfeller hvert år synes jeg den er horribel.

Enten dek er "kjent", "ikke ukjent", "vanlig" eller hva som helst.

TREHUNDRE TILFELLER HVERT ÅR.

Ofte med det resultat at kvinnene tar sitt eget liv i etterkant. Vi som bor i vestlige land har STORE problemer med å forstå at slike straffemetoder kan aksepteres.

Gjest Anonymous
Skrevet
Sier hvem?

FN og utallige Kvinneorganisasjner.

Skrevet

Og om det kun hadde skjedd ÈN gang så hadde det vært like jævlig. Fy faen - jeg blir :kvalm: når jeg leser slike historier.

Orker DU og sette deg inn i denne kvinnens sted - og ta inn over deg det som har skjedd? :cry:

Jeg orker hvertfall ikke.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvis man ser landet under ett så er kanskje ikke straffen direkte vanlig, byene er jo relativt moderne. Men dette er et stort problem ute på landsbygden og er en del av en videre undertrykkelse av kvinner. Dette æresbegrepet er vi jo kjent med, kanskje fordi de vi har tatt inn stort sett kommer fra landsbygden.

Gjest Anonymous
Skrevet

ja, så vet vi at mange menn kommer til Norge fra disse samfunnene på landsbygde i Pakistan.

de flete fra Pakistan som kommer til Norge kommer fra disse stedene. (landsbygden) Det er stor forskjell på de og andre fra Pakistan.

de kommer it som genforening og for å tvangsgiftes.

Skrevet

FN og utallige Kvinneorganisasjner.

Har du en link?

Er ikke kjent med noen slik oversikt. Er det noe de lager årlig a la verdens beste land å bo i?

Klarer bare ikke å forestille meg at Pakistan skal være verre enn Aghanistan og Saudi-Arabia (som jo gir kvinner MYE færre rettigheter), Somalia (der kun 20 % kan lese og man omskjæres og giftes bort svært tidlig), Kongo hvor tusenvis drepes og massevoldtas http://www.klassekampen.no/Arkivsamling/Ar...3/Juni/5/180262 , Sierra Leone som generelt er kåret til verdens verste land osv.

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg har også vanskelig for å tro at Pakistan er verst særlig i de mer moderne deler. Deler av Pakistan kan sammenlignes med Afghanistan da...

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du en link?

Er ikke kjent med noen slik oversikt. Er det noe de lager årlig a la verdens beste land å bo i?

Klarer bare ikke å forestille meg at Pakistan skal være verre enn Aghanistan og Saudi-Arabia

Grunnen til at Pakistan topper listen er pga. all volden kvinner utsettes for. Skriv in pakistan women hos Google og du finner haugevis med rapporter. Du kan gjøre det samme hos www.un.org via WomenWatch IANWGE.

Pakistan ble kåret til det verste landet for kvinner i 1999, jeg skal lete litt mer for å finne akkurat den rapporten.

Gjest Porselen
Skrevet

Hun må være et fantastisk sterkt menneske som klarer å komme styrket ut av en sånn opplevelse. Synes også det var positivt at hun ble støttet av imanen i den moskeen hun underviste i, med tanke på alt det vi leser om imaner og deres væremåte. Godt å se at det finnes lyspunkter der også.

Skrevet

Grunnen til at Pakistan topper listen er pga. all volden kvinner utsettes for. Skriv in pakistan women hos Google og du finner haugevis med rapporter. Du kan gjøre det samme hos www.un.org

Pakistan ble kåret til det verste landet for kvinner i 1999, jeg skal lete litt mer for å finne akkurat den rapporten.

Jeg tviler ikke på vold og undertrykking, jeg finner det bare underlig at det skal være det verste landet i hele verden for kvinner.

Har selv prøvd å søke på verste land + kvinner, men får bare opp andre land som jeg har nevnt ovenfor. Finner ingen generell altomfattende rapport fra FN.

Tar gjenre imot en link (er generelt interessert i slikt). Trenger ikke akkurat 1999 rapporten, tar gjerne en av de nyeste. Særlgi siden du sier at pakistan fremdeles er på bunn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Artikkelen om denne rapporten stod i KK også, noen som vet hvor det ligger KK artikler på nett?

Gjest gjesta
Skrevet

www.kk.no

Er ikke noe bedre i Norge akkuratt! Utrolig lave straffer. Blant annet en som fikk kun 120 dagers fengsel etter å ha kommet inn på en (8-år gammel) jente sitt soverom og befølt henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...