Gå til innhold

Snapper og meldinger om "nå gjør jeg ditt og datt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skal være bra selv-opphøyd, om man tror at verden ønsker å vite hva du gjør til enhver tid.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts, føler at du overtenker ting veldig mye. Snapchat er en veldig lavterskel plattform å sende bilder og dele "kjedelige" ting, det er ikke en plattform hvor du har lange dype samtaler om deg som person.

Kan ta meg og han jeg dater som eksempel, som bor ca en time unna hverandre: Vi snakker  sammen på messenger når vi ønsker å ha lengre samtaler eller har noe spesielt å prate om. Men det er jo ikke hver dag det er noe spesielt som skjer. De dagene sender vi bare litt "kjedelige" snaps til hverandre, helt hverdagslige ting som hva det ble til middag, ligger i sofaen og ser serie, er og bader osv. Jeg forventer ikke at han skal svare meg spesifikt på snappen, men får ofte snap tilbake om hva han driver med, enten med engang eller litt utover dagen når han faktisk gjør noe. Det er bare en hyggelig måte å inkludere hverandre litt i hva vi gjør, uten å skulle prate særlig rundt det. Og dersom vi har noe å fortelle eller vil prate med hverandre om, så tar vi det på messenger.

Ikke overtenk snap, det er ikke sikkert han kun sender disse til deg, men til mange på snapchatlista si. Ingen forventer svar på alle snappene man sender, man vil bare dele litt av hverdagen sin. Hvis han sender snap med "digg å endelig komme hjem fra jobb", så send snap tilbake med hva du driver med eller hvor du er. Er du ute og tar en øl, ta bilde av ølen og skriv "enda diggere med en etter-jobbpils", er du hjemme i sofaen, skriv "helt enig", er du på trening, send bilde av en vekt og "fikk litt ekstra energi etter jobb".  Altså, bare enkle eksempler, men det trenger ikke være vanskeligere enn det.

Anonymkode: 47540...af5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Måtte le litt for jeg kjente meg igjen :)Jeg er veldig dårlig på sånt. Blir ofte helt blankt.

Men jeg tror også at det handler om at jeg er redd for at den jeg skriver med skal synes at jeg er kjedelig eller teit. Jeg gjør ikke så forferdelig mye spennende i hverdagen egentlig.

Tror jeg kan lære noe av denne tråden siden jeg ofte ender opp med å skrive veldig lite. Jeg er også vant med fra det forrige forholdet mitt at han ikke var interessert i sånt småprat så jeg holdt det til et minimum, men det fungerer kanskje ikke like godt når man skal bli kjent :P

Anonymkode: 7d632...3c5

Dette høres ut som meg! Jeg blir helt blank! 

Lyser opp fordi jeg ser jeg har fått en melding med ham, men når jeg åpner den så blir jeg sånn "men hva skal jeg svare på dette da!?". Jeg er også redd for at han skal synes jeg er kjedelig eller teit. Men samtidig så bør en jo bare tenke at "Jeg er meg og hvis han ikke liker MEG så er det bra han finner det ut fortest mulig!". 

TS

Anonymkode: 4d5b2...00b

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

You're such a Miranda...

Anonymkode: a20a4...898

Huff, ja!!! :fnise: 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk så mange damer som hadde drept for et par snap i løpet av en dag, og så får du mange og syns det er kleint :ler: Det er så ironisk 

Anonymkode: e1167...da0

Ja, herlighet! :laugh: 

Jeg blir jo glad, sjekker telefonen ofte og blir glad når jeg hører noe, så åpner jeg dem og blir stresset og syns det er kleint fordi jeg ikke vet hva jeg skal svare. 

TS

Skrevet

Høres slitsomt ut etter en stund

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Gent82 skrev:

Høres slitsomt ut etter en stund

MEG, eller snapper og småprat om hva man gjør og småting?

TS

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk så mange damer som hadde drept for et par snap i løpet av en dag, og så får du mange og syns det er kleint :ler: Det er så ironisk 

Anonymkode: e1167...da0

Haha, tenkte akkurat det samme! Pleier alltid å være klagetråder på at damer aldri hører noe fra daten, ikke at de hører for mye 😄 

Anonymkode: 2bdf6...a1a

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, føler at du overtenker ting veldig mye. Snapchat er en veldig lavterskel plattform å sende bilder og dele "kjedelige" ting, det er ikke en plattform hvor du har lange dype samtaler om deg som person.

Kan ta meg og han jeg dater som eksempel, som bor ca en time unna hverandre: Vi snakker  sammen på messenger når vi ønsker å ha lengre samtaler eller har noe spesielt å prate om. Men det er jo ikke hver dag det er noe spesielt som skjer. De dagene sender vi bare litt "kjedelige" snaps til hverandre, helt hverdagslige ting som hva det ble til middag, ligger i sofaen og ser serie, er og bader osv. Jeg forventer ikke at han skal svare meg spesifikt på snappen, men får ofte snap tilbake om hva han driver med, enten med engang eller litt utover dagen når han faktisk gjør noe. Det er bare en hyggelig måte å inkludere hverandre litt i hva vi gjør, uten å skulle prate særlig rundt det. Og dersom vi har noe å fortelle eller vil prate med hverandre om, så tar vi det på messenger.

Ikke overtenk snap, det er ikke sikkert han kun sender disse til deg, men til mange på snapchatlista si. Ingen forventer svar på alle snappene man sender, man vil bare dele litt av hverdagen sin. Hvis han sender snap med "digg å endelig komme hjem fra jobb", så send snap tilbake med hva du driver med eller hvor du er. Er du ute og tar en øl, ta bilde av ølen og skriv "enda diggere med en etter-jobbpils", er du hjemme i sofaen, skriv "helt enig", er du på trening, send bilde av en vekt og "fikk litt ekstra energi etter jobb".  Altså, bare enkle eksempler, men det trenger ikke være vanskeligere enn det.

Den følelsen din stemmer på en prikk! Jeg sliter med tvangslidelse og jeg også en tendens til å falle inn i repeterende tanker og analyser og grublinger over ting som er nytt og usikker for meg. Så forteller jeg meg selv at "det betyr jo ikke så mye", men så fortsetter jeg å overtenke likevel. 

Takk for eksemplene dine! Når dere andre her skriver så ser det så lett ut, så åpenbart, men når jeg spør min egen hjerne blir det bare daft. 

Når du sier messenger mener du at dere snakker i telefonen? For jeg tenker at hvis vi skal ha lengre samtaler eller noe spesielt å prate om er det jo bedre å snakke enn å skrive vel? Jeg mente forresten ikke at jeg vil ha lange dype samtaler på snapchat, men at jeg er mer den typen som vil ha lange samtaler og som er dårlig på småprat, men jeg vil bli bedre på det da. 

TS

Skrevet

Har du forsøkt med en «det driter jeg i»?

Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MEG, eller snapper og småprat om hva man gjør og småting?

TS

Ikke du, men konstante snapper og meldinger. Det blir fort gammelt, blir det ikke? 

image.jpeg

Endret av Gent82
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dere har forskjellige personligheter. 

Har du tatt en Myers Briggs test før, TS? Der blir man testet for 4 kategorier der en av dem er hvordan man oppfatter verden, enten på en "sensing(S)" eller "intuitive(N)" måte. Du høres ut som en N og han en S. Dette er den kategorien det er vanskeligst å være ulik en potensiell kjæreste. I tillegg er det kjipt for N-er da omtrent 75% av alle mennesker er S og resten N, noe som snevrer inn utvalget vårt betraktelig. 

Dette er selvsagt en grov inndeling da de fleste kan være litt av begge deler, men det kan være greit å ha i bakhodet. Testene finnes gratis på nettet, "16 personalities" er vel den mest kjente. 

Anonymkode: 114b9...0b8

Skrevet

Litt av poenget med Snap er vel at man ikke må svare!! 

Jenter kan med fordel være litt mindre analytiske iblant.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Den følelsen din stemmer på en prikk! Jeg sliter med tvangslidelse og jeg også en tendens til å falle inn i repeterende tanker og analyser og grublinger over ting som er nytt og usikker for meg. Så forteller jeg meg selv at "det betyr jo ikke så mye", men så fortsetter jeg å overtenke likevel. 

Takk for eksemplene dine! Når dere andre her skriver så ser det så lett ut, så åpenbart, men når jeg spør min egen hjerne blir det bare daft. 

Når du sier messenger mener du at dere snakker i telefonen? For jeg tenker at hvis vi skal ha lengre samtaler eller noe spesielt å prate om er det jo bedre å snakke enn å skrive vel? Jeg mente forresten ikke at jeg vil ha lange dype samtaler på snapchat, men at jeg er mer den typen som vil ha lange samtaler og som er dårlig på småprat, men jeg vil bli bedre på det da. 

TS

Med messenger mener jeg Facebook- messenger, altså chatteappen til messenger. Jeg kommuniserer som regel med folk der, men det fins jo andre steder å snakke sammen på. Jeg er ikke veldig fan av å snakke i telefon, skal vi snakke sammen foretrekker jeg at vi møtes personlig. Så da går det mest i chatting på messenger, eller små hyggelige snaps i løpet av dagen :)

AnonymBruker
Skrevet

Er helt lik deg TS, pleier bare å åpne og ignorere mens jeg håper at det skal stoppe. :P
Nå er jeg i forhold da, så dette er liksom venner av meg som gjør. For å være ærlig så driter jeg i hva de spiser til middag, hvor de parkerte når de hentet kidden i barnehagen eller hvilke sko de har på jobben.

Anonymkode: 9a513...bce

AnonymBruker
Skrevet

JEG ER HELT LIK DEG, TS! Føler all respons bare blir lame, særlig når jeg selv ikke har behov for å dele det jeg gjør. Enten redd for at det oppfattes som skrytete eller teit og kjedelig, å ha gutter på snap er en struggle. Håper noen ber for sånne som oss!

Anonymkode: ab6aa...fc3

AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg mistet interessen av. Drit i å dele dagen, nyt øyeblikket i stedet. Har snap som jeg aldri bruker, er jo bare meningsløst pjatt jeg får uansett 😅

Anonymkode: 3b6f5...e95

• Liker 1
Skrevet
On 8/4/2018 at 11:05 PM, AnonymBruker said:

F.eks er han på ferie og sender "nå skal vi kjøre gokart", hva skal jeg svare da? Kos deg! Og så 2 timer senere skriver han kanskje "nå skal vi ut på byen", og hva svarer jeg da? Kos deg? 

TS

Haha høres ut som en 12\13åring han der.... ingen voksne normalt utvikla som holder på sånt.

Det du bør svare er:

HAN: "nå skal vi kjøre gokart"

DU: "Husk hjelmen nå da gutten min"

HAN: "nå skal vi ut på byen"

DU: "må du huske at siste buss går kl:23"

Så får du se hvor han er i hodet, og aller mest om han har selvinnsikt nok til se barnet i seg selv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker heller når det blir for mye av den type meningsløs informasjon, og iallfall ikke når det blir for mye av "hva driver du med da?". Jeg ser ikke alltid poenget eller får noe særlig ut av det. Har du ikke noe interessant å melde, så ikke meld liksom. Driver menn på sånn helt i starten så kan jeg miste interessen.

Nå blir jeg jo selvsagt litt annerledes når jeg er veldig forelsket, da liker man jo å høre fra den andre personen nesten uansett hva de har å si. Det viser jo også bare at de tenker på deg :) Men det holder jo med noen få meldinger her og der, og så bør de helst være litt morsomme/interessante/relevante i min mening. Jeg blåser jo i hva han spiser til middag, for min del så sender man ikke meningsløs informasjon av den typen uten at det er noe ekstra ved det, enten det er humor eller en eller annen felles greie. 

Du er redd for å virke kjedelig når du svarer, men det er jo han som sender kjedelige beskjeder. For oss som ikke er vant med den kommunikasjonsformen på snap så føler vi at vi må komme med et utrolig artig, flørtende, kløktig eller interessant svar for hver eneste "hva driver du med da". Men det er jo åpenbart ikke veldig viktig for han å være interessant eller underholde på hver eneste snap, så da er det vel heller ikke viktig for han å få noe utrolig interessant tilbake hver gang. Det holder sikkert med f.eks. en smiley og kos deg eller et bilde av hva du gjør, uansett hvor utrolig kjedelig du synes det måtte være. 

Anonymkode: e8a5d...d6a

Skrevet (endret)
På 4.8.2018 den 23.03, AnonymBruker skrev:

Hva svarer man egentlig på sånt? 

Jeg tenker på ham jeg dater nesten hele dagen. Jeg savner ham. Gleder meg til å treffe ham igjen. Liker å snakke med ham på telefonen. Men når vi ikke er sammen, når vi ikke snakkes, og når vi ikke har noe spesielt å fortelle hverandre så forstår jeg ikke helt disse småmeldingene med gjøremål. Jeg forstår "jeg savner deg" eller "haha, nå skjedde det og det og da tenkte jeg på deg", jeg skjønner flørting. Men ikke sånne "hva gjør du på?". Hva er det meningen man skal svare på dem? Er dette fullstendig normalt blant alle? 

Jeg er 26 år og har ikke særlig erfaring med forhold. Men jeg merker at jeg blir litt matt av meldinger som "ble xx til middag i dag", eller spørsmål om hva jeg gjør på når jeg kanskje bare gjør noe så kjedelig som å sitte i senga og se en serie. Er ikke det bare kjedelig å dele? Jeg aner ikke!

Det er slitsomt med slikt fra folk jeg ikke er særlig interessert i eller bryr meg om,  men fra typ en kjæreste/bestevenn så syns jeg det er fint og hyggelig at jeg blir inkludert. Jeg trenger dog ikke bombarderes og felles snap-er syns jeg bare er irriterende. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2018 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Det ser så selvfølgelig ut når du skriver det her. Men jeg blir bare sånn "åja, hva skal jeg med den informasjonen?". Betyr det at jeg ikke er interessert? Og så får jeg helt jernteppe og synes det er kleint å skrive "kos deg", "nam" uten noe mer. At jeg er den kjedelige som bare svarer "nam" f.eks. 

Jeg tenker sånn at jeg antar jo at man går ut og spiser middag og ut på byen når man er på ferie. Jeg antar at man gamer eller ser serie når man er hjemme og ikke har aktiviteter. Dette vet man jo, hvorfor skal vi dele det? Er jeg helt sær?

ts

Enig med Deg. Hater selv også de spørsmålene "hva driver du med" kl. 21.30. Det har da f@en ikke du noe med, har jeg så lyst til å skrive. Hva forventer dem at jeg skal svare, jeg sitter på do? Jeg skriver med deg? 

Anonymkode: 9785a...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...