AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #21 Skrevet 6. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 18-20.000????? tuller du? Anonymkode: eea15...b00 Du har jo i praksis en fulltidsansatt. Så dette dekker lønn, arbeidsgiveravgift, forsikring og feriepenger. Anonymkode: 24320...458
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #22 Skrevet 6. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Som de andre sier, en au pair dekker ikke det behovet dere har for barnepass, for en au pair har ikke lov til å jobbe så mye hver dag som dere trenger. Dere må finne en annen løsning. Jeg vet det er amerikanere som har misbrukt ordningen og brukt det som barnepass 10+ timer per dag (min venninne var en sånn au pair i USA), men det er ikke sånn det skal fungere, og dere får trøbbel hvis au pairen rapporterer det inn. Anonymkode: 9f25f...56f Jeg jobba som aupair i USA, og det var ikke noen regler der om at vi ikke kunne jobbe 10 timers dager. Det gjorde jeg to dager i uka, og kortere dager de andre dagene. I USA kan aupirene jobbe 45 timer i uka, og det er mindre begrensninger enn i Europa/Norge. Blir feil å si at det er utnyttelse med 10 timer i USA når det faktisk er lov der. Det var regler på at vi hadde rett på fri minst en dag i uka eller noe i den dur, så det var ikke helt anarki. Jeg stortrivdes der. Anonymkode: cd115...a38
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #23 Skrevet 6. august 2018 Vår aupair lå med mannen min (og han er ikke uskyldig i det, men lå med en superflott dame) og hun var bare så søt og fin da hun ble med i den der au pair greia! Jeg trodde ikke min mann var en av de som lot seg friste ettersom vi er et av de øverste par av Oslo-sosieten. Men her er jeg. Med en mann som ble fristet av at det var en kvinne til i vårt hjem. Det var ikke bare jeg som var her i vårt hjem, og au pairen utnyttet det. Hun og mannen min hadde nok lyst på hverandre, men de tenkte ikke på konsekvensene. Anonymkode: 98200...599
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #24 Skrevet 6. august 2018 Det har dessverre vært noen som utnytter au pair ordningen. En stygg sak kom opp i retten i 2013, da ett Bærumspar ble beskyldt for å utnytte to filippinske aupairer til å jobbe over 90 timer i uka. Jeg er ikke flink med data, så vet ikke om jeg kan få lagt ved link, men prøver. Niks, jeg klarte det ikke... Anonymkode: 4d201...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #25 Skrevet 6. august 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår aupair lå med mannen min (og han er ikke uskyldig i det, men lå med en superflott dame) og hun var bare så søt og fin da hun ble med i den der au pair greia! Jeg trodde ikke min mann var en av de som lot seg friste ettersom vi er et av de øverste par av Oslo-sosieten. Men her er jeg. Med en mann som ble fristet av at det var en kvinne til i vårt hjem. Det var ikke bare jeg som var her i vårt hjem, og au pairen utnyttet det. Hun og mannen min hadde nok lyst på hverandre, men de tenkte ikke på konsekvensene. Anonymkode: 98200...599 😂 En sosietet hadde først og fremst klart å stave og bøye ordet riktig. Og neppe hatt tid til å henge på KG. Better luck next time. Anonymkode: 8b3c0...a24 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #26 Skrevet 6. august 2018 På 4.8.2018 den 23.59, AnonymBruker skrev: Hva i all verden bruker dere au pairen til da, om hun ikke skal passe barna? Avlaste deg med mannens behov kanskje? Vet det er mange au pairer som blir misbrukt av mannen i huset, og brukes som elskerinne. Anonymkode: 98200...599 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår aupair lå med mannen min (og han er ikke uskyldig i det, men lå med en superflott dame) og hun var bare så søt og fin da hun ble med i den der au pair greia! Jeg trodde ikke min mann var en av de som lot seg friste ettersom vi er et av de øverste par av Oslo-sosieten. Men her er jeg. Med en mann som ble fristet av at det var en kvinne til i vårt hjem. Det var ikke bare jeg som var her i vårt hjem, og au pairen utnyttet det. Hun og mannen min hadde nok lyst på hverandre, men de tenkte ikke på konsekvensene. Anonymkode: 98200...599 Det er tydelig at du har blitt såret, og overfører disse følelsene til AuPair ordningen. Men heldigvis er de aller færreste menn slik. Og jeg håper deres tidligere AuPair får den hjelpen hun trenger etter å ha blitt misbrukt av mannen din. (eventuelt bør du ikke bruke samme bruker når du ikke får nok oppmerksomhet for første "sur, besk og bitter" innlegget du lager i en tråd) Anonymkode: 24320...458 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå