Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg var på første date med en utrolig trivelig mann tidligere i uken. Ingen pinlige øyeblikk, vi hadde masse å prate om og jeg følte at vi hadde kjent hverandre lenge, selv om vi begynte å prate for kun noe uker siden. 

Vi har hatt kontakt etter daten, og har avtalt å møtes igjen, men har ikke avtalt konkret dag enda. Trolig blir det i neste uke. Nå denne helgen er han opptatt i et arrangement med noen kompiser, derfor kunne vi ikke møttes igjen allerede denne helgen. 

Kommunikasjon og praten går så naturlig og lett, og det er det ikke mange ganger jeg har følt tidligere. Vi har masse til felles, like verdier og ønsker det samme i forhold til forhold / familie. Jeg trenger rett og slett noen hjelpsomme ord til å "roe" meg og ikke bli overivrig. Vi hadde kontakt i går, så pga arrangementet og respekt for kompisene så tar ikke jeg kontakt mer nå før jeg hører fra han. Jeg klør nesten i fingrene etter å prate med han 😂 Jeg må bare lære meg å være tålmodig 🙈😅 

Anonymkode: 4a6a5...271

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en lignende situasjon, dessverre ikke så positiv som din, men den kløinga ja.... 

Høres jo ut som dere har blitt godt kjent allerede. Det er lurt med litt pusterom, om det blir for intenst så kan det være off putting, men det virker det som du forstår. Prøv å finn på ting, legg fra deg mobilen litt, ring en venninne etc. Alt hjelper. 

Lykke til!

Anonymkode: a87d1...de2

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en lignende situasjon, dessverre ikke så positiv som din, men den kløinga ja.... 

Høres jo ut som dere har blitt godt kjent allerede. Det er lurt med litt pusterom, om det blir for intenst så kan det være off putting, men det virker det som du forstår. Prøv å finn på ting, legg fra deg mobilen litt, ring en venninne etc. Alt hjelper. 

Lykke til!

Anonymkode: a87d1...de2

Takk for svar !

Hva gjør at du tenker negativt om din situasjon? 

Jeg føler vi har blitt godt kjent ila kort tid, ja. Har pratet veldig mye, så da klør det jo i fingrene. Men, jeg tror på at man må ha frihet til å gjøre ting med venner uten å bli "mast på". Jeg forventer det samme selv; at jeg kan tilbringe tid med venner uten at det blir pes av det. Han er enig i det, så jeg må bare sette meg på hendene eller noe slikt 😂 Skulle egentlig ha vært med ei venninne i dag, men noe kom i veien fra hennes side så da gikk de planen i vasken. Da hadde jeg nok ikke hatt så skrivekløe for da hadde jeg vært opptatt med noe selv 🙈 

Kjenner jeg er fryktelig interessert i denne mannen, og føler det går begge veier. Så krysser fingrene for at vi møtes igjen til uken 🤞

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Der kom meldingen om at han ikke er interessert i å møtes igjen 😔 

Jeg lurer sånn på hva jeg gjør feil 😔 Noe gjør jeg jo tydeligvis galt ... 

Ts  

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der kom meldingen om at han ikke er interessert i å møtes igjen 😔 

Jeg lurer sånn på hva jeg gjør feil 😔 Noe gjør jeg jo tydeligvis galt ... 

Ts  

Æsj, det suger.

Men iom. at dere bare har hatt EN date så er det vanskelig å si at du gjør "noe galt". Det er selvsagt mulig det er noe helt konkret, men det er like mulig at dere ikke er kompatible, eller mest sannsynlig, at han ikke føler på den store tiltrekningen.

Husk at det tross alt er bra du ikke har kastet bort mer tid eller følelser.

Anonymkode: accc6...a68

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, det suger.

Men iom. at dere bare har hatt EN date så er det vanskelig å si at du gjør "noe galt". Det er selvsagt mulig det er noe helt konkret, men det er like mulig at dere ikke er kompatible, eller mest sannsynlig, at han ikke føler på den store tiltrekningen.

Husk at det tross alt er bra du ikke har kastet bort mer tid eller følelser.

Takk!

Du har selvfølgelig helt rett. Det var bare en date. Hadde vært mye verre om dette kom etter 2 - 3 mnd.

Det er bare det at dette er fjerde daten jeg har vært på nå som har endt med en slik melding fra den andre parten ... Da tenker jeg at det er noe galt med meg ... 😢 

Ts

Skrevet

Jeg synes det er dårlig gjort å avtale en ny date også sende melding at man ikke er interessert å møte igjen. Du finner snart din Prince Charming 😊 Hvis du føler for det, så kan du spørre hvorfor han ikke er interessert å møtes igjen når dere hadde avtalt date nr 2.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Du har selvfølgelig helt rett. Det var bare en date. Hadde vært mye verre om dette kom etter 2 - 3 mnd.

Det er bare det at dette er fjerde daten jeg har vært på nå som har endt med en slik melding fra den andre parten ... Da tenker jeg at det er noe galt med meg ... 😢 

Ts

Har du vært veldig interessert i å møte alle disse mennene igjen? Eller har det vært litt slik at du vil "gi det en sjanse til", og så er det mest egoet som sliter med å bli dumpet først?

Spør fordi jeg har opplevd det samme selv, og da var det slik at vi hadde det hyggelig, men ikke var noen "sjelevenner" eller hadde megatiltrekning, og jeg tenkte at det hadde vært så fint om det funket. Så tok han beslutningen, og det sugde at han gjorde det, men jeg vet jo egentlig at det ikke var perfekt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Eplen skrev:

Jeg synes det er dårlig gjort å avtale en ny date også sende melding at man ikke er interessert å møte igjen. Du finner snart din Prince Charming 😊 Hvis du føler for det, så kan du spørre hvorfor han ikke er interessert å møtes igjen når dere hadde avtalt date nr 2.

Takk ☺ 

Vi hadde avtalt å møtes igjen, ja. Hadde ikke spikret dag, det skulle vi ta like over helgen da han har vært opptatt hele helgen. 

Jeg bare svarte hyggelig på meldingen han sendte, noe a la "at det var i orden og takket for ærligheten". Tror ikke jeg sender noe mer nå. Men, det er gjerne noe å spørre om hvis dette skjer igjen. Noe det sikkert gjør 😔 Sorry om jeg er negativ akkurat nå ☹

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært veldig interessert i å møte alle disse mennene igjen? Eller har det vært litt slik at du vil "gi det en sjanse til", og så er det mest egoet som sliter med å bli dumpet først?

Spør fordi jeg har opplevd det samme selv, og da var det slik at vi hadde det hyggelig, men ikke var noen "sjelevenner" eller hadde megatiltrekning, og jeg tenkte at det hadde vært så fint om det funket. Så tok han beslutningen, og det sugde at han gjorde det, men jeg vet jo egentlig at det ikke var perfekt.

Skal jeg være ærlig så har jeg vært oppriktig interessert i å møte 2 av 4 igjen. En av dem hadde jeg nok takket nei til. En hadde jeg nok "gitt en sjanse" for det var en veldig bra person. Jeg går bare på dater med de jeg tror jeg ønsker å møte igjen. Man blir jo ikke kjent med en person etter bare 1 date? 🤔 Tiltrekkning kan vel også komme over tid, er derfor jeg synes det er så rart når man avviser etter kun en date. Men, dating 2018 forstår ikke jeg godt nok enda. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg være ærlig så har jeg vært oppriktig interessert i å møte 2 av 4 igjen. En av dem hadde jeg nok takket nei til. En hadde jeg nok "gitt en sjanse" for det var en veldig bra person. Jeg går bare på dater med de jeg tror jeg ønsker å møte igjen. Man blir jo ikke kjent med en person etter bare 1 date? 🤔 Tiltrekkning kan vel også komme over tid, er derfor jeg synes det er så rart når man avviser etter kun en date. Men, dating 2018 forstår ikke jeg godt nok enda. 

Ts 

Ja, jeg er enig. Satt i akkurat den situasjonen for en tid tilbake. Da sa han bare at han syntes jeg var kjempebra men tror ikke det ble oss. Og jeg forbannet meg over at ingen vil gi ting en sjanse. 

Nå er jeg derimot litt på "andre siden". Jeg har vært på to dater med en fyr (A), før han dro på sommerferie. Har er veltudannet, oppegående, bereist, ambisiøs og aktiv. Datene var utrolig hyggelige, vi lo masse, skravlet lenge, han var sympatisk og både litt frempå fysisk uten å gå over streken. Jeg gikk hjem og følte jeg hadde hatt en utrolig hyggelig kveld. Så reiste han på ferie i to uker, og vi har snakket minimalt. 

For ikke lenge siden dro jeg på en første date med en annen. Utpreget kjekk var han ikke, men så utrolig utadvendt og spennende. Proppfull av gode historier, kulturell og med interesser tilsvarende mine. Intelligent og morsom og litt "lett fra levra", en sånn type som ikke er redd for å være upassende og får åpnet meg litt (siden jeg kan være reservert). Han har invitert meg på date nummer to, og jeg merker at jeg gleder meg utrolig.

Nå har jeg fått melding fra A igjen og jeg merker hvor mye mer lunken jeg er - jeg har strengt tatt ikke savnet ham veldig, og når jeg ser dette i sammenheng ser jeg at han er litt mer "grunn" - han har ikke så mye dybde at jeg lengter etter å bli bedre kjent med ham. Jeg forutser at neste date blir omtrent som forrige. 

Poenget mitt er - folk har en ulik standard for hva en "god date" er. Mesteparten av Tinder-datene jeg har hatt har faktisk vært veldig hyggelige. Jeg er ganske streng når jeg filtrerer, og har god feeling på hvem som kan passe meg, og sannsynligvis kan like meg. Jeg anstrenger meg til mitt ytterste om å se best mulig ut, er en hyggelig samtalepartner og etter en del vin flyter alltid praten godt. Og jeg tenker på slutten av kvelden at det har vært hyggelig. Men ettersom tiden går ser man kanskje ting i et annet lys, du merker om du kjenner et direkte savn, om personen egentlig inspirerer til mer - fantaserer du mye om sex med vedkommende, dør du etter å vite mer? Eller ble det egentlig med en hyggelig kveld?

Så er det klart at standarder for en kjæreste også varierer. Datene jeg har hatt der ikke har klart å "lese" at vi ikke matcher har vært i perioder jeg har følt mye på at jeg burde hatt en kjæreste. De færreste menn er slik, ergo bruker de lite ekstra tid om hun ikke gjør dem skjelven i knærne allerede etter første møte. 

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg TS! Har opplevd det samme med de to siste guttene jeg dro ut/snakket med. Han ene snakket om at vi måtte møtes igjen og blabla. Dagene gikk og kontakten dabbet omtrent av. Jeg spurte rett ut om han kunne tenke seg å møtes igjen. Ja, det kunne han. Men en konkret date ville han aldri avtale (som første gangen), sendte meg heller meldinger kl 3 etter byen. Jeg måtte droppe det selv tilslutt. Synes iallfall at det var bra daten din hadde nok baller til å være ærlig. 

Han siste snakket jeg maaasse med i flere uker. Hadde en veldig bra følelse om hele greia. Snakket i telefon noen dager før avtalt date, alt virket helt positivt. Men når dagen kom avlyste han møtet.. Vi var visst for "forskjellige". Kan ikke fatte å få en sånn beskjed så sent, like før vi skulle møtes liksom. Jeg begynner å miste troa på hele greia. 

Anonymkode: 7fea5...2ab

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er enig. Satt i akkurat den situasjonen for en tid tilbake. Da sa han bare at han syntes jeg var kjempebra men tror ikke det ble oss. Og jeg forbannet meg over at ingen vil gi ting en sjanse. 

Nå er jeg derimot litt på "andre siden". Jeg har vært på to dater med en fyr (A), før han dro på sommerferie. Har er veltudannet, oppegående, bereist, ambisiøs og aktiv. Datene var utrolig hyggelige, vi lo masse, skravlet lenge, han var sympatisk og både litt frempå fysisk uten å gå over streken. Jeg gikk hjem og følte jeg hadde hatt en utrolig hyggelig kveld. Så reiste han på ferie i to uker, og vi har snakket minimalt. 

For ikke lenge siden dro jeg på en første date med en annen. Utpreget kjekk var han ikke, men så utrolig utadvendt og spennende. Proppfull av gode historier, kulturell og med interesser tilsvarende mine. Intelligent og morsom og litt "lett fra levra", en sånn type som ikke er redd for å være upassende og får åpnet meg litt (siden jeg kan være reservert). Han har invitert meg på date nummer to, og jeg merker at jeg gleder meg utrolig.

Nå har jeg fått melding fra A igjen og jeg merker hvor mye mer lunken jeg er - jeg har strengt tatt ikke savnet ham veldig, og når jeg ser dette i sammenheng ser jeg at han er litt mer "grunn" - han har ikke så mye dybde at jeg lengter etter å bli bedre kjent med ham. Jeg forutser at neste date blir omtrent som forrige. 

Poenget mitt er - folk har en ulik standard for hva en "god date" er. Mesteparten av Tinder-datene jeg har hatt har faktisk vært veldig hyggelige. Jeg er ganske streng når jeg filtrerer, og har god feeling på hvem som kan passe meg, og sannsynligvis kan like meg. Jeg anstrenger meg til mitt ytterste om å se best mulig ut, er en hyggelig samtalepartner og etter en del vin flyter alltid praten godt. Og jeg tenker på slutten av kvelden at det har vært hyggelig. Men ettersom tiden går ser man kanskje ting i et annet lys, du merker om du kjenner et direkte savn, om personen egentlig inspirerer til mer - fantaserer du mye om sex med vedkommende, dør du etter å vite mer? Eller ble det egentlig med en hyggelig kveld?

Så er det klart at standarder for en kjæreste også varierer. Datene jeg har hatt der ikke har klart å "lese" at vi ikke matcher har vært i perioder jeg har følt mye på at jeg burde hatt en kjæreste. De færreste menn er slik, ergo bruker de lite ekstra tid om hun ikke gjør dem skjelven i knærne allerede etter første møte. 

Tusen takk for utfyllende tilbakemelding og flere gode råd ! Du nevner mange gode spørsmål som jeg bør tenke gjennom for å bringe på det rene om jeg virkelig var så interessert som jeg trodde jeg var. 

Jeg er også slik at jeg tenker meg om både en og to ganger før jeg sier ja til en date. Nettopp fordi jeg ikke vil sløse bort hverken min eller andres tid med å date noen jeg i utgangspunktet ikke kan se meg selv sammen med. Så de jeg har møtt har jeg som regel følt et potensiale rundt og håpet at det skulle bli flere dates. Med noen unntak som nevnt. 

De som jeg velger å treffe gjør jeg alltid en innsats på å  bli kjent med. Stille spørsmål, virke interessert osv. Stiller også alltid velkledd og prøver å være meg selv og vise meg fra mine beste sider. Jeg har en god jobb, leilighet / bil og er selvstendig. Kan jo skjønne dersom noen blir skremt av det også ... Jeg er liksom ikke avhengig av en mann eller noen andre for å klare meg. 

Er uansett gøy å høre at du lykkes med datingen og har møtt noen hvor det går begge veier ☺ Det gjør jo at jeg enda har et lite snever av håp om å lykkes.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg TS! Har opplevd det samme med de to siste guttene jeg dro ut/snakket med. Han ene snakket om at vi måtte møtes igjen og blabla. Dagene gikk og kontakten dabbet omtrent av. Jeg spurte rett ut om han kunne tenke seg å møtes igjen. Ja, det kunne han. Men en konkret date ville han aldri avtale (som første gangen), sendte meg heller meldinger kl 3 etter byen. Jeg måtte droppe det selv tilslutt. Synes iallfall at det var bra daten din hadde nok baller til å være ærlig. 

Han siste snakket jeg maaasse med i flere uker. Hadde en veldig bra følelse om hele greia. Snakket i telefon noen dager før avtalt date, alt virket helt positivt. Men når dagen kom avlyste han møtet.. Vi var visst for "forskjellige". Kan ikke fatte å få en sånn beskjed så sent, like før vi skulle møtes liksom. Jeg begynner å miste troa på hele greia. 

Anonymkode: 7fea5...2ab

Jeg synes også at han jeg møtte skal ha kred for å gi beskjed på en ærlig måte. Det passet jeg også på å takke for i meldingen. Er bare kjipt når det skjer gang på gang. 

Skjønner så godt hvordan du føler deg 😕 Han siste du nevner virker som et litt rart tilfelle. At dere er for forskjellige kan man jo ikke vite for sikkert før man har møttes og blitt kjent. Da, etter mitt syn, kan man si noe om man er for forskjellige. Men, Som jeg skrev over; jeg forstår meg ikke på dating nå til dags. Jeg tenker også i de baner om å gi opp hele greia. Vet jo at det absolutt ikke hjelper, men er så utrolig lei av å bli skuffa gang på gang 😔

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...