Gå til innhold

Hadde du blitt sur hvis jeg lånte leiligheten din og lot verandadøra stå åpen i første etasje mens jeg sov når det er varmt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du blitt sint hvis du hadde oppdaget det? Det er midt i Oslo og har vært innbrudd her før, men jeg tviler på at noen kommer inn når alt er åpent. Jeg har lånt en leilighet i første etasje og det er varmt. 

Anonymkode: b755c...21c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke finne på å la døra stå åpen mens du sover. Noen kan overfalle deg.

Anonymkode: 7c2fb...506

• Liker 13
Skrevet

Ja, det hadde jeg. Ikke intr i at det står

en junkie midt i stua mi. Og det burde ikke du være heller.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt sur om det hadde blitt innbrudd. Hvis ikke hadde jeg nok sagt til det at det ville jeg helst ikke at du skulle gjøre. 

Anonymkode: 80476...633

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt kok forbanna 

Anonymkode: 35464...ca9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du blitt sint hvis du hadde oppdaget det? Det er midt i Oslo og har vært innbrudd her før, men jeg tviler på at noen kommer inn når alt er åpent. Jeg har lånt en leilighet i første etasje og det er varmt. 

Du vet vel at noen tyver også går fra dør til dør og kjenner på dører helt  til de finner en åpen dør og deretter går inn.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenkte først nei, men... 

Anonymkode: b74d6...ce6

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg hadde blitt rasende. Det ville vært mine ting som kunne blitt stjålet. 

Anonymkode: 158da...148

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt kok forbanna 

Anonymkode: 35464...ca9

Det er det jeg blir redd for. Avtalen er at jeg skal lukke alt av dører. 

Jeg hadde blitt sur om det hadde blitt innbrudd. Hvis ikke hadde jeg nok sagt til det at det ville jeg helst ikke at du skulle gjøre. 

Anonymkode: 80476...633

Hun har sagt at jeg må lukke alt og sette vinduer i lås. 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du vet vel at noen tyver også går fra dør til dør og kjenner på dører helt  til de finner en åpen dør og deretter går inn.

Det visste jeg ikke. Gjør de virkelig det også? 

Jeg vet ikke. Det er egentlig et stille og rolig område som ikke har hatt problemer med innbrudd på over ti år. Men, jeg ser at jeg har et ansvar når jeg har fått låne leiligheten selv om jeg ikke tror det vil skje noe. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg blir redd for. Avtalen er at jeg skal lukke alt av dører. 

Hun har sagt at jeg må lukke alt og sette vinduer i lås. 

Jeg vet ikke. Det er egentlig et stille og rolig område som ikke har hatt problemer med innbrudd på over ti år. Men, jeg ser at jeg har et ansvar når jeg har fått låne leiligheten selv om jeg ikke tror det vil skje noe. 

Ts

Ja noen gjør det. Det har også hendt at mennesker som har sovet med åpen dør har blitt voldtatt og utsatt for annen vold av fremmede personer som har gått inn gjennom åpen dør.

• Liker 3
Skrevet

Ja, det høres veldig uansvarlig ut. Skjønner at det er ulidelig varmt, men før du vet ordet av det så kan du ha uvelkommene personer i leiligheten. Sett heller vinduene på luftestilling slik at du får gjennomtrekk. Og forhåpentligvis har de en vifte du kan låne til soverommet.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skulle du hatt døra åpen i første etasje, så skulle vi evt. avtalt at alt som eventuelt blir stjålet eller blir ødelagt som følge at noen skulle brutt seg inn, blir erstattet. Og jeg skulle tatt med alt av mine verdisaker/papirer først. 

Anonymkode: b5e84...e8e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Ja. Du tenkte kanskje at de er redde og kvier seg for å gå inn i hus/ leilligheter når de forstår at noen er hjemme? Det gjør de altså som regel ikke. De er ikke redde. De er ofte sterkt ruset også, og kan finne på hva som helst.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FluffyJuggernaut said:

Ja, det høres veldig uansvarlig ut. Skjønner at det er ulidelig varmt, men før du vet ordet av det så kan du ha uvelkommene personer i leiligheten. Sett heller vinduene på luftestilling slik at du får gjennomtrekk. Og forhåpentligvis har de en vifte du kan låne til soverommet.

Jeg skal gjøre det og har hentet en vifte fra boden. Jeg ringte henne. 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skulle du hatt døra åpen i første etasje, så skulle vi evt. avtalt at alt som eventuelt blir stjålet eller blir ødelagt som følge at noen skulle brutt seg inn, blir erstattet. Og jeg skulle tatt med alt av mine verdisaker/papirer først. 

Det blir kanskje å tegne et skrekk scenario? Jeg ville dekket egenandelen på forsikringen. 

Ts

Skrevet

Når eier av leiligheten har gitt beskjed om at alt skal lukkes, er det vel ikke noe å lure på? Har du fått låne en leilighet følger du selvfølgelig beskjedene du får. Tyver og andre med onde hensikter er en ting, men katter, nysgjerrige unger og andre kan jo også komme vandrende inn. Jeg sover ikke med åpen verandadør selv om faren for innbrudd i 4.etasje er liten - det kan komme mye (fugler, væromslag, kraftige vindkast) inn en åpen dør mens jeg sover i et annet rom.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det blir kanskje å tegne et skrekk scenario? Jeg ville dekket egenandelen på forsikringen. 

Ts

Innbrudd når døren faktisk ikke var låst? Forsikringsseleskapet vil trolig ikke dekke like mye da som hvis det var låst.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts

Forsikring dekker ikke nødvendigvis alt av skader på inventar eller i verste fall skader på bygningsmassen. Det kan også bli avkortning hvis selskapet finner ut at man hadde døra åpen, so jo: Jeg hadde krev erstatning til det fulle. Men jeg hadde selvfølgelig avtalt på forhånd hva som er greit og ikke greit, og erstatning og fullt ansvar hadde vært et kriterie før jeg hadde lånt ut en leilighet med godkjenning om åpen dør på natta. 

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg blitt lynende forbanna. Eier du ikke sunn fornuft? Det er jo ikke trygt i det hele tatt.

Skaff deg heller ei vifte eller en liten aircondition på hjul.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i 1. etg. i en bygård i Oslo, og har vinduer stående åpne både dag og natt (så sant jeg er hjemme).  Men en terrassedør som gikk rett ut på bakkeplan ville det ikke ha falt meg inn å la stå åpen om natta uansett hvor jeg bodde 😮

Anonymkode: 8aea3...1be

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Lycka said:

Selvfølgelig hadde jeg blitt lynende forbanna. Eier du ikke sunn fornuft? Det er jo ikke trygt i det hele tatt.

Skaff deg heller ei vifte eller en liten aircondition på hjul.

Jeg sitter ofte våken til langt på natt på grunn av varmen med verandadøra åpen. Er det verre enn om jeg sover? Hvis noen vil inn her kommer de seg inn. Jobber med et prosjekt og lager ikke lyd når jeg er så lenge våken. 

Til nå har jeg låst døra, men begynner å bli lei. Skal selvfølgelig lytte til huseieren, men hadde jeg bodd her ville jeg ikke brydd meg hver kveld, å låse døra, når den faktisk har stått åpen på vid gap til cirka to, tre på natta av og til når jeg jobber. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...