Gå til innhold

Bruker dere kondom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker aldri kondom uansett hvem jeg har sex med, drar heller til legen å tar test

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har spiral, så brukes ikke med kjæresten som er sykdomsfri.

Anonymkode: 2e930...b7c

Skrevet

Ja. 

Hvorfor?

Ingen av de andre alternativene frister

P-pille: kommer til å glemme å ta den (håper jeg aldri overlever hjerteinfarkt for da dør jeg pga glemte piller), vil ikke ha hormoner i kroppen og alle bivirkningene som blodpropp. Dessuten kan jeg bli vel deprimnert til tider og jeg tror ikke hjernen min tåler mer hormonkluss

Kopperspiral: Au?! Vil ikke ha mer mens

Den andre spiralen: Au?! Vil ikke ha hormoner

P-stav/sprøyte: kunne kanskje gått for p-stav. Men disse virker ikke som anbefalte valg?

Sterilisering: 6000 kroner?!

Egentlig vil jeg ha røska ut livmorfaenskapet. Jeg er også fornøyd (eller så fornøyd som man kan få blitt) med mensen, ca 32 dagers syklus og trenger bare å bytte Libresse normal bind rundt tre ganger om dagen. Ja, jeg bruker også bind (herregud, jeg er gørrkjedelig) fordi jeg blir syk av tamponger. Jeg vil IKKE at en spiral gjør mensen verre. Dessuten frister det IKKE å få skiten dytta opp der. Jeg sparer penger til sterilisering, men er usikker på om en lege vil godkjenne det (27 år, 1 barn)

MEN jeg skal legge til av norske kondomer er dårlige. Durex derimot, er mye bedre. 

Dessuten stiller jeg spørsmål rundt det at jeg skal utsette kroppen og lommeboka for alt dette, fordi enkelte mannfolk tror sex uten kondom er en menneskerett. Sex som jeg tipper er helt ELENDIG når man kommer med slike holdninger. Heller sølibat enn å ligge med slike menn. 

Skrevet

Har gitt opp sex pga alle menn nekter kondom p

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Subaru xv 95 skrev:

Bruker aldri kondom uansett hvem jeg har sex med, drar heller til legen å tar test

Du er en smart en, du! 

Legen: "Uffda, Subaru, du har visst gonoré og HIV og kjønnsvorter."

Subaru: "Ojda, jammen bra jeg sjekket meg etter all den risikable sexen!"

Og det har jo Subaru rett i, på denne måten beskytter han andre, hvilket faktisk er det eneste oppegående å gjøre, men ikke særlig snilt mot seg selv.

38 minutter siden, Ginavn skrev:

Kopperspiral: Au?! Vil ikke ha mer mens

Men har du prøvd?? Jeg har lik mens som før og merker ikke at jeg har det, har hatt det fra før jeg fikk barn, siden jeg ikke tåler hormoner. Vet at noen blør konstant av spiral, men jeg ville prøvd, for det gjelder kanskje ikke deg! Beste prevensjonen ever!

Skrevet
1 minutt siden, Ulla Ullsokk skrev:

Du er en smart en, du! 

Legen: "Uffda, Subaru, du har visst gonoré og HIV og kjønnsvorter."

Subaru: "Ojda, jammen bra jeg sjekket meg etter all den risikable sexen!"

Og det har jo Subaru rett i, på denne måten beskytter han andre, hvilket faktisk er det eneste oppegående å gjøre, men ikke særlig snilt mot seg selv.

Men har du prøvd?? Jeg har lik mens som før og merker ikke at jeg har det, har hatt det fra før jeg fikk barn, siden jeg ikke tåler hormoner. Vet at noen blør konstant av spiral, men jeg ville prøvd, for det gjelder kanskje ikke deg! Beste prevensjonen ever!

Forklarte meg sikkert litt for kort, jeg har aldri sex med vidt forskjellige jeg kan møte på gata men med noen jeg stoler litt mer på. F.eks etter et par dater med ei og vi tar steget til sengs så spør jeg om ho har kjønnssykdommer og eller har vert hos lege å testet seg. Liker å stole på at det stemmer det de sier, men sjekker meg hos lege1-2 uker senere og før en evnt ny person

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Subaru xv 95 skrev:

Forklarte meg sikkert litt for kort, jeg har aldri sex med vidt forskjellige jeg kan møte på gata men med noen jeg stoler litt mer på. F.eks etter et par dater med ei og vi tar steget til sengs så spør jeg om ho har kjønnssykdommer og eller har vert hos lege å testet seg. Liker å stole på at det stemmer det de sier, men sjekker meg hos lege1-2 uker senere og før en evnt ny person

Om du har sex med en random som sykler forbi deg på gata eller en du har datet 2 ganger, endrer dessverre ikke på om du vil/kan få sykdommer fra personen. En har ikke noe mindre sykdomsrisiko fordi en virker som en ordentlig dame/mann og ler av de samme tingene som du gjør.

Hvis du tror at du får et ærlig svar fra en person om du spør "har du testet deg?" i det hun/han kaster trusa på gulvet, så er du svært naiv. Det er STRESS hvis man skal teste seg ordentlig med blodprøver og siden inkubasjonstiden på en rekke sykdommer er lang - HIV, Hepatitt osv. De menn og kvinner som går igjennom dette "stresset" kan jeg nesten garantere deg at ikke er de som puler med deg ubeskyttet fordi du i forbifarten på vei inn i senga sa "Jaja, jeg har testet meg".

Hvorfor i all verden tester du deg bare for bagateller? Hiv-test kan du jo ikke ta før det har gått 2-3 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...