Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2005 #21 Del Skrevet 10. mars 2005 Legen skriver ut en 3 dager sykemelding til deg etter inngrepet. Du kan ikke kjøre bil samme dagen. Jeg hadde gått et sted uforstyrret og sagt at du hvertfall måtte ha en henvisning om han ikke har tid til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #22 Del Skrevet 10. mars 2005 oM DET HASTER SÅ KAN DU RINGE EN KLINIKK SOM HAR LEGER. PRIVATKLINIKKER. VOLVAT ELLER NOE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #23 Del Skrevet 11. mars 2005 Det er ikke bare bare å si det heller da, dessuten synes jeg ikke legesekretærern har noe med det å gjøre, selv om hun sikkert kan finne ut av det om hun vil. Hadde uansett regnet med å få time før påske, med vanlig timebestilling, liker ikke å trenge meg foran noen som trenger det mer... Dette er en generell oppfatning hos mange. Men det ER legesekretærens jobb å organisere legetimene, og derfor må de vite hva det gjelder for å kunne prioritere rett. H*n har full taushetsplikt på lik linje med legen, men for at legesekretæren skal kunne gjøre jobben sin er det altså meninga at man forteller dem hva man skal. Det er ikke noe "hun sikkert finner ut om hun vil", det er en del av jobben til vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 11. mars 2005 #24 Del Skrevet 11. mars 2005 Legesekretæren har noe med hva det gjelder, hun/han avgjør om du kvalifiserer for hastetime. Og det gjør du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter... Skrevet 11. mars 2005 #25 Del Skrevet 11. mars 2005 ringte den nye fastlegen min i dag, og der fikk jeg time uten problemer på mandag, så da løser det seg vel. Så nå er det bare å grue seg til inngrepet, selv om jeg vet at det kommer til å gå greit så er det jo en kiip opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 12. mars 2005 #26 Del Skrevet 12. mars 2005 Du kan ringe direkte til kvinneklinikken ved "ditt" sykehus. Det gjorde jeg her i Oslo, fant nr. i telefonkatalogen... (skulle i arbeidspraksis i utlandet så det hastet litt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla26 Skrevet 12. mars 2005 #27 Del Skrevet 12. mars 2005 legesekretærer har taushets plikt. hvis dem bryter den kan dem miste jobben sin og du får erstatning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #28 Del Skrevet 12. mars 2005 uansett om du ikke vil si det i tlf til sekretær, så får hun vite det da papira kommer fra sykehuset til legen din. Hvorfor ba du ikke om å få snakke med legen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #29 Del Skrevet 12. mars 2005 Vil bare gi deg en klem, jeg. Kan ikke være noe gøy det du går igjennom nå. Dumt at du i tillegg til det å ta abort må "krangle" deg inn til legen. Herregud, skal du gjøre noe så alvorlig som å ta en abort, kan du vell spandere en 500 lapp på ett privat legesenter, som gir deg time på dagen!!! Og til Jens - kan du ikke holde fordommene dine for deg selv? Vi vet ingenting om bakgrunnen for dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Temma Skrevet 13. mars 2005 #30 Del Skrevet 13. mars 2005 Du trenger ikke henvisning fra lege for å ta abort. Du kan henvende deg direkte til sykehuset. Jeg henvendte meg direkte til kvinneklinikken på Rikshospitalet, og fikk time til poliklinisk undersøkelse etpar dager etter. De finner alltids en aborttime til deg. Hvor lenge du må vente på dette avhenger sikkert litt av hvor langt du er på vei. Aborten må utføres innen svangerskapets 12. uke om du ikke skal via en nemd. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #31 Del Skrevet 13. mars 2005 Hjelp, jeg har akkuratt funnet ut at jeg er ufrivillig gravid, og det er ikke under noen omstendigheter aktuelt å ha barnet. Så jeg ringte fastlegen min i dag for å bestille time, regner med at det der den veien man må gå for å ta en abort. Og der kunne jeg ikke under noen omstendigheter få legetime før langt etter påske, og da begynner det å bli litt knapt med tid. Da jeg generelt er misfonøyd med fastlegen min, fant jeg ut at jeg skulle bytte, og ringte trygdekontoret, fikk byttte, men det gjelder ikke fra før 1. i neste mnd..... Kan jeg bare ringe å bestille time hos en lege eller?? Begynner å haste litt. Hvor lang "ventetid" er det på å utføre en abort?? Du behøver ikke å ta kontakt med legekontoret ditt. Ring direkte til sykehuset. Å de hjelper deg! Har selv vært gjennom det samme. Anbefaler deg og ringe sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter.. Skrevet 13. mars 2005 #32 Del Skrevet 13. mars 2005 Takk for tips og oppmuntring. Nå har jeg time hos legen i morgen så da ordner det seg vel. Og takk for at det ikke kom noen negative kommentarer på valget mitt. Men jeg er i en situasjon der jeg både er for ung og ikke har mulighet til å ha et barn. Jeg har også brukt prevansjon, men det skjedde fordet. Takk i alle fall alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå