AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Dere som har tatt eller tar bachelor i økonomi og administrasjon. Hvordan er arbeidsmarkedet? Og hva med arbeidsmarkedet etter kun ett år eller to? Anonymkode: dcaa0...878
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Det er fortsatt et greit arbeidsmarked på landsbasis, men du må være forberedt på å måtte flytte.Du bør ha C eller bedre i snitt også, da det er mye vanskeligere for de under å få en relevant jobb. Jeg skjønner ikke helt hva du spør om på slutten. Anonymkode: a1aea...d4d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fortsatt et greit arbeidsmarked på landsbasis, men du må være forberedt på å måtte flytte.Du bør ha C eller bedre i snitt også, da det er mye vanskeligere for de under å få en relevant jobb. Jeg skjønner ikke helt hva du spør om på slutten. Anonymkode: a1aea...d4d I storbyene da? Oslo? Dårlig forklart av meg, men spør om muligheten for jobb med bare ett år eller to av en bachelor. Har kommet inn på årsstudie bare.. Anonymkode: dcaa0...878
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: I storbyene da? Oslo? Dårlig forklart av meg, men spør om muligheten for jobb med bare ett år eller to av en bachelor. Har kommet inn på årsstudie bare.. Anonymkode: dcaa0...878 Folk med 3-årig bachelor sliter med å få relevant jobb, så med ett år tror jeg ikke du kommer langt. Jeg rekrutterte en vikar i fjor innenfor økonomi, det var en superenkel jobb og bare 6 mnd varighet, og jeg fikk mange kandidater som hadde mastergrad i tillegg til resten med bachelor. Anonymkode: ca3a9...198
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 Alle trenger opplæring uansett der de starter med jobbens prosedyrer, og selv om du ikke er vant til å gjøre ting på den og den måten, må msn lære seg å integrerer nye og deres bidra og kunnsksper. Årsstudent - bachelor - master - what ever Anonymkode: b0d55...6d9 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle trenger opplæring uansett der de starter med jobbens prosedyrer, og selv om du ikke er vant til å gjøre ting på den og den måten, må msn lære seg å integrerer nye og deres bidra og kunnsksper. Årsstudent - bachelor - master - what ever Anonymkode: b0d55...6d9 Det er sant, men når du har 40 søkere til en jobb så må man jo starte med å sile bort de uaktuelle først. Og da er utdanning et enkelt kriterie å gripe til. Anonymkode: ca3a9...198
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #7 Skrevet 5. august 2018 Ts Men er det mange med bachelor og master som bare sitter hjemme da? Jeg har snakket med rekrutteringsfirma og fikk beskjed om at jeg kom nok til å få vikariat etter første året som da ofte ble til fast stilling. Men det er kanskje ikke sånn da? Utdannes det for mange innen dette feltet? Er jo ikke mange år siden de sa det var stor arbeidsledighet innen dette? Anonymkode: dcaa0...878
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #8 Skrevet 5. august 2018 Er det noe annet på kontor som ligner noe man kan ta utdanning i stedet da? Hvor man får jobb. Ikke særlig fristende og ta noe man kanskje med mye flaks får jobb.. Anonymkode: dcaa0...878
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #9 Skrevet 5. august 2018 Du vil sikkert få jobb med et greit snitt, men du må bare være villig til å flytte, noe mange ikke er (og der så vil du ha et stort konkurransefortrinn). Jeg råder deg til å ta Bachelor, da vil du plutselig være kvalifisert til mye innen både det offentlige og private jobbmarkedet. Du trenger ikke nødvendigvis en Master, men en Bachelor vil være et godt fundament som vil gi deg mange muligheter. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: I storbyene da? Oslo? Dårlig forklart av meg, men spør om muligheten for jobb med bare ett år eller to av en bachelor. Har kommet inn på årsstudie bare.. Anonymkode: dcaa0...878 Selv om du "bare" har kommet inn på et årsstudium nå så kan du fint fortsette med 2. året på en Bachelor grad om du består alle fagene i løpet av året. Anonymkode: a1aea...d4d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #10 Skrevet 5. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vil sikkert få jobb med et greit snitt, men du må bare være villig til å flytte, noe mange ikke er (og der så vil du ha et stort konkurransefortrinn). Jeg råder deg til å ta Bachelor, da vil du plutselig være kvalifisert til mye innen både det offentlige og private jobbmarkedet. Du trenger ikke nødvendigvis en Master, men en Bachelor vil være et godt fundament som vil gi deg mange muligheter. Selv om du "bare" har kommet inn på et årsstudium nå så kan du fint fortsette med 2. året på en Bachelor grad om du består alle fagene i løpet av året. Anonymkode: a1aea...d4d Problemet er at jeg ikke kan flytte. Har tre barn og er også avhengig av inntekten min fra jobben jeg har. Men når du mener og flytte. Mener du det er lettere utenfor storbyer? Bor ikke så langt i fra Oslo og håpet det kunne være ett pluss? Og med jobb.. mener du vikariater? Anonymkode: dcaa0...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå