Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gir best jobbmuligheter av disse utdannelsene?

jeg vil jobbe i rus/psykiatri (på akuttavdelingen eks), med voldsutsatte, psykisk helse, behandlingssenter eller poliklinikk.

Anonymkode: d0f06...d76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sosionom eller barnevernspedagog. Eller sykepleier 

Anonymkode: c6fde...2cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vernepleier. 

Anonymkode: d814a...fde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sosionom. Det blir vanskelig å få jobb innen omr du ønsker med kun bachelor i vernepleie, du må gjerne ha videreutd i tillegg. Med kun bachelor blir du fort låst til bolig for utv.hemmede ol. Tips; se på stillingsannonser du finner interessante for å se hva slags kvalifikasjoner de krever, eks på finn.no

Anonymkode: 1d09c...bc4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet vernepleier og rundt her er det mange som søker etter vernepleiere til psykiatri. Jeg kjenner også flere som har og jobber der.. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg vil jobbe i rus/psykiatri (på akuttavdelingen eks), med voldsutsatte, psykisk helse, behandlingssenter eller poliklinikk.

Vernepleier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett de fleste 3 årige helseutd gir godt grunnlag for å jobbe med det du ønsker. Sosionom, vernepleier, sykepleier.  Personlig ville jeg holdt en knapp på sosial arbeider og sykepleier på første plass grunnet den faglige relevansen. 

Anonymkode: 6cbb3...2e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vernepleier, pga medisinkompetansen. Du lærer å dosere medisiner blant annet.

Anonymkode: 4c9ae...e52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vernepleier. De som sier noe annet er enten over 50 år gamle, eller har ikke peiling :P Blir det samme som å si "tar du sosialt arbeid og blir sosionom så er du dømt til å ende som kontorrotte på et NAV-kontor".

Anonymkode: 539fd...b7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2018 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Jeg er utdannet vernepleier og rundt her er det mange som søker etter vernepleiere til psykiatri. Jeg kjenner også flere som har og jobber der.. 

Samme her. Vernepleiere ønskes i psykiatrien fordi de har både helse og sosial utdannelse. Det betyr at de kan gi medisiner i tillegg til miljøterapi i ulike former. Et kort søk på nav, Finn o.l viser at vernepleiere og sykepleiere (helst psykiatrisk sykepleier) er mest foretrukket. Der hvor jeg jobber finnes ingen sosionom.

Anonymkode: efed9...239

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...