AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Hei! Jeg jobber på palliativ sykehjemsavdeling og fikk inn en pasient i dag som er terminal og palliativ. Hun har alltid elsket å synge, og det samme har jeg. Siden jeg bare er 20 år og pasienten 75+ har vi litt forskjellig musikksmak. I morgen ønsker jeg å synge for henne og lurte på om noen vet hvilke type sanger, gjerne norske, som var store for ca.60 år og frem til nå som pasienten min kanskje kan? Hun har ikke språk igjen og heller ikke pårørende som jeg kan spørre. I dag sang jeg «det umulige e mulig» noe hun likte kjempegodt Anonymkode: 8b8de...589 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 No livnar det i lundar Anonymkode: f65ad...73f 1
AnonymBruker 42 Skrevet 4. august 2018 #5 Skrevet 4. august 2018 Aner ikke! Men synes det var veldig fint å lese om mennesker som virkelig bryr seg, og passer perfekt til jobben sin! Vet at tanter og mor, som er ca. på den alderen, alle elsker Elvis. Eneste jeg kan bidra med, dessverre... 10
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #6 Skrevet 4. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobber på palliativ sykehjemsavdeling og fikk inn en pasient i dag som er terminal og palliativ. Hun har alltid elsket å synge, og det samme har jeg. Siden jeg bare er 20 år og pasienten 75+ har vi litt forskjellig musikksmak. I morgen ønsker jeg å synge for henne og lurte på om noen vet hvilke type sanger, gjerne norske, som var store for ca.60 år og frem til nå som pasienten min kanskje kan? Hun har ikke språk igjen og heller ikke pårørende som jeg kan spørre. I dag sang jeg «det umulige e mulig» noe hun likte kjempegodt Anonymkode: 8b8de...589 Hvorfor spør du om slike ting her på nettet og ikke på jobben din? Eier du ikke yrkesetikk? Anonymkode: 0fe0a...196 1
Frukthage Skrevet 4. august 2018 #7 Skrevet 4. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du om slike ting her på nettet og ikke på jobben din? Eier du ikke yrkesetikk? Anonymkode: 0fe0a...196 Unnskyld? 11
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #8 Skrevet 4. august 2018 Om jeg barebarebare hadde øl! Om jeg barebarebare hadde øl! I kjøleskapet hjemme har jeg øl! Øløløløløløløløløløl! Øløløløløløløløløløløl! Anonymkode: 3b837...a7c 1
Rumle Skrevet 4. august 2018 #9 Skrevet 4. august 2018 Så flott av deg, ts ❤ Har du mulighet til å høre med pårørende hva hun liker? Kanskje noen av disse kan være noe? 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #10 Skrevet 4. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: No livnar det i lundar Anonymkode: f65ad...73f 6 timer siden, Ariam skrev: Blåveispiken 6 timer siden, Bøff Eløff skrev: Gamle salmer? Deilig er jorden. Herregud, paisenten er 75, ikke 175! Anonymkode: 8ecb6...06a 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #11 Skrevet 6. august 2018 Elvis likte ihvertfall min tante. Anonymkode: 3cbb5...310 1
Sala Q Skrevet 6. august 2018 #12 Skrevet 6. august 2018 (endret) Somewhere over the rainbow ❤️ Edit: tenkte ikke på at du ville ha norske sanger, men lar det stå allikevel. Sangen er rolig og nydelig. Endret 6. august 2018 av Sala Q 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #13 Skrevet 6. august 2018 Det var virkelig snilt av deg!❤️ Anonymkode: c5872...f96 1
melatonin Skrevet 6. august 2018 #14 Skrevet 6. august 2018 De nære ting, pleier ofte jeg å synge med mine, de er 70 -105 år. Og litt rolige sanger på norsk. Gje meg handa di venn feks. Når himlen faller ned, skyfri himmel, der hvor roser aldri dør. Det å synge til og med pasientene er veldig koselig. Hadde en pasient, som nylig mistet ektefellen og var angstpreget. Mens jeg redde opp sengen så sang jeg "god morgen min kjære" av Benny Borg. Pasienten gråt seg "tom" og var rolig hele dagen. Pasienten husker ikke akkurat dette, men vedkommende forbinder meg med en hyggelig opplevelse, og har derfor tillit til meg. Det skal så lite til for å bygge gode relasjoner, selv i den palliative fasen. Lykke til i morgen! Håper det blir bra!! 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå