Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg jobber på palliativ sykehjemsavdeling og fikk inn en pasient i dag som er terminal og palliativ. Hun har alltid elsket å synge, og det samme har jeg. Siden jeg bare er 20 år og pasienten 75+ har vi litt forskjellig musikksmak. I morgen ønsker jeg å synge for henne og lurte på om noen vet hvilke type sanger, gjerne norske, som var store for ca.60 år og frem til nå som pasienten min kanskje kan? 

Hun har ikke språk igjen og heller ikke pårørende som jeg kan spørre. 

I dag sang jeg «det umulige e mulig» noe hun likte kjempegodt 

Anonymkode: 8b8de...589

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

No livnar det i lundar

Anonymkode: f65ad...73f

• Liker 1
Skrevet

Blåveispiken

• Liker 1
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Gamle salmer? Deilig er jorden.

Skrevet

Aner ikke! Men synes det var veldig fint å lese om mennesker som virkelig bryr seg, og passer perfekt til jobben sin!:hjerte:

Vet at tanter og mor, som er ca. på den alderen, alle elsker Elvis. Eneste jeg kan bidra med, dessverre...

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg jobber på palliativ sykehjemsavdeling og fikk inn en pasient i dag som er terminal og palliativ. Hun har alltid elsket å synge, og det samme har jeg. Siden jeg bare er 20 år og pasienten 75+ har vi litt forskjellig musikksmak. I morgen ønsker jeg å synge for henne og lurte på om noen vet hvilke type sanger, gjerne norske, som var store for ca.60 år og frem til nå som pasienten min kanskje kan? 

Hun har ikke språk igjen og heller ikke pårørende som jeg kan spørre. 

I dag sang jeg «det umulige e mulig» noe hun likte kjempegodt 

Anonymkode: 8b8de...589

Hvorfor spør du om slike ting her på nettet og ikke på jobben din? Eier du ikke yrkesetikk? 

Anonymkode: 0fe0a...196

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du om slike ting her på nettet og ikke på jobben din? Eier du ikke yrkesetikk? 

Anonymkode: 0fe0a...196

Unnskyld?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg barebarebare hadde øl! Om jeg barebarebare hadde øl! I kjøleskapet hjemme har jeg øl! Øløløløløløløløløløl! Øløløløløløløløløløløl! 

Anonymkode: 3b837...a7c

• Liker 1
Skrevet

Så flott av deg, ts ❤

Har du mulighet til å høre med pårørende hva hun liker? 

Kanskje noen av disse kan være noe?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

No livnar det i lundar

Anonymkode: f65ad...73f

6 timer siden, Ariam skrev:

Blåveispiken

6 timer siden, Bøff Eløff skrev:

Gamle salmer? Deilig er jorden.

Herregud, paisenten er 75, ikke 175! 

Anonymkode: 8ecb6...06a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elvis likte ihvertfall min tante.

Anonymkode: 3cbb5...310

• Liker 1
Skrevet (endret)

Somewhere over the rainbow ❤️

Edit: tenkte ikke på at du ville ha norske sanger, men lar det stå allikevel. Sangen er rolig og nydelig. 

Endret av Sala Q
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var virkelig snilt av deg!❤️ 

Anonymkode: c5872...f96

• Liker 1
Skrevet

De nære ting, pleier ofte jeg å synge med mine, de er 70 -105 år. 

Og litt rolige sanger på norsk. Gje meg handa di venn feks. Når himlen faller ned, skyfri himmel, der hvor roser aldri dør. 

Det å synge til og med pasientene er veldig koselig. Hadde en pasient, som nylig mistet ektefellen og var angstpreget. Mens jeg redde opp sengen så sang jeg "god morgen min kjære" av Benny Borg. Pasienten gråt seg "tom" og var rolig hele dagen. Pasienten husker ikke akkurat dette, men vedkommende forbinder meg med en hyggelig opplevelse, og har derfor tillit til meg. Det skal så lite til for å bygge gode relasjoner, selv i den palliative fasen. Lykke til i morgen! Håper det blir bra!!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...